GfK: közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs
MTI
2013 November 12, Tuesday
(MTI) - Közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs, friss áru vásárlásakor pedig fontos a fogyasztóknak, hogy magyar eredetû terméket vásároljanak - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felmérésébõl, amelynek ....
|
(MTI) - Közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs, friss áru vásárlásakor pedig fontos a fogyasztóknak, hogy magyar eredetû terméket vásároljanak - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felmérésébõl, amelynek eredményeit kedden juttatta el az MTI-nek.
A GfK Hungária adatai szerint a zöldség és a gyümölcs a legnépszerûbb élelmiszerkategóriák közé tartozik Magyarországon: az õszi és téli idõszakban felértékelõdõ zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók. A GfK Hungária zöldség- és gyümölcsfogyasztást folyamatosan mérõ panelének adatai szerint az utóbbi idõben egyre zárul az "olló" a két terménycsoport népszerûsége között, aminek különös jelentõsége lehet az õszi-téli idõszakban, amikor is a hangsúly inkább a zöldségeké. A teljes kategória részesedése a napi fogyasztási cikk költésekbõl mintegy 10 százalékra tehetõ. Arra a kérdésre, hogy mennyire fontos a termék magyar eredete egy ötös skálán ( 1 - egyáltalán nem fontos, 5 - nagyon fontos), gyümölcsök esetében a válaszok átlaga 3,4, zöldségek esetében pedig 3,6 lett. A termék hazai eredetére hasonlóan odafigyelnek a vásárlók a friss tõkehús, tojás és húskészítmény kategóriák esetében. A legtöbb - tízbõl jellemzõen nyolc - háztartás által vásárolt zöldségek listáját a paprika, paradicsom, hagyma, répa és burgonya vezeti. Uborka és káposzta tízbõl hét háztartás kosarába kerül, az októberben külön kiskereskedelmi kampánnyal népszerûsített gombát viszont csak minden második háztartás vásárolja.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!