Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Halhatatlan õsforrások
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Minden idõk legbiztonságosabb autója a Tesla "S"
Játék Játék
Számítógépes játékokkal élmény lehet a tanulás
Munkatársunktól   2005 February 01, Tuesday  

Gyakorlatilag a kezdetektől erősnek számít a számítógépes játékok ellenzőinek tábora. De a közelmúltban egy amerikai kutató, Ravi Purushotma ismertette elképzelését, miszerint bizonyos számítógépes játékok nagymértékben tudják segíteni a tanulást, kiemelten a nyelvtanulást.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Meglátása szerint ilyen tanulást segítő játékok azok, amelyekben virtuális személyeket vagy közösségeket lehet irányítani, mint pl. a The Sims. Ravi Purushotma fejtegetése már ismert alapokon nyugszik: kihangsúlyozza a játszva tanulás előnyeit, mikor is a játékos szórakozás közben, az élménytől elragadtatva mintegy észrevétlen módon bővíti szókincsét, javítja kiejtését.

Ravi Purushotma példaképpen felhozta pedagógusi gyakorlatának azon élményeit, mikor a Civilization III játék hatására tanulói megnövekedett érdeklődéssel fordultak történelmi, földrajzi témák felé. Lényeges, hogy nem csak a játék során tanulhat a játékos, például új szavakat, vagy kiejtést, hanem maga a játék témája is megragadhatja képzeletét, fogékonnyá teszi bizonyos témákra.

A játékokat kifejlesztő cégek többsége ugyanakkor túlságosan elfoglalt azzal, hogy a jövedelmezőnek tűnő kereskedelmi piacokat kizárólag a profitszerzés reményében célozza meg, így legtöbbször fel sem merül bennük, hogy esetleg iskolai használatra is kifejleszthetnének játékokat.

A kivételek közé tartozó liverpooli Lateral Visions egy olyan játék kifejlesztésébe fogott, amely a kereskedelmi játékok megszokott arculatába és hangulatába ismeretterjesztő és oktatási célú elemeket is csempészett. Ennek eredményeképpen jött létre az a Racing Academy nevű, több játékos egyidejű részvételét megkívánó autóverseny, amelynek használatához nemcsak a száguldás iránti vágy, hanem a gyakorlatban is hasznosítható fizikai tudás és kellő mérnöki ismeret is szükségeltetik.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player