Miért nem vagyunk rajta a berlini plakáton,mint egy Európa kult.fõváros leendõ társa a német városoknak?Miért van ellenben Debrecen,Sopron,Pécs rajta?Már megint beindult a homokbányász Bigfoot kész átverés showja!
ataqam
2004-11-28 16:32 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közösségi építkezések nyelték a pénzünket http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=83540 "Nem voltak sikertörténetek az utóbbi évek legnagyobb szegedi állami, önkormányzati épületberuházásai. Négyet tekintünk át, a teljesség igénye nélkül. E sajátos, lehetõségeink szerinti áttekintésbõl is egyértelmûen látszik, hogy az adófizetõk pénzével nem bánnak kellõ felelõsséggel a közösségi építkezéseken."
Bár a cím és a bevezetõ csalóka, a cikk az elõzõ ciklus sikersztoriairól mesél.
Üdv: Dovi
2004-11-24 06:18 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Én ajánlottam vkit,aki 8 óra alatt több okosságot mondana,mint 100 vénasszony,aki ezen kérõdzik már évek óta.Azt hiszed,érdekelt valakit?Ezért nincs log.központ sem,ipari cégek betelepülése is 0 Szegeden.Inkább menekül minden akárhova,csak ide ne!Mert ennyi eszû a váras vezetése.Szórják a pénzt hídponyvákra,olyan színházra,ahol néha még olyan is van,hogy 2 azaz kettõ jegyet vesz meg a közönség!De az,hogy a szarból várat építsenek,az nem az õ esetük.Õk csak az aranyból tudnak szart alkotni!
ataqam
2004-11-23 10:48 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-11-22 21:18)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Egy javaslat a gordiuszi csomó átvágására: ne a bajai út, hanem a röszkei felé emelkedjenek föl a gépek és egy kanyarral álljanak rá a Fehér-tavat kikerülõ légifolyosóra.
:-?
"többen felvetették, a háborítatlan élõvilág megõrzése miatt, esetleg a meglévõ formájában is, vagyis tökéletesen meg kéne szüntetetni a repteret"
:-O
Netán vannak adataik arról, hogy a reptér megnyitás óta - bizonyíthatóan annak hatására! - romlott az élõvilág állapota a Fehér-tavon?
Ez jó nagy baromság alagútastól együtt!Mert akkora a szegedi gazd.potenciál,hogy e reptér nélkül már meg is áll a fejlõdés,mint a log.központ a régi 5-ös mellett(bár még új sincs).Földanyának földannya!Mennyi ideje megírtam már,hogy van a darmstadtiak között egy kiváló reptérügyi szaki,meg kéne tán kérdezni,hogy Peter,ráérsz-e eljönni szétnézni nálunk?Ülj le az öreg Podival,beszéljétek meg mi az ami mehet,mi nem az EU-ban egy kis reptéren,de elõtte írd le mennyit kérsz vagy ingyen,de koszt-kvártély kell+ utazás.Süssetek ki valamit,mert itt már elszabadul a pokol.Mondana rá vmit a fickó,aki mellesleg a világ egyik legnagyobb személyforgalmi repterének és mára talán a legnagyobb air-cargo repterének a forg.irányító fõnöke,magánrepülõs is egy kis reptéren,és magyar a felesége!Csak kérdezni kell tõle és mondana megoldásokat,méghozzá megfogadhatóakat!Azt is megmondaná,hogy kár erõlködni,mert nem fog menni tovább semmi,de ha mehetne valami, azt is!Olcsóbban,nagyobbat haladna a dolog,mint sokan ma elképzelik!
Érdekes egy hír, a címét már nem is másolom be. Podolcsák András foghatja a fejét.
http://hisz.rsoe.hu/rss/rss_r.php?hirid=3239
A tervezett szegedi regionális repülõtér légifolyosója fontos madárélõhely felett vezetne át Bármilyen hihetetlen is, a madarak zavarását és a repülõgép-madár ütközéseket illetõ vizsgálatokra azonban még nem került sor.
Az tervezik, hogy a jelenleg is mûködõ, fûborítású szegedi repülõtér 45 m széles, 2 és fél km hosszú szilárd burkolatú kifutópályát kap. Így nagy, interkontinentális géptípusok is használhatnák. A tervezett beruházás jelentõsen megváltoztatná a jelenlegi légi forgalmat és géptípus-váltást eredményezne.
Veszélyben a Fehér-tó madárvilágára
A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) véleménye szerint a teljes kiépítés után újonnan megjelenõ nagy méretû géptípusok nagyobb zajhatásuk és fizikai méretük miatt még több kárt okoznának a madárvilágban. Egyrészt a riasztó zajhatással, másrészt a fokozott ütközési veszéllyel, ami pusztulást okoz.
A tervezett légiforgalmi folyosó környezetében, elsõsorban a Szegedi Fehér-tó térségében minden évszakban, minden napszakban és gyakorlatilag minden magasságban nagy a madármozgás valószínûsége. Nagy a védett és fokozottan védett madárfajok elütésének esélye.
Döbbenetes tervek
A teljes kiépítés esetén a jelenlegi bajai utat lezárnák vagy alagútba terelnék, a kifutópálya Kiskundorozsma irányába meghosszabbodna a jelenlegi mezõgazdasági területek rovására. A füves területet továbbra is lehetne sportcélokra használni. A gépek a Szeged és Kiskundorozsma közötti házsor felett szállnának el, igen kis magasságban.
Becsapós átlagolás
A hatástanulmány szerint a várható zajhatás (éjszakára nincsenek mûveletek tervezve) nem haladná meg a megengedett zajszintet, sõt alatta maradna a jelenlegi közúti forgalom zajszintjének, ami 50 dB. /Csalóka, hogy nem csúcsokról, hanem átlagokról van szó. Ha egy repülõ 1 percig falrepesztõ hangot ad, az napi átlagban valóban nem éri el az autók zajhatását./
A józan ész ellen
A stop. hu rögtönzött kis közvélemény kutatást végzett. Az adatok tükrében minden megkérdezett- egyikük sem érintett - kijelentette, ha rajta múlna, nem engedné a regionális repülõtér kialakítás, és többen felvetették, a háborítatlan élõvilág megõrzése miatt, esetleg a meglévõ formájában is, vagyis tökéletesen meg kéne szüntetetni a repteret.
Jogtalan lenne a megvalósítás
Az EU "élõhelyvédelmi" irányelve alapján a Natura 2000 területekre potenciálisan hatással járó projektek, tervek esetében hatásbecslést kell elvégezni a Natura 2000 területre tett hatás vonatkozásában. Az illetékes nemzeti hatóságok csak akkor járulhatnak hozzá a tervhez, ha megbizonyosodtak arról, hogy az nem fogja sérteni az érintett terület épségét.
A beruházó köteles a hatásvizsgálat során bizonyítani, hogy a terv végrehajtása nem károsítja a Natura 2000 terület élõvilágát. A Szegedi Regionális Repülõtér esetében az ilyen irányú vizsgálat hiányzik, nem bizonyított, hogy a terv nem jár káros hatással az érintett, idõközben kormányrendeletben kihirdetett Alsó-Tisza-völgy különleges madárvédelmi területre, mint a Natura 2000 hálózat tagjára. Forrás: National Geographic
Varga
2004-11-22 14:32 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!