Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Van ilyen
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Minden idõk legbiztonságosabb autója a Tesla "S"
Jegyzet Jegyzet
Daráltmákot a porcukorral
Munkatársunktól   2008 March 30, Sunday  

Gyerekei felõl kérdezem az idõs professzort. Ez itt, amaz Pesten, de a legnagyobb lánya Új-Zélandon. És ne kérdezzem, hogy pontosan mit csinál, mert azt nem lehet tudni,
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Éppen nagypénteken mutatja a tv, amint az órán megfenyegeti, megrúgja, nyakon üti az idõs fizika tanárt 16 éves diákja. Mindezt precízen filmezi mobiljával egy osztálytárs. Majd bemutatják azt a már korábban látott filmet, ahol egy lány-osztály tanulója nem akarja kiengedni a terembõl a tanárnõt. Itt is mûködött a mobil-kamera. Nem kell szóbeszéd, a tényképek magukért beszélnek.
A fizikatanár fölmondott, tudjuk meg a felvétel végén, majd megjelenik az iskola igazgatónõje, és számomra váratlanul mentegeti a 16 éves fiú cselekedetét, mondván: képes kifogástalan udvarias viselkedésre is, most éppen színészkedett osztálytársai elõtt...
Tapasztalhatón korszerûtlenül érzek, mert alig viselhetõ feszültséggel néztem még másodjára is, az újravetített tanárverést. Lehet, mindezt azért éreztem, mert nagypénteki fogadalomként nem ittam meg a szokott fröccsöket. Most érzem, milyen jótékonyan hatnak ezek az idegeimre. Kár.
És még: megkérdeztek egy pszichológust is, aki szerint a társadalmi rend a rendszerváltás óta bomlik. Jó ezt tudni.  

 *  *  *

Gyerekei felõl kérdezem az idõs professzort. Ez itt, amaz Pesten, de a legnagyobb lánya Új-Zélandon. És ne kérdezzem, hogy pontosan mit csinál, mert azt nem lehet tudni, most éppen koreai gyerekeket tanít franciára. De volt már, hogy Franciaországban tanított angolt, mert a franciák nem tudnak angolul, teszi hozzá kajánul.
Kicsit vigasztalón mondom, hogy ma ilyen világ van, az emberek összekeveredve élnek, ami már eleve nem lehet a Teremtõ szándéka szerint, vélekszem, különben már eredendõen összekevert volna bennünket, mint daráltmákot a porcukorral... Pedig mindannyian csak a két teremtett embertõl származunk, mondja kicsit hamiskásan a professzor.
Jelzem, a problémák így sem lettek kevesebben, de a teremtés-elmélet legalább szép és isteni-kapcsolatot tételez.

  *  *  *

Azt persze továbbra sem hiszem, hogy „felsõbb" védelem nélkül megmaradha-tott volna az a Paradicsomból kiûzött emberpár. Angyalok serege védte õket, és gyorsan sokasodó nemzetségüket. Az Ember védelmére rendelt Õrzõk vágyait azonban megigézték a földi asszonyok, ezért nemzõiket, akik megszegték a Törvényt, és óriás utódaikat, szörnyû csatákban gyõzték le az égiek.
Olvashatsz errõl Várkonyi Nándor, Hamvas Béla mítosz elemzéseiben, a Gilgames eposzban Rákos Sándortól s még nagyon sokaknál, C. G. Jung leírásaiban is. A „Vigyázók" bukásának égiektõl titkolt veszedelmes emlékezete, így ha mesékbe rejtõzködve is, de fennmaradt...

(tráser)


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player