Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Magazin
Uccai dumák
Ma már tudom, szeretnék olyan lenni
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
2013-ban Ă©rkezik a Vw UP! GT
Közlekedés, közlekedési elõrejelzés Közlekedés, közlekedési elõrejelzés
Vita az új gépjármû-vizsgáztatási rendszerrõl
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2009 July 08, Wednesday  
Image
Súlyos szakmai hibának tartja a gépjármû-vizsgáztatás rendszerének átalakítását az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesülete (EME).
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A szervezet szerint hiba egy számítógépes szoftverre bízni a mûszaki vizsgáztatás legfontosabb lépéseit, és a döntésbõl kihagyni a szakembereket. A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint azonban a rendszer a szakember és a technika megállapításait dolgozza fel a korábbinál pontosabban és megakadályozza a visszaéléseket.

Az EME indokolatlannak tartja, hogy egy számítógép döntsön az autó mûszaki alkalmasságáról, ami szerintük a vizsgáztatást egy dokumentum- és jármûokmány-ellenõrzõ folyamattá teszi. A szervezet úgy véli: a csalások és visszaélések sem fognak csökkenni, mert a változás lehetõséget ad a számítógépes programokat kijátszani képes bûnözõi körök térnyerésére.

Az EME tiltakozik az ellen is, hogy a 2007-ben beszerzett szoftvereket két évvel késõbb milliárdos költséggel lecseréljék. A szervezet szerint a korábbi változtatásért eddig 2,5 milliárd forintot fizetett ki 340 ezer autótulajdonos, több száz szerviz pedig 1,4 milliárd forintot ruházott be ezekre. Az EME azt mondja: a július 13-i átállás megbéníthatja a szervizek munkáját.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság úgy reagált: szakemberekre továbbra is szükség lesz, mert a számítógép az õ ténymegállapításaikat értékeli ki. Az eredmény pedig sokkal hitelesebb lesz, mert a kérdéssor több pontosítást is tartalmaz - mondta Lovas Károly Róbert fõigazgató. A szélvédõtörésére például a szakember egy egyszerû igen-nem választ adhat, a fék mûködését viszont nem õ ellenõrzi, hanem a fékpad továbbítja az adatokat közvetlenül a rendszerbe. A hatóság szerint a többi vizsgáztató szervezet támogatja az új rendszert, mert megakadályozza a kisebb szervizek "ügyeskedéseit". Lovas Károly Róbert arról is beszélt: a 2007-es szoftver eddig csak részvizsgálatokra volt alkalmas, de nem kell lecserélni, csak a továbbfejlesztéseket rátenni.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság még júniusban jelentette be: július közepétõl nem a vizsgabiztosok döntenek arról, hogy a gépjármûvek átmennek-e a mûszaki vizsgán, hanem a Közúti Közlekedési Információs Rendszer (KÖKIR). Az informatikai program használatával a mûszaki adatokat rögzítik a rendszerben, s ezek alapján a számítógép dönt az ember helyett arról, hogy az autó állapota megfelel-e a követelményeknek. A rendszer egyébként zárt, és valósidejû információt szolgáltat arról, éppen milyen autó van a vizsgaállomáson, a személyes adatok tárolásával pedig utólag is lehetõvé teszi annak megállapítását, hogy mely ügyfél és vizsgabiztos vett részt a vizsgán.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player