Manapság leginkább Bugatti Veyron, Ferrari Enzo, Lamborghini Aventador vagy más szupersportautók plakátját láthatjuk a fiatalok falain, azonban nem volt ez mindig így, hiszen a '90-es éveknek is megvoltak a maguk ideáljai. Ilyen ideál volt például a rendkívül ritka és tulajdonképpen a Veyron elõdjének tekinthetõ Bugatti EB110. A márkát és vele a brutálisan erõs, valamint gyönyörû sportautót Romano Artioli keltette életre 1987-ben, mintegy négy évtizednyi "csipkerózsika" álmot követõen. Artioli megvette a jogokat, majd négy évvel késõbb bemutatkozhatott a Bugatti modernkori történetének legendás alakja, az EB110. Az autó a maga idejében, akárcsak most a Veyron elképesztõ teljesítményre volt képes. A V12-es, 60 szelepes és négy turbóval lélegeztetett erõforrás 553 lóerõt préselt ki magából és akárcsak a Veyron, összkerékmeghajtást kapott. Az óriási erõt egy hatsebességes, de manuális váltó juttatta el a kerekek felé.
1992-ben a Molsheim, egy francia központtal rendelkezõ cég pedig létrehozta az EB110 SS, azaz SuperSport változatát, amely könnyebb, ugyanakkor erõsebb is volt az eredeti változatnál. A V12-es motorból 603 lóerõt csalogattak elõ, míg a végsebesség elérte a 348 km/h-át. Az autó pedig mindössze 3,2 másodperc alatt teljesítette a százas sprintet.
Ebbõl a gyönyörû "ékszerbõl" mindössze talán 30 darab készült a világon, így nem csoda, hogy a mellékelt videó ritkaságszámba megy, ahol egy Bugatti EB110 SS-t kergetnek meg, illetve végeznek gumifüstölést. Nézd meg te is a videót, mindenképp érdemes.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!