Az átkelõre a felújítás idején csak a BKV-buszok, villamosok és a megkülönböztetõ jelzést használó jármûvek hajthatnak rá, valamint a gyalogosok illetve a biciklisek használhatják az egyik járdát. A munkások már neki is látták az útburkolat feltörésének. Az átkelõt a tervek szerint 2010 õszén adják át az autósoknak, de a munkálatok 2011 tavaszáig tartanak.
A déli - a Parlament felõli - oldalon az ideiglenes villamospálya kialakításával kezdõdik a Margit híd rekonstrukciója. Horváth Zoltán, az MH 2009 Konzorcium projektvezetõje pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta: szombaton megkezdik a híd alsó szerkezetének állványozását is, ami a tervek szerint egy hónapig tart. A fõtartó egyébként megmarad, de megerõsítik, a mostani vasbeton pályát - amin a gépjármû-forgalom halad - acélszerkezetre cserélik. A hidat teljes korrózióvédelemmel látják el, amit 15-20 év múlva kell újból megtenni. Ha megfelelõen karbantartják a szerkezetet, akkor akár 50-100 évig sem kellene majd rekonstruálni.
Becker László, a Fõvárosi Önkormányzat fõmérnöke arról beszélt: autósok a tervek szerint legközelebb 2010. augusztus 23-án hajthatnak át a hídon. Hozzátette: arra, hogy a híd 2011 márciusára elkészül, és nem kerül többe a munka, mint 20,8 milliárd forint, a kivitelezõvel kötött szerzõdés kötbére ad garanciát. A fõmérnök kérdésre válaszolva elmondta: a Margit hídon napi 40-50 ezer autó haladt át, ennek a forgalomnak a 40-50 százalékát az Erzsébet híd és az Árpád híd veszi át, a többi autós pedig más útvonalon közlekedik majd a fõvárosban. Hozzátette: amíg az autósok nem tanulják meg az új forgalmi rendet, addig, átmenetileg, nagy dugókra számítanak.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivõje a Független Hírügynökségnek azt mondta: a fõváros átaludta a Margit híd lezárására való felkészülést, több ígéretüket nem váltották be ugyanis. Az egyik ilyen volt, hogy a szomszédos hidakra vezetõ úton buszsávot alakítanak ki, hogy a tömegközlekedést elõnyben részesítsék, a másik pedig az, hogy P+R parkolókat építenek. Többször javasolták, hogy sûríteni kellene a tömegközlekedést is a felújítás alatt, amire pozitív választ kaptak, mégsem történt szerinte semmi. A VEKE Közlekedésfejlesztési munkacsoportjának vezetõje úgy látja: az autósok egy nagyobb része biztosan tömegközlekedésre vált majd.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!