HTML |
---|
Folytatjuk a Flash megismerĂ©sĂ©t. A mai Ărásunkban megnĂ©zzĂĽk, hogyan tudjuk a hangokat háttĂ©rzenekĂ©nt Ă©s effektekkĂ©nt felhasználni. Rovatunk a Merlin StĂşdiĂł segĂtsĂ©gĂ©vel kĂ©szĂĽlt. |  |
|  |
|  |
|  |
|  |
|
Távtan |
---|
 | Webesztétika |
|  | Tech |
|
HĂrfolyam |
---|
14:42
| 14:41
| 14:40
| 14:38
| 14:36
| 13:44
|
| |
Flash VII.
Munkatársunktól
2005 March 06, Sunday
Folytatjuk a Flash megismerĂ©sĂ©t. A mai Ărásunkban nĂ©hány parancs segĂtsĂ©gĂ©vel mĂ»ködõkĂ©pes hangerõcsĂşszkát fogunk elõkĂ©szĂteni. Rovatunk a Merlin StĂşdiĂł segĂtsĂ©gĂ©vel kĂ©szĂĽlt.
|
A FlashnĂ©l filmszimbĂłlum pĂ©ldányt tudunk megragadni, tehát a csĂşszka gombja egy filmszimbĂłlumra lesz megrajzolva. A filmszimbĂłlumoknál viszont nem tudjuk Ă©rzĂ©kelni, hogy az egĂ©rgomb lenyomásakor rámutattunk-e, ezĂ©rt elhelyezĂĽnk rajta egy gomb szimbĂłlumot. A pĂ©ldához elõkĂ©szĂtettĂĽnk kĂ©t szimbĂłlumot: egyet a gombnak, egyet pedig a skálának. A skála 100 egysĂ©gnyi hosszĂş. A csĂşszkának tehát hozzunk lĂ©tre egy filmrĂ©szlet szimbĂłlumot. Legyen a neve csĂşszka. HelyezzĂĽk a közepĂ©re a gomb egy pĂ©ldányát. Majd tĂ©rjĂĽnk vissza a fõidõvonalunkra. A filmre tegyĂĽk rá a skálát, Ă©s jegyezzĂĽk meg a koordinátáit. Az egyszerĂ»sĂ©g kedvéért beállĂtom, hogy a pozĂciĂłja legyen 50, 100. HelyezzĂĽnk rá egy csĂşszka pĂ©ldányt Ă©s vigyĂĽk a skála elejĂ©re! Hozzuk mĂ»ködĂ©sbe a csĂşszkát! NevezzĂĽk el a pĂ©ldányt cs-nek! ĂŤgy tudjuk azonosĂtani, hogy ezt a filmrĂ©szletet ragadjuk meg. SzerkesszĂĽk a szimbĂłlumot! (Ă©s a csĂşszkában lĂ©võ gombhoz pĂ©ldányhoz Ărjuk a következõket:) Tehát egĂ©rgomb lenyomásra ragadja meg a cs szimbĂłlumot, Ă©s EgĂ©rgomb felengedĂ©sre engedje el. JelöljĂĽk ki a gomb pĂ©ldányt Ă©s az Actions panelon az elsõ programrĂ©szhez válasszuk a Movieclip Control csoportbĂłl a Startdrag (megragadás) parancsot. Elõször állĂtsuk át, hogy a parancs az egĂ©rgomb lenyomására aktivizálĂłdjon, majd adjuk meg, hogy melyik filmrĂ©szletet Ă©s milyen mĂłdon engedĂĽnk megragadni. (A cĂ©l rĂ©szen állĂtsuk be, hogy a _root.cs filmrĂ©szletet szeretnĂ©nk megragadni.) Alul lekorlátozhatjuk a megragadás terĂĽletĂ©t. Ez azt jelenti, hogy csak ezen a terĂĽleten lehet a szimbĂłlumot mozgatni. Adjuk meg a koordinátákat: Left (Bal) 50, Right (jobb) 150 Mert 100 egysĂ©g hosszĂş a skálánk. A Top koordináta legyen 100 helyett 102, mert a skála közĂ©pvonala ide esik, a Bottom koordináta is legyen ugyanez. Tehát nem engedjĂĽk a szimbĂłlumot csak a 50,102 bal felsõ sarkĂş Ă©s 150, 102 jobb alsĂł sarkĂş vĂzszintes vonal mentĂ©n vonszolni. Az elengedĂ©s programját ugyanehhez a gombhoz Ărhatjuk. GördĂtsĂĽk a program listát a vĂ©gĂ©re, majd válasszuk a MovieClip Control csoportbĂłl a stopdrag parancsot. Az esemĂ©ny alapĂ©rtelmezetten az egĂ©rgomb felengedĂ©se, ezĂ©rt ezen nem kell változtatnunk. NĂ©zzĂĽk meg expert mĂłdban a programunkat. A kĂ©t esemĂ©nyvezĂ©relt eljárás egymás alatt helyezkedik el. A felsõ egĂ©rgomblenyomásra megragadja a cs szimbĂłlumot, az alsĂł egĂ©rgombfelengedĂ©sre elengedi. LĂ©pjĂĽnk vissza a fõ idõvonalra Ă©s nĂ©zzĂĽk meg munkánkat a böngĂ©szõben. ÉrtĂ©k kiĂratás. Hozzunk lĂ©tre egy szövegdobozt a skála vĂ©gĂ©be. A tĂpusa dinamikus text legyen, hogy számára Ă©rtĂ©ket tudjunk adni a programbĂłl. Legyen szegĂ©lye, Ă©s legyen egy 0 kezdõértĂ©ke. Ahhoz, hogy programbĂłl Ă©rtĂ©ket tudjunk adni a szövegnek, változĂł nevet kell adnunk neki. Legyen a neve n. Most már csak egy filmrĂ©szlet szimbĂłlumhoz kell rendelnĂĽnk egy olyan programot, amely ciklikusan kiĂrja a cs filmrĂ©szlet pozĂciĂłját az n szövegmezõbe. Válasszuk pĂ©ldául a skála pĂ©ldányát (de lehetett volna maga a cs is!). Az akciĂł panelon most Ă©rdemesebb expert mĂłdra váltani, mert itt könnyebb megvalĂłsĂtani egy Ă©rtĂ©kadást. Válasszuk a MovieclipControl csoportban az onClipevent parancsot, majd az Enterframe esemĂ©nyre kattinsunk. Az Enterframe esemĂ©ny ciklikusan állandĂłan vĂ©grehajtĂłdik. Az esemĂ©nyvezĂ©relt eljárás kapcsos zárĂłjelei közĂ© pedig Ărjuk a következõ Ă©rtĂ©kadĂł utasĂtást. (_root.n=_root.cs._x) (A parancs bal oldalán az Ă©rtĂ©ket kapĂł szerepel, a jobb oldalán pedig az a kifejezĂ©s, amelyet a bal oldal kapni fog.) Ha ebbõl levonunk 50-et, akkor 0 Ă©s 100 közötti Ă©rĂ©ket fogunk látni a szövegdobozban. (csĂşszka helyzetĂ©tõl fĂĽggõen) NĂ©zzĂĽk meg a böngĂ©szõben. Mire fogjuk ezt használni? PĂ©ldául hangerõszabályzásra a következõ mĂ»sorban.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!