A Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elvárja, hogy a hatóságok hivatalból intézkedjenek és derítsék fel, kik a felelõsei az Alstom-ügyben a rendkívüli károkat okozó szerzõdéskötésnek, illetve a szerzõdés nem teljesítésének. A civil szervezet csütörtöki közleményében azt írja: fel kell tárni, kik voltak azok, akik hanyagságukkal, hozzá nem értésükkel, vagy esetleg bûnös módon ebbe az elképesztõ helyzetbe hozták a fõvárost.
A VEKE szerint döbbenetes, hogyan packázik egy elvileg jó nevû nemzetközi jármûgyártó cég a magyar vevõivel. Emlékeztetnek: az Alstom lassan öt éve "ül a pénzünkön", több mint két éves csúszásban van és még be is perelte a saját vevõjét. A szervezet úgy véli: nem szokványos üzleti megállapodásról van szó, a szállító hozzáállása nem lett volna lehetséges Magyarország teljes körû támogatása nélkül. Hozzáteszik: a szerzõdése feltételek olyannyira elõnytelenek, hogy felmerül a kérdés, valójában kinek az érdekeit is képviselték a dokumentum magyar kidolgozói, aláírói. Az egyesület szerint a magyar hatóságoknak mielõbb hivatalból meg kellene hallgatni a szerzõdést aláíró akkori BKV-vezérigazgatót, Aba Botondot, és a kidolgozásért felelõs akkori mûszaki vezérigazgató-helyettest, Donáth Zoltánt. Emellett meg kellene hallgatni Demszky Gábor volt fõpolgármestert és az aláírás után nem sokkal francia Becsületrendet kapott Medgyessy Péter akkori miniszterelnököt is - teszik hozzá. A VEKE a szerzõdés aláírásának másnapján csõdöt jelentõ konzorciumi partner, a Transelektro-csoport akkori vezetõitõl és tulajdonosaitól is információkat vár az ügyben, továbbá Balogh Zsolt korábbi megbízott BKV-vezérigazgató, Hagyó Miklós volt fõpolgármester-helyettes és Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság volt elnökének meghallgatását is javasolja. A szervezet szerint a felmerült súlyos kérdésekre Guba János, a BKV DBR Metró Projektigazgatóság helyettes vezetõje is adhat válaszokat.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!