Programajánló
Szeptember 2020
H K S C P S V
311 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Politikus szerepek
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Minden idők legbiztonságosabb autója a Tesla "S"
Szegedi hírek Szegedi hírek
Zakynthosi borzalmak
Munkatársunktól   2007 August 20, Monday  
Image
Zakynthos, egy kivételes szépségű sziget Görögország déli partjainál, azonban néhány gyanútlan nyaraló számára maga volt a megtestesült pokol, melyet saját bőrükön érezhettek a szerencsétlenül járt szegedi családok.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Sokan sok helyen foglalkoztak már a gyönyörű görög szigeten történt ételmérgezésekkel és a turistákat all inclusive ellátással csalogató, de finoman szólva is minősíthetetlen szolgáltatásokat nyújtó zakynthosi szállodával. Egyik hűséges olvasónk és családja sajnos áldozata lett egy helyi utazási iroda által kivételesen jó választásnak hirdetett szállodának. Szeretném azonban rögtön leszögezni, hogy olvasónk által említett események nem általánosak a szigeten. Azonban van egy-két szálloda, amelyik balkáni módon kezeli a nála vendégéjszakákat eltöltő turistákat. Sajnálatos módon a történet főszereplője egy szegedi család, akik életük legkiábrándítóbb nyaralását töltötte, az egyébként gyönyörű görög szigeten. Görögország Jón-tengeri szigeteinek legdélebbi tagja Zakynthos, festői lagunáival a déli ország egyik legszebb gyöngyszeme. Éppen ezért esett a szegedi család választása is a görög szigetre, hitüket tovább erősítette egy helyi utazási iroda, aki egyenesen ajánlotta a szigetet és egyik szállodáját. A szóróanyagban tényleg csodaszép helyről és igényes szállásról esett szó, pláne, hogy a három csillagos szállodában all inclusive ellátást nyújtanak. Nem sokat teketóriázott tehát a családfő megkötötte az általa jó üzletnek vélt szerződést, mint később kiderült óriási hibát követett el. Nézzük mi állt a prospektusban, amire a 4 tagú család gyanútlanul előfizetett és mi az, ami ebből ténylegesen megvalósult.

A prospektus szerint a hotel az Agios Sostis keskeny homos tengerpartján fekszik. A hotelhez medence tartozik, a közelben taverna és kávézó is található. Szobák tekintetében választható a standard stúdió, melyek 2 ágyasak vagy apartmanok 3-4 fő részére külön hálószobákkal. Felszereltségük fürdőszobából, konyhasarokból, hűtőszekrényből, tv-ből, erkélyből/teraszból áll, légkondicionálás felér ellenében kérhető. Az all inclusive szolgáltatás a prospektus alapján az alábbiak meglétét ígérte. Reggeli, ebéd, vacsora büfé rendszerben, valamint délelőtti snack-ek és délutáni frissítők. Helyi alkoholos és alkoholmentes italok a bárban. Mivel a leírtak és a képek alapján kitűnő választásnak tűnt, a történetünk ominózus szereplői az all inclusive ellátást választották. Lássuk végül, hogy mi az, ami ebből az első ránézésre idillinek tűnő, paradicsomi szálláson megvalósult. Maga a nyaralás egy repülőúttal indult, amikor még a történet szereplői mit sem sejtve Görögország legdélebbi szigete felé vették az irányt. A meglepetés azonban nem a turbulencia miatt érte őket, hanem amikor meglátták a szálláshelyet, ahol közel két hetet kellett volna kellemes körülmények között elkölteniük. A megpróbáltatások rögtön az apartman elhelyezkedésével kezdődtek, hiszen az nem a tengerre hanem sokkal inkább a helyi növényzetre nézett. Mikor ezt szóvá tette a szegedi család közölték, hogy a folyosó végén ki lehet látni a tengerre, nem értik mi a probléma. Azonban készségesen felajánlották, hogy plusz díjazás ellenében másik szobát kérhetnek, mely minden bizonnyal legalább egy kicsit a tengerre néz. A család gyermekei egy szép szoba helyett a padlástérben, ahogy ők nevezték a „galambdúcban" kaptak helyet. Itt heverő gyanánt bútorlapra dobott koszos matrac szolgált. Az utazási irodában böngészett prospektus a 3 csillagos szállodában TV elérhetőséget ígért, természetesen ez itt szintén nem valósult meg. Sebaj gondolta a családfő, úgysem TV-t nézni jöttek a páratlan szépségű szigetre. A szobák higiéniáját talán jól tükrözi az a tény, hogy takarítónőt a szállodában maximum lasszóval lehetett fogni, ugyanis az első takarítás 3 nap után esett meg, amely a szemetes kiürítésében ki is fulladt. A család ott tartózkodásának 10 napja alatt nem takarították ki a szobát egyetlen egyszer sem. Nem is nagyon juthattak el addig, hiszen az egész, közel 170 szobás szállodára 3 fős takarító személyzet jutott, valószínűleg takarékossági szempontok miatt. Ennek ellenére szinte minden nap volt turnusváltás.

A pocsék szállást elhagyva szemetes partszakasz, valamint a szálloda „stégje" alatt szemétdomb várta a gyanútlan napfürdőzni vágyót. Az ideiglenes „lomtár" alatt koszos napernyők, nyugágyak és asztalok sorakoztak. Ha már a szállás sem megfelelő, a part is kritikán aluli legalább az ételekkel kompenzálnak a görögök gondolta a családfő, de tévedett. A reggeli ugyanis 10 napon keresztül egy fajta felvágottat és sajtot foglalt magában. Nem meglepő tehát, hogy a nyaralás végeztével hőseink már ránézni sem tudtak a kosztra. A hangyákkal zsúfolt kóla azonban feltette az i-re a pontot. A reggeli 7-től fél tízig tartott, azonban hétkor sose lehetett reggelizni, pontban fél tízkor pedig szó szerint berántották a reggeliző asztalt a kedves pincérek. No nem baj, ha már a bendő nem telt meg reggel, majd megtelik a snack-el gondolta a 4 tagú család. Azonban a tízórainak szánt snack, hogy-hogy nem a 10 nap alatt kizárólag túróból, valamint kegyesen az előző nap megmaradt krumplipüréből állt. Mindez természetesen délután is szervírozva. Következett az ebéd, melynek egyhangúságát némi választékkal óhajtották pótolni a „szívélyes" vendéglátók. A család által megélt 10 nap alatt ebédkor például nem szolgáltak fel például húst, pedig egészen biztos nem méregtelenítő kúrát jelöltek be az ellátás kapcsán. Az ebéd általában a következő, íncsiklandónak éppen nem nevezhető „finomságokból" állt. Fehér és lilakáposzta, lencse, cékla, üres makaróni tészta, valamint tojásrántotta. Ennek tudatában nem csoda, hogy a nyaralók jó része máshol csillapította éhségét.

Az állapotokat talán az jellemzi a legjobban, hogy míg ebédidőben az összes környező étterem zsúfolásig tele volt, addig a szálloda étterme kongott az ürességtől, kivéve az all inclusive ellátást „megnyerő" családokat. A pincérek látva némelyik magyar vendég arcára kiülő undort, szívélyesen felajánlották a rendelés lehetőségét, persze külön díjazás ellenében. Természetesen cikkünk ominózus szereplői kénytelen-kelletlen másik étterembe mentek az all inclusive ellátás mellett ebédelni, súlyos eurókat kidobálva így az „ablakon". A családi kassza a nyaralás végére mintegy 1000 euróval csappant meg. Az all inclusive szolgáltatás része volt például a fagylalt, az üdítő, a sör, valamint egyes alkoholos rövid italok is. Nyilvánvaló, hogy a szállodában vajmi kevéssé értettek a fagylalt készítés rejtelmeihez, hiszen amit hideg nyalánkság gyanánt felszolgáltak az maga volt a borzalom. Leginkább vattacukorra hasonlított a nyúlós massza, melyet délután is élvezhetett az, akinek ízlett a szörnyű édesség.
A ragadós fagyi után jöhetett a szomjoltó nedű, hiszen ingyen járt az üdítő is, csak éppen azt felejtették el közölni a tikkadt vendéggel, hogy szénsav helyett hangyákkal dúsították a hideg üdítőt.
A családfő bánatában az alkoholos italokhoz fordult, természetesen a csalódások sora itt nem ért véget, hiszen a sör ihatatlan állagú volt, míg rövid italok tekintetében csak Gin-t és Vodkát ismertek az Albán származású felszolgálók, melybe kézzel, dobálva mérték a jeget.
Az biztos, hogy ők jól érezték magukat, hiszen esténként hangosan tivornyáztak egészen zárásig és nem tovább. Mikor ugyanis a 11-et elütötte az óra, mint egy varázsütésre eltűntek a helyszínről. Persze a reggeli nyitást sosem kezdték meg időben a jó hangulatú Albán pincérek.
Sőt esténként úgy „berúgtak", hogy asztalon táncoltak és egymást szórakoztatták a félmeztelen! felszolgálók, akik nem voltak restek veszekedni sem a vendégekkel.

Vacsora tekintetében sem volt sokkal jobb a helyzet, annyi különbséggel, hogy az esti étkezésénél már némi húst is felszolgáltak, igaz mindössze két félét. Azonban a köreteknél jött az igazi fekete leves, hiszen a 10 nap alatt kizárólag ugyanabból válogathatott a bosszús vendégsereg. A szobák teraszára fészkelő és piszkító fecskék már csak szép emlékek, egy borzalmas nyaralásról.

Nem csoda tehát, hogy az álomutazásból rémálom lett, melyet csak tetőzött, hogy az idegenvezető által szervezett külön utakat állandóan lemondták. A kis család megfogadta, hogy kártérítést követel az utazási irodától, azonban az utat valójában szervező cég mindössze 50.000 Ft bánatpénzzel szeretné kiszúrni szenvedő alanyaink szemét.

E rövid történet azonban ne szegje kedvét senkinek, aki Görögországba, esetleg Zakynthosra utazik csak legyünk sokkal körültekintőbbek, hogy megelőzhessük a hasonló kellemetlenségeket.
Kapcsolódó anyagok:

Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player