HTML |
---|
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült. |  |
|  |
|  |
|  |
|  |
|
Távtan |
---|
 | Webesztétika |
|  | Tech |
|
Hírfolyam |
---|
14:42
| 14:41
| 14:40
| 14:38
| 14:36
| 13:44
|
| |
Flash III.
Munkatársunktól
2005 March 06, Sunday
Folytatjuk a Flash megismerését. Biztosan nagyon sokan láttatok már érdekes, kétdimenziós flash-es rajzfilmeket. Az animálás bemutatása elõtt a mai írásunkban a flash rajztudását ismertetjük meg veletek. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
|
Legyen a feladat egy egyszerû akvárium rajzolása. Importáljunk be egy képet. Jelöljük ki és alakítsuk grafikus szimbólummá, majd tegyük átlátszóvá. Azért érdemes elhalványítani, mert így könnyebb lesz majd körberajzolni a kontúr vonalakat. A réteget zároljuk, hogy véletlenül se tudjunk rárajzolni. A rajzfilmnél minden mozgó objektum külön rétegre kerül. Kezdjük a háttér megrajzolásával. Az egyenest a legkönnyebb a vonal eszközzel megrajzolni. A flash körrel jelzi a vonal végén, ha vízszintes, függõleges, vagy ha egy másik vonalhoz ért. Az akváriumot megrajzolhatjuk vonalakból. A görbítést utólag is elvégezhetjük a fekete mutató segítségével. A hullámokat érdemes ceruzával megrajzolni. A ceruza opcióinál állítsuk be a smooth lehetõséget, hogy a flash lesimítsa egy kicsit a görbéket! A zárt területeket a kitöltõ eszközzel színezhetjük. Ahol nincs kontúr vonal, ott érdemes például fehér ceruzával kiegészíteni a körvonalát, hogy zárt alakzatot kapjunk. Színezzük ki az asztalt, majd az akváriumot. Nevezzük el a réteget, majd kapcsoljuk ki, hogy ne zavarjon a további munkában. Most már jöhet a következõ objektum, a hal. Hozzunk létre egy új réteget a halnak, és nevezzük el. Válasszuk a ceruza eszközt és azt az opciót, amelyik a görbéket kicsit lesimítja. Rajzoljuk meg a kontúrokat! A szemnél a kör eszközt használjuk. Így biztosan jobban sikerül, mint szabadkézzel. Töltsük ki színnel a zárt alakzatokat. Ecsettel fessünk mintát a halra. A flash több festés módot ajánl. Válasszuk a kijelölt terület opciót. Így az ecsetünk csak a kijelölt objektumon, vagyis a halon fog. Nyugodtan festegethetünk más színnel is. Az egyik uszonya kimaradt. Ebben az esetben célszerû a Paint inside, belül festés lehetõséget választani. Az ecset csak a kezdõ vonás területén fog. Kész is van az egyik hal. Hasonló módon egy újabb rétegre készítsük el a másik halat is. Ceruzával rajzoljuk meg. Töltsük ki színnel a zárt alakzatokat. Majd ezt a halat is lássuk el mintával. Készen is vagyunk! Hasonlóan a kavicsokat és a növényzetet is elkészíthetjük. Most már letörölhetjük az alapképet. A következõ alkalommal animáljuk, megúsztatjuk a halakat! Webtechnika/Flash - Olvasva: 140
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!