Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Politikus szerepek
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Chevrolet Matiz V8: Csöpp autó nagy "szívvel"
AutĂłk AutĂłk
Öreg Rapid nem vén Rapid
Szerim   2006 September 07, Thursday  
Image
Krisztián nem mindennapi fiatalember, hiszen a közel öt éve, Debrecenben megvásárolt ©koda Rapidjára jelenleg a hajdani vételár közel nyolcszorosát költötte.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

 

  

 elõtte

 utána

Bizton állíthatjuk, az országban Krisztiáné az egyik legszebben és legízlésesebben helyreállított ©koda Rapid annak ellenére, hogy már elmúlt 20 éves! Az "öregnek" egyébként a különbözõ ©koda találkozó alkalmával többször is odaítélték a "legszebb autónak" járó elismerést.
Az 1985-tõl gyártott ©koda Rapidot kevesen ismerhetik, hiszen a különlegesen szép formájú kupé csak nagyon szûk kör kiváltsága lehet napjainkban. A BM adatnyilvántartása szerint hazánkban mindössze 42 db lelhetõ fel a nem mindennapi kétajtósból és ebbõl az amúgy kis darabszámból is mindössze 5-10 db tekinthetõ mûszakilag kifogástalan állapotúnak.
Az autó mûszaki alapjait természetesen a sokkal kommerszebb formájú ©koda 120-as adja, azonban számos extrával rendelkezett a Rapid a maga idejében, melyek között az akkoriban igen ritka 5 fokozatú váltó és az állítható magasságú vezetõ ülés említhetõ igazi kuriózumként. A sportváltozatot egészen 1991-ig gyártották a Cseh autógyártás fellegvárában Mlada Boleslavban, amikor is "nyugdíjazták" a típust.
A farmotoros és a 120-al megegyezõ 1.3-as vashengerfejes motoron nem sokat változattak a ©koda szocialista érában edzõdött mérnökei, azonban sportváltozatról lévén szó mégis kicsit csiszoltak a hengerfejen, így kereken 62 lóerõ leadására volt képes az autó gyári állapotában. A cikkünkben bemutatott Rapid tulajdonosa mégsem elégedett meg ennyivel, hiszen a teljes motorgenerált enyhe motor tuning követte, melynek során a gyári karburátort egy 2 literes Alfa Romeo donorból származó 2 torkú Weber karburátorral pótolta, a kicsit fokoltabb vezérmûtengely és a könnyített lendkerék is a dinamikusabb autózást szolgálja, így jelenleg 75-80 lóerõt teljesít. Az erõs motor sportkipufogó rendszer segítségével kommunikál a külvilággal. Durva tuning azonban esetünkben szóba sem jöhetett, mivel az autót tulajdonosa napi rendszerességgel használja munkába járásra.
Az optikai tuning terén is szép eredményeket tud felmutatni a Rapid, hiszen 3 évvel ezelõtt teljesen szétszedték és minden porcikáját felújította tulajdonosa, rozsdásodásnak nyoma sincs az autón, sõt gyönyörû kék gyöngyházmetál fényezést is kapott az autó. A külcsínt csak fokozza a teljesen kicserélt fékhez és futómûhöz társított rendkívül mutatós KF alufelni garnitura. Mindenbõl a legjobbat kapta az autó, így minden gyári alkatrészekkel lett pótolva.
Az optikát egy a jelenlegi jogszabályoknak is megfelelõ sötétítés követte, teljessé téve az összhatást. Az autó hátsó lámpa burái sem maradtak érintetlenül, hiszen fehér ledes megoldás díszeleg a"hátsóján", tudatva ezzel felsõbbrendûségét.
A kevéssé tartó gyári üléseket Recaro sport ülésekre cserélték, és egy navigációs rendszer is helyett kapott az autó belterében, melyre riasztó, rablásgátló sõt váltózár is vigyáz.
Egyébként a jelenlegi tulajdonos az elõzõ tulajdonossal is jó kapcsolatot ápol, aki egy ©kodaFabia 1.4 Mpi-re cserélte le "sportkupéját".
A cikkünk mellé mellékeltünk egy elõtte és utána fotót is a meghökkentõbb hatás érdekében, dönts el ki-ki maga, hogy az eredetileg 250.000 Ft-ért vásárolt autó megérte-e azt a közel 1.8 millió forintot, amit ez idáig Krisztián dédelgetett autójára fordított. Szerintünk mindenképpen!

Szeri Marcell


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player