Gaskó István azt tanácsolja, senki se menjen vonattal, mert kiszámíthatatlan lesz a vasúti közlekedés. A sztrájk a tehervonatokat is érinti. Az érdekképviselet hétfõn reggel 8 órakor ismét tárgyal a MÁV képviselõivel a még elégséges szolgáltatásokról, kedden pedig a kormánnyal ülnek tárgyalóasztalhoz. Az üzemkezdet idõpontja körzetenként eltérõ, 0 és 6 óra között lehet.
Harminc vasúti vonal már nem szerepel a decembertõl érvényes menetrendben, ezért beigazolódott, hogy van alapja a sztrájknak - mondta Gaskó István. Hozzátette: paródia, ahogy a kormány döntött a vonalbezárásokról, mivel szerinte csak ott szûnik meg a vasúti közlekedés, ahol nem volt erélyes pártember. A szakszervezeti vezetõ visszautasítja, hogy ilyen megalapozatlan módon vasutasok ezreinek és állampolgárok tízezreinek megkeserítsék az életét. Gaskó István szerint ez oda vezet, hogy a kistelepülések elnéptelenednek. Úgy tudja: a Volán-társaságok kapacitását is 20-30 százalékkal csökkentik, vagyis lesznek olyan helyek, ahol teljesen megszûnik a közösségi közlekedés. A VDSzSz elnöke szerint súlyos érvágás az is, hogy a pályavasút dolgozói közül 5000 embernek megszûnik a munkája, de a MÁV-Start, a gépészet és a többi leányvállalat is hasonló sorsra juthat, vagyis az érintettek száma a 10 ezret is elérheti.
Gaskó István elmondta: a kormány lépései miatt döntöttek a gördülõ sztrájk újraindításáról hétfõn üzemkezdéstõl, a befejezésrõl pedig még nem döntöttek, vagyis határozatlan idejû lesz a munkabeszüntetés. Hozzátette: a még elégséges szolgáltatásokról nem született döntés, mert a MÁV nem fogadta el a korábbi sztrájkoknál mûködõ rendszert. A szakszervezeti vezetõ úgy véli: ebbõl az is kiderül, hogy a közlekedési vállalat érdekelt a káoszban. Az utazóknak azt javasolja, hogy ne vegyék igénybe a vasúti közlekedést hétfõn, mert a járatok nagy része nem fog közlekedni. Ami igen, arról sem lehet tudni, hogy meddig megy el és hol fordul majd meg, tehát minden kiszámíthatatlan lesz - tette hozzá. Kérdésre válaszolva elmondta: a hétfõi napra beosztott dolgozók 80 százaléka támogatja a munkabeszüntetést.
A VDSzSz elnöke arról is beszélt: lehetetlen 40 milliárd forint megtakarítást várni a MÁV-tól, sõt véleménye szerint a mostani bezárások is ráfizetésesek lesznek. Úgy látja: ez a harminc vasúti vonal csak a kezdet, amit további bezárások, létszámcsökkentések követnek majd.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!