Úton
A haragos zöld honában
ImageA Dolomitok között a nyár közepén is minden haragos zöld. Az esõ szinte mindennapos, a közel kétezres csúcsok között hamar összegyûlnek a felhõk. Négy napig viszont kánikula uralkodott Forni Avoltriban.
Filmes csereprogram Lengyelországban
Színikínálat
Gyüjtemény
WebKozmo
Égetõ Mária: örülök, hogy tehetem, ami a dolgom és amit szeretek
Vajda Júlia: a férfiak szeretik irányítani a nõket
Relax
Munkatársunktól   2004 September 29, Wednesday

Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Dél

Las Vegas után délnek vettük az irányt; a 40-es útra nem lehetett ráhajtani, az egyik tábla szerint ugyanis 200 mérföldes szél fújt – egy benzinkút parkolójában aludtunk. Arizonában április elsején hóesésben autóztunk, pedig ugyanitt még két napja rövidnadrágban flangáltunk. Bízva egy bulis estében és a spanyol hangulatban, megcéloztuk Santa Fe-t [New Mexico].
Este érkeztünk a kb. ötvenezres kis mexikói városba, fények alig, egyszer túl is hajtottunk Santa Fe-n. Másodszorra már nem vétettük el. A sötétben csak tapogatóztunk, csak sejtettük merre lehet a belváros. Jó helyre parkoltunk. Bulizó, őrjöngő emberek, spanyol vagy mexikói zene, szétdobált tequilás üvegek – ezek a gondolatok jártak a fejemben, de néhány méter séta után rá kellett jönnöm, hogy ilyenekről szó sincs; ehelyett (bár hideg nem volt] esett az eső, az idegenre pedig mint egy különleges állatfajra bámultak egy éjszakai bárból. Stílszerűen a helyi McDonald’s parkolójában aludtunk, nem volt mitől másnaposan ébredni. Aztán még bemerészkedtük a belvárosba, persze megint esett, benéztünk néhány üzletbe – szinte mindegyik ugyanazokat a souvenireket árulja. Santa Fe-ben áll az Egyesült Államok legrégebbi kormányépülete, ebben az az érdekes, hogy akár egy lakóház is lehetne.
Délen továbbautóztunk, átutaztunk Texason és Oklahomán. Texasban egy Amerillo nevű város mellett álltunk meg ebédelni egy Hooters-ban [magyarul dudákat jelent]. Egy ilyen étteremben [ez egy étterem-hálózat] elvileg csinos, jóalakú lányoknak kellett volna kiszolgálnia, valójában azonban egyikünk sem esett le a székről a látványtól. A chili mondjuk finom volt, de leginkább az maradt meg bennem, amikor egy srácot huszadik születésnapján a pincérlányok nyilvánosan megtáncoltattak.
Este már Oklahoma fővárosában, Oklahoma City-ben voltunk. Erről a városról sem lehet semmi érdekeset elmondani: a belvárosban volt néhány felhőkarcoló, emberek sehol.
Arkansas-ban született a jelenlegi amerikai elnök, Bill Clinton. Ettől még a főváros, Little Rock nem hozott nagy áttörést: néhány felhőkarcoló, szombat délutáni kihalt utcák – ez lenne a tipikus amerikai város?
Memphis [Tennessee állam] sokkal érdekesebbnek bizonyult, már csak a történelem miatt is: itt élt Elvis Presley, ebben a városban lőtték le Martin Luther King-et. Ráadásul van egy nagy folyója, a Mississipi. A belvárosban nem voltunk egyedül, rengeteg a fekete. Az utcákon lovaskocsik közlekednek; a kirakatokban feketék a próbababák.
Elvis Presley egy kultusz, vagy legalábbis azt csináltak belőle. Ő a király. Graceland-i [Memphis egyik külvárosi része] háza körbe van bástyázva turistákat tömörítő épületekkel, ahonnan kizárólag csak Elvis-busszal lehet feljutni a király házáig [magánautóval nem] – mindenért fizetni kell, van Elvis Presley kocsimúzeum, ajándékbolt, gitár, és lassan elkészül a hotel is.
Chicago előtt még útba ejtettük St. Louis-t, megnéztük a Gateway Archot, még egyszer megnéztem magamnak a Mississipi-t. [folyt. köv.]

Gateway Arch, St. Louis

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!

Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Gyûjtemény

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.