Vannak szerencsĂ©s emberek, akiknek a munkájuk abbĂłl áll, hogy sportautĂłkat tesztelnek vagy Ă©ppen hasonlĂtanak össze egymással. A floridai Motor Trend csapata ilyen emberekbõl áll Ă©s legĂşjabb tesztjĂĽk alkalmával nem is akármilyen kĂ©t "nagyvadat" eresztettek össze egymással. A Nissan GT-R, korábban Skyline a világ egyik legjobb sportautĂłja, ehhez semmi kĂ©tsĂ©g nem fĂ©r, azonban hamarosan feltĂ»nik a szĂnen egy igazán mĂ©ltĂł kihĂvĂł, mĂ©ghozzá nem OlaszországbĂłl vagy NĂ©metországbĂłl, hanem egyenesen a JapánbĂłl. A Motor Trend kĂ©t olyan autĂł gyorsulását hasonlĂtotta össze, amelyek egĂ©sz egyszerĂ»en a csĂşcsot jelentik. A Toyota megirigyelhette egyik legnagyobb hazai riválisának sikerĂ©t, hiszen olyan sportautĂłt gyártott, amely minden szempontbĂłl felveszi a versenyt a Nissan kiválĂłságával.
De lássuk a kihĂvĂłt számokban. A Lexus LFA egy igazi vĂ©rbeli sportautĂł, már egyedi formája is errõl árulkodik. A kipufogĂłja kicsit zondás, igaz kĂĽlvilágra meredõ 3 vĂ©gzõdĂ©se nem nĂ©gy Ă©s nem is fonja körbe semmi, de mĂ©giscsak közĂ©pre rendezett. Az LFA motorját, akárcsak a GT-R-Ă©t egy japán mĂ©rnökember rakja össze, mĂ©ghozzá kĂ©zzel. Sõt az aláĂrása mĂ©g a bal oldali hengerfejre is rákerĂĽl, Ăgy azĂ©rt mĂ©giscsak jobb, hogy tudja az autĂł tulajdonosa, hogy mĂ©gis ki szerelte össze az erõforrást. A 4.805 cm3-es V10-es motor kereken 560 lĂłerõt teljesĂt Ă©s a gyári adata szerint 3,7 másodperc alatt Ă©ri el a százas tempĂłt, mĂg a vĂ©gsebessĂ©ge 325 km/h-ban korlátozĂłdik. A kĂĽlönleges LexusbĂłl egyĂ©bkĂ©nt fĂ©lezret kĂ©szĂĽl gyártani a Toyota Ă©s az elsõ pĂ©ldányhoz 2011-ben juthat hozzá tulajdonosa.
NĂ©zzĂĽk a kihĂvĂłt. A Nissan GT-R erõforrásának szĂĽletĂ©sĂ©t szintĂ©n egy precĂz japán mĂ©rnök gardĂrozza, mĂg a 3,8 literes feltöltõs erõgĂ©p legnagyobb teljesĂtmĂ©nye 480 lĂłerõ körĂĽl alakul. A százas sprintet 3,5 másodperc alatt teljesĂti, mĂg a vĂ©gsebessĂ©ge 312 km/h a gyáriak szerint.
A videĂłn jĂłl látszik, a kiválĂł összkerĂ©khajtással megáldott GT-R közel egy autĂłt ver hátsĂłkerekes riválisára, majd fokozatosan csökken az elõnye Ă©s kidomborodik a Lexus lĂłerõtöbblete. Az LFA azonban mĂ©g Ăgy is csak egy fĂ©l autĂłt tud "ráverni" japán riválisára. Figyelembe vĂ©ve a kĂ©t autĂł árát, az ár/Ă©rtĂ©k arány mĂ©g mindig a GT-R mellett szĂłl, azonban az LFA gyönyörĂ» vonalvezetĂ©se valami elkĂ©pesztõ magasságokat sĂşrol. Talán nincs is jĂł választás. Negyed mĂ©rföldön (402m) a Lexus nyert, de egynyolcadon (201m) valĂłszĂnĂ»leg az összkerekes GT-R lenne a befutĂł.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!