A zenéket be kell importálnunk a filmbe, utána bármelyik képkockáról elindíthatjuk a lejátszást. A zene egyaránt lehet wav vagy mp3 típusú. Az elõzõ részben készített képtárunkon fogunk hangoskodni egy kicsit. Elõször is állítsunk be egy kis háttérzenét. Jelöljük ki a zenét indító elsõ képkockát, majd a properties panelon a sound részen állítsuk be a hangot! Mi már az importálást elõre megtettük. Kattintsunk az elsõ képkockára és állítsuk be a már beimportált mp3 állományt. Az Effect listában felvezetések és halkítások közül választhatunk. Végtelenítettnek tûnõ zenét úgy érhetünk el, hogy az ismétlésszámot nagyra állítjuk. Nézzük, és hallgassuk meg a böngészõben a munkánkat!
Ugyanilyen elven gombok képkockáihoz is rendelhetünk hangokat. Például rendeljünk a gomb over, rámutatáskori állapotához egy rövid hangot, majd a benyomott állapotához is válasszunk egyet! Ehhez válasszuk ki az egyik gombpéldányt és menjünk át szerkesztõ üzemmódba. Jelöljük ki az over állapothoz rendelt képkockát és importáljuk be a kívánt hangot. Most legyen egy kattintás. Állítsuk be a hangot a képkockához, de most ne legyen ismétlés! Importáljunk be egy hangot a lenyomott állapotnak is, legyen ez egy pendítés. Jelöljük ki a képkockát és állítsuk be a hangot. Nézzük meg a böngészõben. Bármelyik gomb kattan ha rámutatunk, és pendülõ hangot ad ha rákattintunk. És közben zavartalanul megy a háttérzene.
Nézzük meg, hogyan történik a zene betöltése, vezérlése programból. A legegyszerûbb zenebetöltést néhány utasítással elvégezhetjük. Elõször hozzunk létre egy Sound objektumot az elsõ filmkockán! Legyen a neve z, mint zene. Ezután jelöljük ki az elsõ Háttérzene indítógombját, és adjuk meg a következõ programot: (On release (vagyis kattintáskor) z.loadSound(Hang fájl elérési út); Ez az utasítás tölti be a hang fájlt a z objektumba. z.start(kezdõ idõ, ismétlésszám) Ez az utasítás pedig elindítja a hang fájlt.) Tehát, ha az 1. indítógombra kattintunk, akkor az 1. utasítás betölti a hangfájlt, a 2. pedig elindítja. Ezt a pár sort másoljuk fel a vágólapra és illesszük be a 2. gomb programlistájába. Módosítsuk a betöltendõ fájl nevét. Majd végezzük el ugyanezt a 3. gombra is! Próbáljuk ki a programot a böngészõben!
Hangerõszabályzás, stop gomb, start gomb. A hangerõt 0-tól 100-ig lehet szabályozni. A csúszkát 20-ra állítottuk, hogy egybõl hallható legyen majd a hang! A csúszkánk mûködésérõl az elõzõ adásban már szó volt. Most mivel más pozícióban van, ezért mások a koordináták. A skála filmrészlet enterframe eseménye írja ki az n nevû dinamikus szövegmezõbe a csúszka aktuális értékét. Ide szúrjuk be a hangerõt szabályzó utasítást is! (z.setvolume(hangerõ) a hangerõnél felhasználhatjuk az n értékét.) A stop, majd a start gomb esetén is adjuk ki a megfelelõ utasítást. Zárjelben a kezdõidõt és az ismétlésszámot kell megadnunk a start gombnál. (A stop gomb esetén on release eseményre a z.stop() utasítást kell kiadni.) (A play gomb esetén pedig a z.start(kezõ idõ, ismétlésszám)) Nézzük meg a böngészõben a munkánkat!
Írta: Klari

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!