A válság adott lendületet a webáruházaknak
MTI
2013 April 16, Tuesday
(MTI) - A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevõk a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehetõ a magyar nyelvû honlappal rendelkezõ ilyen áruházak száma
|
(MTI) - A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevõk a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehetõ a magyar nyelvû honlappal rendelkezõ ilyen áruházak száma - mondta Madar Norbert, a kutatással és tanácsadással foglalkozó eNET Kft. tanácsadója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
A valóban mûködõ, a cégjegyzékben is megtalálható webáruházak száma 3600, míg a legalább havonta frissülõ termékekkel jelentkezõ áruházak száma már csak 1200 - tette hozzá a tanácsadó, megjegyezve: a "létezés feltétele", hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlító oldalakon. A vizsgált 1200 webáruház tavalyi forgalma 16 milliárd forint volt, idén 20 százalékos növekedést várnak az üzemeltetõk. A forgalom 70 százaléka jött az áruházak saját weblapjáról, negyede az ár-összehasonlító honlapokról, míg a maradék eladás az aukciós honlapokra jutott. A tanácsadó szerint fontos információ, hogy hány honlap-látogatóból lesz vásárló. Ez attól függ, hogy mekkora a honlap forgalma. Például az évi 5 millió forint alatti forgalmú webáruházaknál minden századik látogató lesz vásárló is. Az 50 millió forint feletti forgalmú áruházaknál már több mint két vásárló jut 100 látogatóra. A webáruházak változatos marketing eszköztárral vonzzák a vevõket, közülük legjobbnak a keresõoptimalizálást (a keresõ elsõ oldalán való megjelenést) tartják a szakemberek. Második helyen állnak az ár-összehasonlító oldalak, majd a fizetett hirdetések és a hírlevelek.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!