Öreg Rapid nem vén Rapid
Szerim
2006 September 07, Thursday
Krisztián nem mindennapi fiatalember, hiszen a közel öt éve, Debrecenben megvásárolt ©koda Rapidjára jelenleg a hajdani vételár közel nyolcszorosát költötte.
|
  |  |  elõtte |  utána |
Bizton állĂthatjuk, az országban KrisztiánĂ© az egyik legszebben Ă©s legĂzlĂ©sesebben helyreállĂtott ©koda Rapid annak ellenĂ©re, hogy már elmĂşlt 20 Ă©ves! Az "öregnek" egyĂ©bkĂ©nt a kĂĽlönbözõ ©koda találkozĂł alkalmával többször is odaĂtĂ©ltĂ©k a "legszebb autĂłnak" járĂł elismerĂ©st. Az 1985-tõl gyártott ©koda Rapidot kevesen ismerhetik, hiszen a kĂĽlönlegesen szĂ©p formájĂş kupĂ© csak nagyon szĂ»k kör kiváltsága lehet napjainkban. A BM adatnyilvántartása szerint hazánkban mindössze 42 db lelhetõ fel a nem mindennapi kĂ©tajtĂłsbĂłl Ă©s ebbõl az amĂşgy kis darabszámbĂłl is mindössze 5-10 db tekinthetõ mĂ»szakilag kifogástalan állapotĂşnak. Az autĂł mĂ»szaki alapjait termĂ©szetesen a sokkal kommerszebb formájĂş ©koda 120-as adja, azonban számos extrával rendelkezett a Rapid a maga idejĂ©ben, melyek között az akkoriban igen ritka 5 fokozatĂş váltĂł Ă©s az állĂthatĂł magasságĂş vezetõ ĂĽlĂ©s emlĂthetõ igazi kuriĂłzumkĂ©nt. A sportváltozatot egĂ©szen 1991-ig gyártották a Cseh autĂłgyártás fellegvárában Mlada Boleslavban, amikor is "nyugdĂjazták" a tĂpust. A farmotoros Ă©s a 120-al megegyezõ 1.3-as vashengerfejes motoron nem sokat változattak a ©koda szocialista Ă©rában edzõdött mĂ©rnökei, azonban sportváltozatrĂłl lĂ©vĂ©n szĂł mĂ©gis kicsit csiszoltak a hengerfejen, Ăgy kereken 62 lĂłerõ leadására volt kĂ©pes az autĂł gyári állapotában. A cikkĂĽnkben bemutatott Rapid tulajdonosa mĂ©gsem elĂ©gedett meg ennyivel, hiszen a teljes motorgenerált enyhe motor tuning követte, melynek során a gyári karburátort egy 2 literes Alfa Romeo donorbĂłl származĂł 2 torkĂş Weber karburátorral pĂłtolta, a kicsit fokoltabb vezĂ©rmĂ»tengely Ă©s a könnyĂtett lendkerĂ©k is a dinamikusabb autĂłzást szolgálja, Ăgy jelenleg 75-80 lĂłerõt teljesĂt. Az erõs motor sportkipufogĂł rendszer segĂtsĂ©gĂ©vel kommunikál a kĂĽlvilággal. Durva tuning azonban esetĂĽnkben szĂłba sem jöhetett, mivel az autĂłt tulajdonosa napi rendszeressĂ©ggel használja munkába járásra. Az optikai tuning terĂ©n is szĂ©p eredmĂ©nyeket tud felmutatni a Rapid, hiszen 3 Ă©vvel ezelõtt teljesen szĂ©tszedtĂ©k Ă©s minden porcikáját felĂşjĂtotta tulajdonosa, rozsdásodásnak nyoma sincs az autĂłn, sõt gyönyörĂ» kĂ©k gyöngyházmetál fĂ©nyezĂ©st is kapott az autĂł. A kĂĽlcsĂnt csak fokozza a teljesen kicserĂ©lt fĂ©khez Ă©s futĂłmĂ»höz társĂtott rendkĂvĂĽl mutatĂłs KF alufelni garnitura. Mindenbõl a legjobbat kapta az autĂł, Ăgy minden gyári alkatrĂ©szekkel lett pĂłtolva. Az optikát egy a jelenlegi jogszabályoknak is megfelelõ sötĂ©tĂtĂ©s követte, teljessĂ© tĂ©ve az összhatást. Az autĂł hátsĂł lámpa burái sem maradtak Ă©rintetlenĂĽl, hiszen fehĂ©r ledes megoldás dĂszeleg a"hátsĂłján", tudatva ezzel felsõbbrendĂ»sĂ©gĂ©t. A kevĂ©ssĂ© tartĂł gyári ĂĽlĂ©seket Recaro sport ĂĽlĂ©sekre cserĂ©ltĂ©k, Ă©s egy navigáciĂłs rendszer is helyett kapott az autĂł belterĂ©ben, melyre riasztĂł, rablásgátlĂł sõt váltĂłzár is vigyáz. EgyĂ©bkĂ©nt a jelenlegi tulajdonos az elõzõ tulajdonossal is jĂł kapcsolatot ápol, aki egy ©kodaFabia 1.4 Mpi-re cserĂ©lte le "sportkupĂ©ját". A cikkĂĽnk mellĂ© mellĂ©keltĂĽnk egy elõtte Ă©s utána fotĂłt is a meghökkentõbb hatás Ă©rdekĂ©ben, dönts el ki-ki maga, hogy az eredetileg 250.000 Ft-Ă©rt vásárolt autĂł megĂ©rte-e azt a közel 1.8 milliĂł forintot, amit ez idáig Krisztián dĂ©delgetett autĂłjára fordĂtott. SzerintĂĽnk mindenkĂ©ppen!
Szeri Marcell
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!