Több tízezer kátyút tartanak nyilván a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelése alá tartozó 30 ezer kilométeres úthálózaton. Idén tíz hónap alatt 82 ezer tonna kátyúzó anyagot használtak fel összesen 6,4 milliárd forint értékben, ez meghaladja az elmúlt évi mennyiségeket - mondta el Pécsi Norbert, a társaság kommunikációs csoportvezetõje az MR1-Kossuth Rádióban. A cég szerint a legveszélyesebb utak Borsod és Jász-Nagykun-Szolnok-megyében vannak.
Az úthibák miatt Borsod-Abaúj-Zemplén, Békés és Jász-Nagykun-Szolnok megyék útjain a legnagyobb a balesetveszély. Van olyan buszjárat, ami háromnegyed órás késéssel ér be Szolnokra, annyi kátyút kell kerülgetni. Jelenleg körülbelül 1200 olyan kátyú van a közúthálózat Jász-Nagykun-Szolnok megyei szakaszán, amely balesetveszélyesnek mondható - jelentette ki Kovács Károly, a Magyar Közút megyei igazgatója az MR1-Kossuth Rádióban. A megye úthálózatának jelentõs része elöregedett, így sok olyan útszakasz van, amely a forgalom és a kedvezõtlen idõjárás hatására intenzíven kátyúsodik. Idén eddig összesen 6580 tonna anyaggal kátyúztak a megyében. Az országosan 30 ezer kilométernyi közúthálózat fele azonnali felújításra szorul, és csak tizede az, ami jó vagy megfelelõ állapotban van - mondta el Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetõje. Hozzátette: évrõl évre egyre több kátyút kell kijavítaniuk. Az utakat 10-15 évre tervezik, miközben az átlagos életkoruk Magyarországon 30-40 év, így ebben a tekintetben nagy a lemaradás - tette hozzá. Az elöregedett burkolatú úthálózaton, fõleg a téli idõszak alatt könnyebben és gyorsabban keletkeznek kátyúk. Az idei évben rengeteg csapadék is esett, ami szintén nagyon kedvezett a kátyúképzõdésnek. Pécsi Norbert beszélt arról is, hogy 77 üzemmérnökség 3 ezer dolgozója jelenleg is azon dolgozik, hogy a lehetõ legtöbb helyen úgynevezett melegkátyúzó anyaggal kijavítsák az úthibákat. A munkák várhatóan november közepéig is eltartanak, ezután hidegkátyúzó anyaggal, de szintén egész évben dolgoznak majd. Arra a kérdésre, hogy tavasszal mennyivel lesz rosszabb a helyzet, Pécsi Norbert az MR1-Kossuth Rádiónak azt válaszolta: ez függ attól is, hogy milyen lesz a tél. Tavaly decemberben ugyanis volt olyan idõszak, amikor egy hét alatt 40 fokos hõingadozást mértek a szakemberek. Volt olyan nap, amikor több ezer új kátyú keletkezett a közúthálózaton.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!