Ăšton
A haragos zöld honában
ImageA Dolomitok között a nyár közepén is minden haragos zöld. Az esõ szinte mindennapos, a közel kétezres csúcsok között hamar összegyûlnek a felhõk. Négy napig viszont kánikula uralkodott Forni Avoltriban.
Filmes csereprogram Lengyelországban
Ăšton Ăšton
Madeirai beszámoló II.
OskĂł PĂ©ter   2008 March 07, Friday
Oskó Péter, a Webrádió nagyutazója ezúttal Madeirán, a paradicsommadár-virág szigeten járt. Ha Ön is oda tévedne, kötelezõ olvasmány, ha nem, akkor is!
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Hatodik nap: december 1. szombat

Hát, hivatalosan tél van. Fene sem gondolná...  mert hogy tavasz van továbbra is! Ma délelõtt szabad program a program. Ki erre, ki arra indult, van aki csak élvezte a decemberi napsütést az uszoda partján. Négyen taxiba vágódtunk és elmentünk a Jardim Botanico-ba (Botanikus kert). Ez mintegy 3,5 hektáron terül el Funchal felett. Voltam már sok botanikus kertben, mindemellett nem értek a növényekhez, de valahogy ez nagyon is megragadott.
Kis területen kétezer tropikus és szubtropikus növény pompázik. Ami nekem-nekünk tetszett, az a hatalmas pálma-, ill. kaktuszgyûjtemény, mivel Magyarország egyikben sem nagyhatalom, ezért igazi érdekességekkel lehet találkozni. Orchideák, paradicsommadár-virágok, egyéb trópusi virágok tömkelege egy teraszosan kialakított hegyoldalban. Belépõ, ha jól emléxem, mindössze 3 Euro volt. Érdemes meglátogatni, s ha valaki plusz izgalmat akar, libegõvel is feljuthat ide!
Vissza szintén taxiztunk. Mivel még volt idõ a kötelezõ déli programig, ezért fürödtem egyet+ csináltam néhány képet a tengerparton.12:30.: szállodalátogatás: Hotel Baia Azúl ebéddelEzután bementem busszal a belvárosba: nézelõdtem, sétáltam, fényképezkedtem, interneteztem, szóval turista voltam. Visszafelé a saját buszunkkal mentem a hotelbe. Leintettem.
18:30 következõ hivatalos program: Hotel Cliff Bay: szállodalátogatás vacsorával. No ez már tĂ©nyleg „Ăşrihotel" a javábĂłl! NekĂĽnk is ki kellett öltözni, mert itt van olyan Ă©tterem, ahova szállĂłvendĂ©g is csak szmokingban Ă©s estĂ©lyi ruhában lĂ©phet be. Mi a „non-smoking" szekciĂłba kaptunk belĂ©pĂ©si engedĂ©lyt.
Pazar vacsora különlegesebbnél különlegesebb kajákkal. Bár ezt idáig minden napról elmondhattam. Itt kóstoltam meg életemben elõször a szusit. Annyira nem voltam odáig érte, inkább maradok a rántott szeletnél. A vacsora után még csináltunk egy esti-éjszakai városnézést, melynek apropója az volt, hogy december elseje a hivatalos megnyitója a karácsonyi kivilágításnak.Azt gondoltam, hogy ebben a mûfajban az angolszász országokat nem überelheti senki. Tévedtem: Még az amerikai nagyvárosokban sem láttam olyan ötletes, látványos, gazdag, fantáziadús kivilágítást, mint Funchalban! Funchal ebben világhírû és tényleg! Akárcsak a szilveszteri tûzijáték tekintetében, de sajnos mi azt már nem várhattuk meg, hogy tényleg így van-e...

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!

Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Gyûjtemény

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.