(MTI) - Történt elõrelépés a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokság elõkészületeiben, de az elmaradás több területen olyan jelentõs, hogy ez veszélyeztetheti a rendezvény zavartalan lebonyolítását - állapította meg kedden nyilvánosságra hozott jelentésében a lengyel Legfelsõbb Ellenõrzési Kamara (NIK).
A magyar Állami Számvevõszéknek megfelelõ lengyel intézmény már több jelentést készített az Eb-vel összefüggõ infrastrukturális beruházások menetérõl. A legfrissebb vizsgálat szerint a stadionok bizonyosan elkészülnek idõben, bár közülük néhánynak az építésénél jogi problémák merültek fel, a varsói és gdanski stadiont pedig késve fogják átadni. A legkomolyabb gondok - és ez nem meglepetés - az útépítéseknél merülnek fel. A lengyel-ukrán közös rendezésû Eb-ig nem sikerül átadni többek között az A1-es és A4-es autópályák hét kulcsfontosságú szakaszát, és nem készülnek el az A18-as autópálya egyes szakaszai, valamint több gyorsforgalmú út sem. Végeredményben több mint 403,9 km út fog hiányozni az eredetileg tervezett autópálya-hálózatból. A hiányzó autópályák alternatíváját jelenthetné a vasút, különösen a Varsó és másfelõl Wroclaw, illetve Poznan és Gdansk közötti "neuralgikus" viszonylatokban, de itt is gondok vannak, különösen a pályaudvari infrastruktúra miatt - mutat rá a jelentés. Komoly lemaradás van a varsói Zachodnia (Nyugati) és a poznani Glówny (Fõ-) pályaudvar építésében, valamint a varsói Stadion pályaudvar korszerûsítésében. A varsói Zachodnia pályaudvarral, amely az északi és keleti irányú vonatok végállomása, egyben nemzetközi és hazai átszállóhely, bizonyosan nem készülnek el az Eb kezdetéig. A varsói Wschodnia (Keleti) pályaudvar átépítéséhez is hiányoznak a pénzügyi források. Ami a repülõtereket illeti, a korszerûsítés a tervek szerint halad, kivéve Poznant, ahol nagy a kockázata annak, hogy nem fejezõdik be az Eb kezdetéig. A jelentés arra is rámutat, hogy az idei költségvetésben nincs elegendõ forrás az Eb biztonságának szavatolására. Ez sem új probléma, Adam Rapacki miniszterhelyettes már néhány hete szólt errõl. A NIK hamarosan megkezdi következõ vizsgálatát, amely többek között az A2-es autópálya két, a kínai COVEC cég által kivitelezett, minden jel szerint kudarcba fulladt szakasza építésének körülményeit veszi górcsõ alá.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!