Programajánló
J�nius 2024
H K S C P S V
27282930311 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Változó világ
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Példátlan, 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában
Pártok Pártok
Az LMP is jelentést készített a MÁV-ról
MTI   2011 June 15, Wednesday  

Az LMP szerint már középtávon meg lehet teremteni a mûködõ- és versenyképes vasúti ágazatot - ismertette a pártnak a MÁV 2002-2010 közötti mûködésérõl készített kiegészítõ jelentését Jávor Benedek, szerda délelõtti sajtótájékoztatóján.
Olvas�i �rt�kel�s:starstarstarstarstar / 0
�rt�kelje �n is! starstarstarstarstar
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
(MTI) - Az LMP szerint már középtávon meg lehet teremteni a mûködõ- és versenyképes vasúti ágazatot - ismertette a pártnak a MÁV 2002-2010 közötti mûködésérõl készített kiegészítõ jelentését Jávor Benedek, szerda délelõtti sajtótájékoztatóján. A Házban szerda hajnalban kezdõdött meg a MÁV jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezetõ okokat vizsgáló bizottság jelentésének általános vitája, az LMP ehhez a jelentéshez tett kiegészítõ észrevételeket.

    A politikus szerint a MÁV 2002-2010 közötti gazdálkodását vizsgáló bizottság átfogó munkát végzett, de számos kérdésre, például arra, hogy miért került a vasúti ágazat folyamatos válsághelyzetben, nem ad választ. A párt kiegészítõ jelentésérõl azt mondta, hogy a bizottság hiába vizsgálta a 2002-2010 között meghozott döntéseket, ezek önmagukban nem magyarázzák meg azt a helyzetet, amibe a MÁV került. Véleményük szerint az ágazat helyzetét ugyanis alapvetõen befolyásolja az azt körülvevõ szabályozási és finanszírozási környezet.

    Jávor Benedek saját elképzeléseiket ismertetve kijelentette, hogy harmonizálni kell a pályahasználati és a közúthasználati díjakat, utóbbiakat mind a teher-, mind a személyszállításban kilométerarányossá kell tenni. Véleménye szerint a kilométerarányos közúthasználati díjnak nemcsak az autópályákra, de a teljes fõúthálózatra ki kell terjednie.

    Ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy a vasúti ágazat két évtizede "torz és egészségtelen" versenyben áll a közúti fuvarozással. Véleménye szerint a költségvetés indokolatlan versenyelõnybe hozta a közúti ágazatot, mert annak résztvevõi nem, vagy csak töredékesen fizetik meg az úthasználati költségeket.

    Hangsúlyozta, hogy amíg egy árut szállító teherautó akár 3000 forintos úthasználati díjért keresztülutazhat Magyarországon, addig ezen a távon a vasút körülbelül 300 ezer forintot fizet a pályahasználatért.

    Hangsúlyozta, a MÁV-nak egyúttal versenyben kell állnia a szomszédos országok vasútjaival is. Megjegyezte, hogy a magyarországi pályahasználati díjak például magasabbak a szlovákiaiaknál.

    Kijelentette, hogy az állam által a MÁV számára elõírt szolgáltatásokat kötelezõen meg kell téríteni a cégcsoport számára. Ezek között említette a kötelezõ menetrendi elvárásokat, az államilag megállapított tarifarendszert és a jegyárkedvezményeket.

    Az LMP egyúttal átszervezné a menetrendi és a tarifarendszert is, hogy a vasút ezáltal is a közúti és az egyéni közlekedés megfelelõ alternatívájává váljon. Hangsúlyozta, hogy a vizsgált nyolc évben anélkül hajtottak végre jelentõs szerkezetátalakításokat a cégnél, hogy azok eredményeket hoztak volna, ráadásul nõtt a késések és az utasok panaszainak száma, miközben csökkent a szolgáltatások minõsége is.

    Emellett átalakítanák a MÁV-csoport cégszervezeti struktúráját, mert véleményük szerint teljesen feleslegesen szerveztek ki szolgáltatásokat, például a vontatást, önálló cégekbe.

    A párt azt is megvizsgálná, hogy a vasúti ágazat és a MÁV milyen szakterületeken és melyik - a munkanélküliség által sújtott régiókban - képes tartósan munkahelyeket teremteni.

    Megjegyezte, hogy a MÁV Cargo privatizációja kapcsán felülvizsgáltatnák, hogy a jelenlegi európai vasúti szállítási rendszerben van-e lehetõség és igény egy  - a MÁV-csoporton belül létrehozandó - áru- és teherszállító cég felállítására.

    Az MTI kérdésére azt felelte, hogy a javaslatcsomagot nem nyújtották be és nem is fogják benyújtani a parlamentnek, viszont a vitában már elmondták szempontjaikat. Hozzátette, hogy javaslataikat a késõbbiekben önálló törvényjavaslat vagy formájában terjeszthetik az Országgyûlés elé.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player