Oktatás |
---|
(MTI) - A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) keresi "a pozitív megoldást" az idei évi béren kívüli juttatások kifizetésére, a tárgyalások a szakszervezetekkel megkezdõdtek, de még nem zárultak le. |  |
|  |
|  |
|  |
|  |
|
MTI hírek |
---|
 | Külföld |
|  | Magyarország |
|  | EU |
|  | Külföld |
|  | Magyarság |
|  | Sport |
|  | Tudomány |
|  | Külföld |
|  | Sport |
|  | Egészségügy |
|  | Labdarúgás |
|  | Bûnügy |
|  | Baleset |
| |
Hoffmann: egy jó tanár soha nem félt attól, hogy megmérjék
MTI
2014 February 27, Thursday
(MTI) - Egy jó tanár soha nem félt attól, hogy megmérjék, hiszen tudja, hogy idõrõl idõre bizonyítania kell - mondta a köznevelésért felelõs államtitkár szerdán a kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskolában tartott sajtótájékoztatóján.
|
(MTI) - Egy jó tanár soha nem félt attól, hogy megmérjék, hiszen tudja, hogy idõrõl idõre bizonyítania kell - mondta a köznevelésért felelõs államtitkár szerdán a kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskolában tartott sajtótájékoztatóján.
Hoffmann Rózsa kifejtette: egy jó orvos vagy egy cég alkalmazottja sem fél a megmérettetéstõl, mert mindenkinek bizonyítania kell. Hozzátette: Kazincbarcika környezõ településeirõl 20 intézményvezetõtõl kapott tájékoztatást a köznevelési intézkedésekrõl, akik pozitív képet adtak az elért eredményekrõl. Kiemelte, a mindennapos testnevelést, amelyrõl elismeréssel szóltak a kazincbarcikai és edelényi tankerület iskoláinak igazgatói, hozzáfûzve, hogy a szülõk és a gyerekek körében is népszerûek a hit- és erkölcstan órák, amelyek ennek a tanévnek az újdonságai voltak. Mint mondta, a délutánig tartó iskola is sok pozitív eredményt hozott. Példaként említette, volt olyan intézményvezetõ, aki arról számolt be, hogy ennek köszönhetõen javult a gyerekek tanulmányi eredménye a tavalyihoz képest. Az államtitkár kitért a tanfelügyeleti és minõsítési rendszerre. Úgy fogalmazott, a kazincbarcikai megbeszélésen jó példáját látta annak, hogy egy kurityáni pedagógus, intézményvezetõ is részt vesz az ehhez szükséges képzésen. Ezáltal tehát már õ maga is tájékoztatást tud adni a környék iskoláinak - magyarázta az államtitkár, hozzátéve, hogy az az "öngerjesztõ folyamat", amelyet ennek a tanfelügyeleti és minõsítési rendszernek szántak, elindult, "mert az, aki részt vesz benne, az autentikusan tudja továbbadni". A béremelésekrõl azt mondta, nem lepte meg, hogy ezen a területen van probléma, mert nem tudták egy ütemben mindenkinél bevezetni. Feszültség van az adminisztratív, technikai személyzet változatlan maradt bére és a pedagógusok megemelt fizetése között. Ezt a késõbbi években orvosolni fogják - tette hozzá. "Ahhoz, hogy ez a társadalom megbecsülje a gyerekeket, akiknek a fejlõdése mindennél fontosabb, elõször is a pedagógusokat, a nevelõket, a tanárokat kellett és kell olyan helyzetbe hozni, hogy meg tudjanak élni a bérükbõl". Ezt szolgálja az a többlépcsõs béremelés, amely tavaly szeptemberben indult el - jegyezte meg Hoffmann Rózsa.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!