A papírforma szerint a
privatizációs bevételbõl - az érintett MÁV CARGO dolgozóit megilleti a
szerzõdés szerinti juttatás. A többieket azonban nem. Ha hinni lehet a
híreknek, ez a 'nem' a sztrájk alapötlete. És Gaskó úrék majd sztrájkolgatnak
az idõk végezetéig, vagy amíg a vasutasok, egyelõre tervezett bevétele
meghaladja a jelenlegi sztrájk szakszervezeti kiadásait. Elvégre a sztrájkkasszát
is érdemes kiüríteni, ha arra érdemes célt találtak.
Ha igaz, hogy a MÁV CARGO
dolgozóit valami privatizációs juttatás megilleti, akkor viszont baj van. Mert
általában a privatizációs bevételeket - anno - úgy kezelték, hogy „örüljön
mindenki, hogy az ország fizetõképes marad". Mi örültünk. Viszont, ha a MÁV
CARGO esetében nem errõl van szó, hanem a dolgozókat is „kárpótolni" kell - ki
tudja miért, szerintük a privatizációért - akkor mégis ciki a helyzet. Mert akkor
nyugodtan forduljunk mi is, akik a rendszerváltás nagy privatizációs
bevételeibõl egy fillérrel sem részesültünk, a bennünket MÁV CARGO szerint
megilletõ összegekért. Sõt akkor sokkal nagyobb a baj, mert a MÁV CARGO miatt
sztrájkoló vasutasokat is jóval nagyobb summa illeti meg. Ha pedig ez így van, akkor nyugodtan
feloszthatjuk - ha az alkotmánybírák is engedik - az ország vagyonát.
Jó lenne, ha kiderülne végre a
valós helyzet. Gaskó úrék - és gondolható, az ellenzéki oldal - valami olyat
forszíroz-e, ami a konkrét ügyben érintett szövegszerkesztõk és aláírók (nevezzük
õket: óriásit tévedõknek) hibájából következik, vagy csak úgy általában akarnak
valamit.
Mert jegyezzük meg: a privatizált
vagyonból vagy mindenkit megillet annyi, amennyi jár fejenként, vagy senkit
semennyi. A MÁV CARGO privatizációja, ebbõl a szempontból legfeljebb csepp a
tengerben.
(kela)
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!