JAM -Az életrevaló tudás
Közgazdaságtan vezetõknek
A Citibank Zrt. támogatja a magyar pénzügyi és közgazdasági oktatást. Az egyhetes Közgazdaságtan Vezetõknek elnevezésû tábort, Piliscsabán rendezték meg középiskolás diákoknak.
Rendhagyó árnyéknap a kaszárnyában
Global Village Camp
Bezárult a JAM utca
Szavazzon a legjobb diákvállalkozásra!
Bridge Fair
Karrier
Állásszerzés
Jó az agyelszívás?
Karriertanács
Karriertanács: önéletrajz, vagy adatlap?
EUkarrier
EURODESK
Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
Állás és karrier
Állásszerzés
Álláskeresési stratégiák
Karriertanács
Szakmai gyakorlatszerzés
EUkarrier
Pályakezdõknek 2.
Pályakezdõk munkatapasztalat szerzési támogatása

JAM -Az életrevaló tudás JAM -Az  életrevaló tudás
Nem a szavak, hanem a tettek beszélnek
JAM stáb   2007 May 02, Wednesday  
Image
A JAM Árnyékprogramjában egy Kõrössys, végzõs diák egy egész munkanapot töltött el a Szilánk Glass Company Zrt. marketing kommunikációs vezetõje, Sípos Aurél mellett.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

A JAM Árnyékprogramjában Huszár Sándor, a szegedi Kõrössy József Szakközépiskola végzõs növendéke április 12-én a Szilánk Glass Company Zrt. marketing kommunikációs vezetõje, Sípos Aurél mellett töltött el egy egész munkanapot. Reggeltõl késõ délutánig kísérhette figyelemmel a felsõ vezetõ munkáját. A benyomásokról Sándor mentorát kérdeztük.

Miért csatlakozott a JAM Árnyékprogramjához a Szilánk Glass Company?
Pár évvel ezelõtt, a Junior Achievement Magyarország keresett meg bennünket, a tulajdonost és engem. Fokozatosan egyre szorosabbá vált a kapcsolatunk a különbözõ JAM-es rendezvények által. Összesen négy programban voltunk partnerek, ebbõl egy volt az Árnyékprogram. Nyitottak voltunk. Maga a program nagyon szimpatikus számunkra, hogy az új generációt tájékoztatni lehet, ha nem is mélyrehatóan csak egy elsõ hatás erejéig. Nagyszerû, hogy egy fiatal bekerülhet nyolc órára egy termelõ vállalathoz és megtapasztalhatja a jövõbeni munkájának mindennapjait, kötelezettségeit. Egy vállalathoz „beesni" és ott tölteni egy napot, azt gondolom, hogy mindenféleképpen egy élmény. Lehet tupírozni és aluldimenzionálni, de a programnak nagyon fontos küldetése van. Magyarországon szükség van ilyen árnyéknapra, az iskolában tanultakat gyakorlattá tudja átalakítani a diákok számára. Hiszen itt nem a szavak, hanem a tettek beszélnek.

Önnek milyen benyomásai vannak a napról?

A diák teljesen nyitott volt. Nagyon könnyû volt vele dolgozni. Nekem ez már a második év, hogy vállalok diákokat. Azt gondolom, hogy korrektek voltunk vele szemben, már csak azért is, mert Sándor olyan érdeklõdést tanúsított, hogy izgalmas volt mindkettõnk számára ez a nap. Tudatosan nem ferdítettem a napomon, azt tettem, amit el kellett végeznem, semmi pluszt nem tettem hozzá. Nem volt benne megjátszott jelenet. Nagyon izgalmas volt számára, reggel azonnal egy felsõvezetõi értekezleten kezdett, láthatta, hogy mennyire szétszabdalt egy nap, mennyire fontos az idõ beosztása. Az üres járatokban láthatta például, hogy a napi munkának milyen az adminisztratív háttere. A többi kolléga munkájával is megismertettem, hogy lássa, hogyan épül fel egy termelõ vállalat. Az egész telephelyet bejártuk, minden pillanatot kihasználtunk. Tudatosan kitöltöttem a napját. Negatívumot nem tudok mondani, minden úgy történt, mintha itt sem lett volna a fiatalember. Ez volt a cél.

Egy vállalat milyen pozitív dolgokat nyerhet a program által?
A gyereknek nem a szülõ, vagy nem egy pedagógus beszél, hanem egy versenyszereplõ. Ha egy cégnek szimpatikus ez a mentori tevékenység, és valóban egy csillogó szemû diákkal találkozhat, aki tényleg kíváncsi az adott munkaterületre, akkor sikerként könyvelheti el, hogy segített valakinek. Az sem utolsó dolog, ha az adott vezetõ egy jövõbeni munkaerõt lát a fiatalban.

Rovatunkon keresztül mit üzenne a fiataloknak akik menedzsmenttel szeretnének foglalkozni a jövõben, amely útravaló lehet számukra?
A legfontosabb, hogy szakmailag úgy érezzék át a munkájukat, mintha a hobbijuk lenne. Aki vállalta ezt a pályát akkor két dolgot nagyon kell tudniuk. Az egyik, hogy szakmailag fel kell vértezniük magukat arra, hogy szabadidejükben is a munkával tudjanak foglalkozni. Interneten, vagy bármilyen forrás által képezni tudják magukat. Lehetõséget keresni arra, hogy minél nagyobb ismeretre tudjanak szert tenni munkájukkal kapcsolatban. De ez bármilyen szakmára vonatkozik. Csak olyan pályát válasszanak, amelyben jól érzik magukat. A másik, hogy legyen türelmük, mert a menedzsmenttel kapcsolatos feladatokhoz fel kell nõni.

Egy vállalat milyen pozitív dolgokat nyerhet a program által?
A gyereknek nem a szülõ, vagy nem egy pedagógus beszél, hanem egy versenyszereplõ. Ha egy cégnek szimpatikus ez a mentori tevékenység, és valóban egy csillogó szemû diákkal találkozhat, aki tényleg kíváncsi az adott munkaterületre, akkor sikerként könyvelheti el, hogy segített valakinek. Az sem utolsó dolog, ha az adott vezetõ egy jövõbeni munkaerõt lát a fiatalban.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Karrier arrow Nem a szavak, hanem a tettek beszélnek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player