A válság adott lendületet a webáruházaknak
MTI
2013 April 16, Tuesday
(MTI) - A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevõk a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehetõ a magyar nyelvû honlappal rendelkezõ ilyen áruházak száma
|
(MTI) - A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevõk a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehetõ a magyar nyelvû honlappal rendelkezõ ilyen áruházak száma - mondta Madar Norbert, a kutatással és tanácsadással foglalkozó eNET Kft. tanácsadója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
    A valĂłban mĂ»ködõ, a cĂ©gjegyzĂ©kben is megtalálhatĂł webáruházak száma 3600, mĂg a legalább havonta frissĂĽlõ termĂ©kekkel jelentkezõ áruházak száma már csak 1200 - tette hozzá a tanácsadĂł, megjegyezve: a "lĂ©tezĂ©s feltĂ©tele", hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlĂtĂł oldalakon.     A vizsgált 1200 webáruház tavalyi forgalma 16 milliárd forint volt, idĂ©n 20 százalĂ©kos növekedĂ©st várnak az ĂĽzemeltetõk. A forgalom 70 százalĂ©ka jött az áruházak saját weblapjárĂłl, negyede az ár-összehasonlĂtĂł honlapokrĂłl, mĂg a maradĂ©k eladás az aukciĂłs honlapokra jutott.     A tanácsadĂł szerint fontos informáciĂł, hogy hány honlap-látogatĂłbĂłl lesz vásárlĂł. Ez attĂłl fĂĽgg, hogy mekkora a honlap forgalma. PĂ©ldául az Ă©vi 5 milliĂł forint alatti forgalmĂş webáruházaknál minden századik látogatĂł lesz vásárlĂł is. Az 50 milliĂł forint feletti forgalmĂş áruházaknál már több mint kĂ©t vásárlĂł jut 100 látogatĂłra.     A webáruházak változatos marketing eszköztárral vonzzák a vevõket, közĂĽlĂĽk legjobbnak a keresõoptimalizálást (a keresõ elsõ oldalán valĂł megjelenĂ©st) tartják a szakemberek. Második helyen állnak az ár-összehasonlĂtĂł oldalak, majd a fizetett hirdetĂ©sek Ă©s a hĂrlevelek.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!