A szervezet szerint hiba egy számĂtĂłgĂ©pes szoftverre bĂzni a mĂ»szaki vizsgáztatás legfontosabb lĂ©pĂ©seit, Ă©s a döntĂ©sbõl kihagyni a szakembereket. A Nemzeti KözlekedĂ©si HatĂłság szerint azonban a rendszer a szakember Ă©s a technika megállapĂtásait dolgozza fel a korábbinál pontosabban Ă©s megakadályozza a visszaĂ©lĂ©seket.
Az EME indokolatlannak tartja, hogy egy számĂtĂłgĂ©p döntsön az autĂł mĂ»szaki alkalmasságárĂłl, ami szerintĂĽk a vizsgáztatást egy dokumentum- Ă©s jármĂ»okmány-ellenõrzõ folyamattá teszi. A szervezet Ăşgy vĂ©li: a csalások Ă©s visszaĂ©lĂ©sek sem fognak csökkenni, mert a változás lehetõsĂ©get ad a számĂtĂłgĂ©pes programokat kijátszani kĂ©pes bĂ»nözõi körök tĂ©rnyerĂ©sĂ©re.
Az EME tiltakozik az ellen is, hogy a 2007-ben beszerzett szoftvereket kĂ©t Ă©vvel kĂ©sõbb milliárdos költsĂ©ggel lecserĂ©ljĂ©k. A szervezet szerint a korábbi változtatásĂ©rt eddig 2,5 milliárd forintot fizetett ki 340 ezer autĂłtulajdonos, több száz szerviz pedig 1,4 milliárd forintot ruházott be ezekre. Az EME azt mondja: a jĂşlius 13-i átállás megbĂ©nĂthatja a szervizek munkáját.
A Nemzeti KözlekedĂ©si HatĂłság Ăşgy reagált: szakemberekre továbbra is szĂĽksĂ©g lesz, mert a számĂtĂłgĂ©p az õ tĂ©nymegállapĂtásaikat Ă©rtĂ©keli ki. Az eredmĂ©ny pedig sokkal hitelesebb lesz, mert a kĂ©rdĂ©ssor több pontosĂtást is tartalmaz - mondta Lovas Károly RĂłbert fõigazgatĂł. A szĂ©lvĂ©dõtörĂ©sĂ©re pĂ©ldául a szakember egy egyszerĂ» igen-nem választ adhat, a fĂ©k mĂ»ködĂ©sĂ©t viszont nem õ ellenõrzi, hanem a fĂ©kpad továbbĂtja az adatokat közvetlenĂĽl a rendszerbe. A hatĂłság szerint a többi vizsgáztatĂł szervezet támogatja az Ăşj rendszert, mert megakadályozza a kisebb szervizek "ĂĽgyeskedĂ©seit". Lovas Károly RĂłbert arrĂłl is beszĂ©lt: a 2007-es szoftver eddig csak rĂ©szvizsgálatokra volt alkalmas, de nem kell lecserĂ©lni, csak a továbbfejlesztĂ©seket rátenni.
A Nemzeti KözlekedĂ©si HatĂłság mĂ©g jĂşniusban jelentette be: jĂşlius közepĂ©tõl nem a vizsgabiztosok döntenek arrĂłl, hogy a gĂ©pjármĂ»vek átmennek-e a mĂ»szaki vizsgán, hanem a KözĂşti KözlekedĂ©si InformáciĂłs Rendszer (KĂ–KIR). Az informatikai program használatával a mĂ»szaki adatokat rögzĂtik a rendszerben, s ezek alapján a számĂtĂłgĂ©p dönt az ember helyett arrĂłl, hogy az autĂł állapota megfelel-e a követelmĂ©nyeknek. A rendszer egyĂ©bkĂ©nt zárt, Ă©s valĂłsidejĂ» informáciĂłt szolgáltat arrĂłl, Ă©ppen milyen autĂł van a vizsgaállomáson, a szemĂ©lyes adatok tárolásával pedig utĂłlag is lehetõvĂ© teszi annak megállapĂtását, hogy mely ĂĽgyfĂ©l Ă©s vizsgabiztos vett rĂ©szt a vizsgán.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!