Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Madagaszkár
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Új modellt állít csatarendbe a Caterham
Autók Autók
Luxusautó Show 2007 – Egy megvalósult álom
Munkatársunktól   2007 October 21, Sunday  
Image
Sokan álmodozunk arról, hogy egyszer birtokunkba kerül egy Ferrari, Lamborghini, esetleg egy még különlegesebb autócsoda. Ha megvenni nem is tudjuk ezeket a szépségeket, azért nagyon jó volt idõzni a társaságukban a budapesti Luxusautó Shown.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Bader Al-Roudhan megint megcsinálta! A tavalyi 2006-os Luxusautó Show-t azt hittem, hogy már nem lehet felülmúlni, de tévedtem. A kuvaiti származású luxusautó rajongó üzletembernek megint sikerült feljebb tolnia azt a bizonyos lécet és új etalont teremtett a hazai kiállítók számára. Talán maga sem gondolta 1978-ban mikor elsõ autója, egy Zsiguli volánja mögött rótta az utakat Kuvaitban, hogy egyszer majd kedvére hódolhat szenvedélyének, a luxusautók iránti imádatának. Elsõ Ferrariját 1999-ben vásárolta meg, amikor is szert tett egy igazi gyöngyszemre, egy 512 Testarossára. Bader Úrnak egyébként 93 különbözõ luxusautója volt ez idáig, melyek önmagukban is megérnének egy misét, de ez alkalommal saját autóit otthon hagyta, kivéve legújabb szerzeményét a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupét.
Ez utóbbiból egy fekete-ezüst példányt véltem felfedezni a Rolls-Royce standján. A jobbkormányos luxusautó kinyíló ajtaját elektromotor húzza be, elképesztõ az a kényelmi repertoár, amit felvonultat. A kékvérû kabrió eminenciást több Phantom is körbevette, a legszebb mind között egy elképesztõen elegáns fehér változat volt. Az óriási króm hûtõmaszk nagyon masszív külsõt kölcsönöz a kézzel összeszerelt óriásnak.
A kiállításon egyébként akárcsak tavaly, az idén is életre kelt az egész pakli autós kártya. Sõt olyan autók is képviseltették magukat a rendezvényen melyet még csak hallomásból sem sokan ismernek. A kiállításon szó szerint az egyik ámulatból a másikba esett a lelkes autórajongó. Kevés olyan autó-kiállítás van Magyarországon, ahol a Lamborghini Gallardók és a Bentleyk szinte tucat számba mennek.

A kiállítás számtalan autócsodáját teljességében a cikkben felvonultatni képtelenség lenne, ezért e sorok írója csak a számára legkülönlegesebb és legszebb autókat emelné ki a "tömegbõl". A legkülönlegesebb talán a Maybach Exelero-val szoros rokonságot mutató Stola Phalcon Coupé volt, amely kinézetre legalább annyira extravagáns, mint mondjuk Batman sorozatból jól ismert Batmobil. Ez az elképesztõen hosszú és gyönyörû kétajtós egyelõre csak tanulmány, hiszen eszméletlen colos felnijei mögött se féktárcsa, se fékpofa nem látszott, persze az is lehet, hogy lassulását mágnesfék segíti?:)
A tréfát félretéve az olasz tervek alapján készült szörny több szempontból is közeli rokona a Maybach elképesztõ kupéjának, hiszen erõforrása közös lesz méregdrága társáéval.
Az erõmû egy ikerturbóval lélegeztetett V12-es, 6.3 literes Brabus által felpaprikázott erõforrás, mely 750 lóerõt és 1350 Nm nyomatékot termel fõtengelyen. A Genfi Motor Show-n bemutatott Stola-ból az olasz gyártó mindössze 25 db-ot tervez legyártani, melybõl az egyik ezüst példányt mutatta be a Luxusautó Shown. Szintén nagy érdeklõdésre tartott számot a Maserati standon látható furcsa nevû, azonban annál szebb Maserati MC 12 Corsa, melyet egy márkatárs GT és Quattroporte fogott közre. A kék villámot szintén egy V12-es de "csak" 5998 cm3-es szívó erõforrás mozgatja, legnagyobb teljesítménye 755 lóerõ és 710 Nm. A Maserati stand mögött kapott helyet a patinás márkatárs Ferrari. A csodálatos stand elõtt olyan ritkaságok sorakoztak, mint az 599 GTB vagy az alapmodell F430.

Szintén egyedi és gyönyörû autókat vonultatott fel a Christian von Koenigsegg nevével fémjelzett svéd gyártó is. Exkluzív modelljei közül egy fehér CCGT, valamint egy narancssárga CCX vonzotta a tekintetet. A sportautók amellett, hogy szépek, elképesztõen laposak is egyben. A fehér CCGT-t egy 5 literes V8-as óramû mozgatja, mely több mint 600 lóerõt „termel". Az igazi nagyágyú azonban a nagytestvér CCX volt, melynek turbós motorja kereken 806 elementáris lóerõt közvetít a hátsó kerekek felé. A százas sprintet 3,2 mp alatt abszolválja az izomautó, míg végsebesség tekintetében közel 400 km/h-val is száguldhat vele boldog tulajdonosa. Egy Koenigsegg modell egyébként Bader Úr gyûjteményében is megtalálható, mégpedig nem is akármilyen, egy olyan darab melyet a tervezõvel együtt, saját maga alakított ki.

A tökéletességre való törekvés jól megfigyelhetõ az életében, hiszen mindig a legszebb, legjobb autót keresi, ugyanakkor autóimádatából szeretne valamennyit átadni a luxus és sportautók iránt fogékony magyar közönségnek is. Ennek szellemében volt jelen a Mercedes-Benz csúcsmodellje az SLR McLaren, valamint vele szemben a nagy rivális Porsche Carrera GT is. A két gyöngyszem tudása szinte azonos, hiszen míg az elõbbi feltöltött V8-as motorja 617 lóerõt, addig ugyancsak német riválisa 605 lóerõt képes kipréselni magából. Gyorsulás tekintetében is szinte egyet mennek, mindkettõnek elegendõ 3,9 mp a 0-ról 100 km/h-ra katapultáláshoz. A két autó közül legalább ennyire nehéz lenne a választás, de azért e sorok szerzõje szerint az SLR egy hajszállal talán szebbet mutat.

A Hungexpo óriási csarnokában rengeteg szebbnél-szebb autó és hostess késztette megállásra az embert.
A Spyker D12 Peking to Paris terepjárója biztosan ezek közé az autók közé tartozott, habár azt erõsen kétlem, hogy valaki ezzel a géppel szeretné teljesíteni a nevében is szereplõ távot. Az óriási hûtõmaszkkal ellátott csoda hátsó ajtói amolyan Mazda RX8-asan kifelé nyíltak és belülrõl látni engedték a narancssárga bõrbelsõvel megálmodott belsõ teret.
Az ámulat azonban folytatódott, hiszen az alapjában sem csúnya Aston Martinokat egy cég még kívánatosabbá alakítja át, amely nem más mint a Mansory. Legszebb munkái között olyan agy nevek szerepelnek, mint a V8 Vantage, valamint DB9. A Mansory professzionális munkát végez, hiszen a szépbõl még szebbet kreálni nem a világ legegyszerûbb dolga, ráadásul úgy, hogy az még ízléses is legyen.
A tuningra szakosodott cégek közül a legvonzóbb átépítéseket a Mansory-n kívül a Hamann valamint a Lorinser mutatta be. Ezek közül is kiemelkedik a matt fekete fényezéssel ellátott Hamann Ferrari F430 Black Miracle. A Ferrari alapmodelljét rendkívül mutatós optikai tuning csomaggal látták el, csak a narancssárga felnit hiányoltam a repertoárból, hiszen az itteni modellen fekete felnik feszültek. Az autó teljesítményén egyébként nem nagyon változtatott a precíz német cég, hiszen a gyári 490 lóerõs ménest „csak" 538 lóerõre duzzasztották. Természetesen a Hamann BMW-ket sem hagyta otthon a cég, hiszen volt a kínálatában 3-as, 5-ös, 6-os sorozatból, némelyik ráadásul az erõsebbik M szériából, valamint egy szép X5 is.

A kis sorozatgyártású modelleket képviselte a LeBlanc citromsárga sportautója, valamint a Gumpert Apollo Sport névre hallgató szépség is. A tavalyi kiállításon mindkét gyártó képviseltette már magát.  A Gumpert biturbó V8-asa kereken 800 lóerõ leadására képes, ezzel az egyedi sportautó 3 mp alatt éri el a százas sprintet. Végsebessége 360 km/h körül alakul.
A gyönyörû sportautókat kiegészítették hatalmas jachtok is, hiszen az idei kiállítás nem csak az autókról, hanem a luxus életvitel szükséges kellékeirõl is szólt.

A szervezés és a kiállítás a tavalyi évhez hasonlatosan kifogástalanra sikeredett, egyetlen negatívumként talán csak azt tudnám megjegyezni, hogy személy szerint sehol sem találtam a Maybach luxuskupéját az Exelero-t, valamint a Ferrari Enzo tuningolt változatát az FXX-et.

Remélem Bader Úr a jövõvel kapcsolatban is ugyanúgy gondolkodik, mint eddig és az ideinél is jobb kiállítást szervezõ jövõre az autórajongók nem kis örömére.  A kiállításhoz ezúton is gratulálunk, mi jövõre is ott leszünk.

Kapcsolódó anyagaink:



Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player