Webrádió Klub
A szegedi fociról csetelünk
ImageA szegedi fociról beszélgettünk élõben a Webrádió cset csatornáján Kõvári Árpáddal, a Focisulit mûködtetõ, Tisza Volán SC elnökével és a szorkolókkal, sportbarátokkal..
A Pick Szeged vezetõivel cseteltünk
Nagyutazók a Webrádión
Cseteljen a kosaras lányokkal!
Janics Natasa is szóbakerült
Márc 15: mindenki mondjon le, és kérjen bocsánatot
Magazin
Jegyzet
Szegények a háborús idõkben
Autók
Elia: Elsõ tuningcsomag az új Renault Cliohoz
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Ma már tudom, szeretnék olyan lenni
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Minden idõk legbiztonságosabb autója a Tesla "S"
Gyüjtemény
WebKozmo
Piczil Márta: Nem véletlen az õsi szereposztás
Kissné Novák Éva: Az ember nem magányra született
Relax
A hõskor hõsei 2
Filmleírások
Feketék fehéren
Webrádió Klub Webrádió Klub
A Gyurcsány beszédet sem hagyhattuk ki
Munkatársunktól   2006 September 18, Monday  

Direkt szivárgott ki a Gyurcsány-beszéd? Miért rohant ki Pokorni Zoltán a stúdióból, mint Zrínyi Miklós? Többek között ezekre a kérdésekre keresik a választ a sajtóchat résztvevõi hétfõn délután.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

A résztvevõk között ezúttal lesz teológus (Máté Tóth András), szociológus (Katona Péter), muzeológus (Medgyesi Konstantin) és moderatológus (Szincsok György).
A kezdés ezúttal hétfõ délután 4 óra. A témák pedig ezúttal is aktuális politikai kérdések körül forognak, különös tekintettel a a nyilvánosságra kerül Gurcsány beszédre és a közelgõ önkormányzati választásokra. Aki hallja, olvassa, adja át: élõben is követhetõ a sajtóchat, de akinek ez a lehetõség nem adatik meg, utólag is elolvashatja a hozzászólásokat.

 

Ím:

[szincsokgy] 16:08:39: Szóval, már nem csak a benfentesek tudják, mi az a
politikai marketing, hanem Juliska néni is Alsónyékládházán. És ez fontos, új
megvilágításba helyezi a politikai kommunikációt.
[matetotha] 16:08:43: A Mari nénik, attól tartok úgy gondolják: azok az urak ott
fönn másik emberi kategóriába tartoznak. Nem értünk mink ehhez.
[medgyesik] 16:09:23: A kérdés, mi lesz ennek az egész huncutságnak a
következménye
[szincsokgy] 16:09:57: Igaza van Andrásnak, az emberek szeretik ráhagyni a
bonyolult és érdektelen dolgokat a politikusokra, de most néhány napig ezt nem
tehetik meg.
[szincsokgy] 16:10:22: Szerinted mi lesz a következménye Konstantin?
[katonap] 16:10:33: Egy amerikai szociológus (Herbert Gans a neve) egyszer
azt írta, hogy egy társadalom akkor kezd szétesni, amikor az emberek már nem
bíznak a társadalom különbözõ intézményeinek a mûködésében. Nagyjából itt
tartunk.
[medgyesik] 16:10:54: Valóban - ha a jó oldalát nézzük az ügynek - most
legalább érdekli az embereket a politika.
[matetotha] 16:11:44: Lehet, hogy érdekli õket, de nem azért, mert valamit
akarnak tenni bele, hanem azért mint a horrorfilm: adrenalinszükséglet. Én nem
mondanám ezt jó oldalnak.
[szincsokgy] 16:11:44: Akkor most kezd szétesni a társadalmunk? A
köztársasági elnök szerint mindenesetre morális válságban van az ország.
[medgyesik] 16:09:33: Az ominózus Gyurcsány-nyilatkozat általános
válságjegy, de ettõl függetlenül megáll a miniszterelnök személyes felelõssége
is.
[matetotha] 16:09:41: A jó az lenne, ha holnaptól megállna a közlekedés, nem
nyitnának ki az iskolák stb. de ez is azért nem lesz, amit Péter mondott a
szétesésrõl
[szincsokgy] 16:10:26: Szerintem amirõl konkrétan értekezni érdemes, hogy
milyen következményei lesznek ennek mikro- és makro szinten a
társadalomban.
[katonap] 16:10:35: Az embereket leginkább a saját sorsuk alakulása érdekli,
például az, hogy a költségvetési egyensúly javítása csaki az oktatás,
egészségügy satöbbi "megmogyorózásával" valósítható-e meg, vagy már arról is
van titkos beszéd, hogy itt is el... hogyisírjam izélõdött valami.
[medgyesik] 16:11:54: Az embereknek azt is tudni kell, hogy amennyiben
Gyurcsány az elmúlt két éveben ténylegesen kormányzott volna, akkor most
nem lenne szükség ilyenfajta megszorításokra.
[matetotha] 16:12:41: Nem hiszem, hogy jelentõs következménye lesz. A
fontosságokat a média határozza meg. Amirõl szó van, az a fontos. Most is a
miniszterelnökrõl van szó, s nem az országról, a tragikus viszonyokról.
[matetotha] 16:13:43: Sokan fideszes mesterkedésnek fogják beállítani, és
sajnálni fogják szegényt, hogy kihallgatták és megpróbálják lejáratni.
[szincsokgy] 16:13:54: Meghonosodott nálunk az úgynevezett
"látványpolitizálás" és ez alól nem kivétel az Orbán-kormány sem. Most ennek a
korszaknak lehet vége, ha a politikai elit komolyan veszi a most történteket.
[medgyesik] 16:14:40: Ugyanakkor, ha leegyszerûsítjük a dolgot, akkor azt
mondhatjuk, nem történt más, minthogy egy emberrõl kiderült, hazudós. Ilyen
van a mindennapok során is.
[matetotha] 16:14:56: Schütz Antal a 20. sz. elsõ felének nagy dogmatika
tanára azt mondta: a tömegdemokrácia szisztémája miatt a politikusok arra
kényszerünknek, hogy a tömeget állítsák maguk mellé. Ezt pedig csak a
legalantasabb ösztönök felkorbácsolásával lehet. Õ akkor Hitlerre és Mussolinira
gondolt.
[matetotha] 16:16:13: Nem úgy kezd beállítódni, hogy éppen õ vet(ett) véget a
hazudozásnak, s ez politikusi nagyságát igazolja     
[katonap] 16:16:22: A hatalomtechnikai részét nézve az ügynek, a szocialisták
egy "talált" jelölttel nyerték meg a választást 2002-be: a vezetést pedig hatalmi
pozícióban korrigálták. Erre elment négy év, és a költségvetési hiány mértékét
figyelembe véve szinte háborús veszteséget okozott az, hogy kormányon 
oldották meg azt, amit még ellenzékben kellett volna.  Ráadásul úgy néz ki,
hogy az új garnitúra sem jellembajnokok gyülekezete, amely fogyatékosságon a
szakadatlan orbánozás sem segít.
[medgyesik] 16:16:52: Attól tartok, a hazudozás folytatódik tovább. Olvasni
lehetett ilyet, hogy Hiller arról beszélt, hogy május 26. óta viszont egyet sem
hazudtak. Gratulálok!
[szincsokgy] 16:17:03: Én András hozzászólására reagálva azért annyit
megjegyeznék, hogy nagyobb valószínûséget látok abban, hogy az MSZP-bõl
indult a kiszivárogtatás, és még csak nem is a belsõ ellenzéktõl.
[katonap] 16:17:42: Nem tudni, honnan szivárogtattak ki, de nem is ez az
érdekes.
[medgyesik] 16:18:23: A feltételezések arról szólnak, hogy "magas" üzleti körök
állnak az ügy kirobbantása mögött. A fejlesztési pénzek elosztása lehet a
háttérben.
[matetotha] 16:18:29: Szerintem sem ez érdekes, de a kétpólusú politikai
diskurzus logikája miatt mást nem is tudhatnak kitalálni.
[szincsokgy] 16:18:35: Olyan szempontból érdekes a kiszivárogtatás iránya,
hogy megmagyarázza a célokat. Az MSZP akár még jól is kijöhet a dologból, ha
jól kommunikál.
[matetotha] 16:19:44: Azt szeretném kérdezni, hogy mi 4-en beszélgetünk
csak, vagy lehet ezt másoknak is élveznie?
[szincsokgy] 16:19:59: Gondoljatok bele, Gy. F. lehet az elsõ "igazmondó"
politikus 16 év után, arról nem is beszélve, hogy tegnap annyi megszólalási
lehetõséget kapott, amennyit eddig összesen a kampányban.
[medgyesik] 16:20:16: Ha van még az erkölcsi értékrendnek valami apró
szegmentuma, akkor ebbõl a történetbõl az MSZP nem tud jól kijönni. Most a
magyar társadalom is vizsgázik.
[szincsokgy] 16:20:26: Lehet másoknak is, szabad a belépés.
[matetotha] 16:22:35: Nyilván nekem is fontos az erkölcsi dimenzió, de itt
inkább arról van szó, hogy nagyon csehül áll az ország, s ez szakmai kérdés.
Nem tudták megoldani a legnagyobb rendszerek racionalizálását.
[szincsokgy] 16:22:52: Konstantin, szerinted a magyar társadalom csinál valami
olyat, amit eddig nem csinált a rendszerváltás óta? Szerintem nem. Ráadásul,
aki szoci szimpatizáns, az megmarad annak, aki útálta õket, az csak jobban
útálja majd. A bizonytalanok döntenek, de kérdés, hogy nem fásultak-e el már
teljesen.
[katonap] 16:22:53: Reggel a Kossuth Rádióban meginterjúvolták Alföldi Albert
szoci képviselõt (a híres színész apukáját) aki azt mondta, hogy vidéki
népmûvelõként nem látta át a gazdasági dolgokat, és nem is ért ezekhez. Ez
eddig rendben volna, de vélhetõen megszavazta a költségvetést és a mostani
megszorításokat is a többi tudós képviselõvel együtt. Akkor mi az értelme a
szavazásnak? Most honnan tudja, hogy a forráskivonások nem okoznak-e több
kárt, mint hasznot?
[medgyesik] 16:23:04: Van egy miniszterelnök, aki másfél évig félrevezeti az
országot, és errõl a tényrõl van egy megdönthetetlen bizonyíték, egy beismerés,
egy vallomás.
[medgyesik] 16:24:46: Az egy fontos kérdés, hogy a gyengébben kötõdõ
szocialista szavazók miként ítélik meg ezeket a mondatokat. Szerintem nem
büszkék rá.
[szincsokgy] 16:24:48: Amit Konstantin ír az fontos: bárki is szivárogtatta ki a
hanganyagot, azzal számolnia kellett, hogy a most folyó kampányban a szocik
stratégiáját rombolja le a beismerés ténye.
[matetotha] 16:24:50: Azt hiszem, hogy más országokban, egyébként nem
csak nyugatiakra gondolok, egy ilyen dolog lemondással, lemondatással járna.
[katonap] 16:25:20: A médiumokban az kommunikáltatik, hogy már
megmondták a dolgokat a kampányban, ami nem így van. Az eszdéesz
célozgatott ugyan, de õk /%-ot kaptak, tehát a nagy testvér huncutsága kellett a
kicsinek is, hogy meglegyen a kormány alakításához szükséges többség.
[matetotha] 16:26:46: Le kellene mondania az MSZP-nek meg az SZDSZ-nek    
[medgyesik] 16:26:58: Ha elemzõként állunk a dolgokhoz, akkor érdemes
persze leszögezni, Gyurcsány egy politikai zseni, aki akár még egy ilyen
helyzetet is megúszhat. Tudjuk, a kormányzást is  a sza..ból hozta vissza.
[szincsokgy] 16:27:22: No, akkor kimondom õszintén, (most ez a trendi) mire
gondolok: Szerintem ez a szocik halálugrása, vagy úgy is fogalmazhatnék, hogy
dupla vagy semmit játszanak. Az önkormányzati választásokig ez a téma nagy
utat járhat be, és ezúttal is a kommunkiáció sikeressége lesz a döntõ.
[matetotha] 16:27:41: Ez nem Gyurcsány ügy, hiszen õ maga többes szám
elsõben beszélt.
[Társalgó]: matetotha 16:28:10 -kor kilépett
[Társalgó]: matetotha 16:28:13 -kor belépett
[katonap] 16:28:15: Figyelemre méltó Gazsó Ferenc szociológus reggeli
rádiónyilatkozata, miszerint le kéne mondania ennek a gárdának, mert a
kormányzás ezzel a garnitúrával nem folytatható; márpedig Gazsó nem
fideszes, hanem reformkörös volt. Ennek a politikának semmi köze nincs a
baloldalisághoz, a szociáldemokráciához, sõt annak a masszív lejáratása.
Sajnos.
[medgyesik] 16:28:48: Eljátszottam a gondolattal, hogy ki jöhetne Gyurcsány
után egy szocialista kormány élén. Adná magát a gondolat, hogy egy elismert,
sikeres nagyvárosi polgármester. Botka?
[szincsokgy] 16:29:21: Gyurcsány érdekesen kommunikál: önmagát azzal
különbözteti meg a frakciótól, hogy "letolja" õket a kissstílûségük, pipogyaságuk
miatt. Önmagát a saját frakciójával szemben definiálja.
[katonap] 16:30:00: Gyurcsány azért nincs elveszve, mert hihetetlen
médiatámogatás áll mögötte. Ekkora cirkusz esetén több mint udvariatlanság az
országgal szemben elugrania a Krímbe Szása Putyinhoz, ugyanis politikai vis
maior esete forog fenn.
[matetotha] 16:30:26: Ez tényleg kommunikációs bravúr, ezzel nyertek.
[szincsokgy] 16:30:53: Igen, valóban Gyurcsánytól mûködik a baloldal, ahogy
ajobb Orbántól. Nem is fog lemondani Fetó.
[matetotha] 16:31:54: Sem magától nem, de nem is engedik. Egy csak egy
legény ...
[katonap] 16:32:32: Tanácstalan vagyok, mert nincs egy arc semelyik pártban,
akit jó szívvel tudnék miniszterelnöknek elképzelni.. Talán Steve Colbert,
amerikai humorista, aki 17 milló szavazatot szedett össze azért, hogy az új
hidat róla nevezzék el?
[szincsokgy] 16:33:05: Ja, és ami érdekes momentum és megvitatásra ajánlom:
elõször jött az egyperces "hard" részlet, utána került nyilvánosságra a 25 perces
"soft" változat. Szerintem ez olyan forgatókönyvet sejtet, amit a
kormánykörökben szokás írni. Szerintem ügyes.
[medgyesik] 16:33:06: Ha nem is mond le a miniszterelnök, akkor is "rászárad"
az a gondolat, hogy õ egy hazudós ember. Ez komoly veszély a számára.
Orbánra így száradt rá az "erõszakos" jelzõ és többek között emiatt nem tudta
õt elfogadni a többség.
[szincsokgy] 16:34:36: Szerintetek a jobboldalnak mit kellene csinálnia, hogy
bõven nyerje a helyhatósági választásokat? Már csak azért, mert eddig rendre
el...ták az ilyen lehetõségeket.
[medgyesik] 16:34:51: Senki nem reagál arra, hogy Botka mint lehetséges
jövendõbeli miniszterelnök?    
[matetotha] 16:35:02: Újra mondom, nem a hazugság a központi probléma,
hanem az ország helyzete. Miért lehet elhinni azt, hogy akik 4 évig nem tudták
elõrébb vinni, azok majd most. Ez nem a személyes emberi szint, ahol lehet
tapasztalni megtérést, pálfordulást. Ez egy rendszer, õrületesen beágyazott
hagyományokkal.
[katonap] 16:36:16: Ne felejtkezzünk el a kormánypártok szempontjai iránt
fogékony írott és elektronikus sajtó felelõsségérõl sem, ugyanis teljes
mértékben kiszolgálták a hazugsággyárat. Nem is irígylem most a Népszabit és
a Népszavát, mert a mostani helyzet a legedzettebb nyelveket is próbára teszi.
Biztos vagyok abban, hogy már holnaptól iszonytató módon beindul a
rábeszélõgép, miszerint Ferenc milyen õszinte. Ne felejtsük el: ez a beszéd
nem a tévében hangzott el, nem a nyilvánosságnak szánta.
[medgyesik] 16:36:53: Van-e a közvéleményben büntetõ szándék a kormánnyal
szemben? Néha úgy érezni, hogy van, néha úgy, hogy ez nem elég erõs.
[szincsokgy] 16:37:02: Szerintem jó gondolat lenne a szociktól. A mi
polgármesterünk, személy szerint jónak értékelem az utóbbi négy évét, fiatal és
tehetséges politikus. Más kérdés, hogy ilyen helyzetben nem biztos, hogy
vállalnám a helyében.
[szincsokgy] 16:39:31: Akkor beszéljünk konkrétumokról! Mennyit hozhat ez az
ügy a jobbolldalnak, illetve mennyit vihet balról? Akár Budapestet is?
[katonap] 16:39:37: Mi a jobb Szegednek: ha megy, vagy ha marad? A mostani
titkos Fletó beszéd fényében  nagyon örülnék a Város gazdasági helyzete
bemutatásának, valamint egy korrekt, személyeskedéstõl mentes polgármester
jelölti vitának, melyet egyenesben közvetíthetnének a helyi médiumok. Akár jövõ
péntek este. Pont ráérnék elmenni... A szociológus imádja a megfigyelést, meg
lehetne tekinteni a helyi politikai Jurassic Parc-ot.
[medgyesik] 16:40:15: Amikor Martonyi János - aki nem egy vérgõzös
radikáljobbos - arról beszél, hogy a radikalizmus ideje jöhet el, akkor minden
higgadtan gondolkodó embernek érdemes egy pillanatra megállnia és
eltöprengenie.
[matetotha] 16:40:50: Mintha azt olvastam volna, hogy 40 milliárd az adósság
Szegeden. 4 éve 9 miatt volt hangos a média. Javítsatok ki, ha rosszul tudom!
[szincsokgy] 16:41:28: Oláh János mindenesetre azzal kampányol, hogy
ugyanaz a helyzet nálunk kicsiben, mint országosan nagyban. Tehát, itt is
hazudnak, és megszorító intézkedések jönnek. Ezt a Gyurcsány-beszéd
fényében elég nehéz rágalomként beállítani.
[medgyesik] 16:41:45: Katona tanár úr véleményéhez jómagam is bátran
csatlakozom. Nem ártana tudni, milyen a város valós gazdasági helyzete. Mi az
igazság a tökéletes kommunikáció mögött.
[szincsokgy] 16:42:53: Milyen radikalizmusra gondolsz Konstantin? A MIÉP-féle
radikalizmusra, vagy a megszorítások radikalizmusára?
[medgyesik] 16:44:23: Kíváncsi lennék, mi történne, ha a szocialisták
elmondanák, hogy mit terveznek a közeljövõben Szegeden. Arról hallani, hogy a
távhõ-díjak komoly mértékû emelésére lehet számítani. Utána pedig jöhet az
ingatlanadó.
[katonap] 16:45:22: Sajnos nálunk az a helyzet, hogy a kormányzati hatalmat a
zsákmány elv uralja, amely általában a polgári demokráciák korai idõszakának a
terméke. Ez azt jelenti, hogy az aktuálisan hatalmon lévõk a hatalmi ciklus alatt
mérhetetlenül elszemtelenednek, épp ezért a nép már a megválsztásuk után
elkezdi útálni azokat, akikre épp, hogy szavazott. Nem feltétlenül szerencsés a
ciklusonkénti hatalomváltás, de ebben a helyzetben a hatalmon lévõk
rászolgálnak arra, hogy 4 évente az orrukra koppintsanak.
[szincsokgy] 16:46:43: András felvetésére a válasz: a költségvetési hiány
mértéke sajnos számháborúba torkollott, és ezerféleképpen lehet végösszeget
számolni. Fogalmam sincs, mennyi az adósság, remélem csak néhány milliárd.
[medgyesik] 16:46:58: Szerintem Martonyi olyasfajta radikalizmust emlegetett,
amely egyik komoly politikai tényezõnek sem használ. Attól lehet tartani, hogy
ellenõrizhetetlenné válik az egész folyamat. A megszorítások és a hazugságok
miatt az emberek elvesztik a józan ítélõképességüket.


* * * * * *

[matetotha] 16:53:09: Tölgyessy mondta: "A magyarok aligha vágynak
felfordulásra." De ha semmi nincsen, ami kivágja a biztosítékot a magyaroknál,
akkor mindent meg is lehet csinálni velü(n)k. Persze, hogy kellemetlen egy nagy
felfordulás, de még sokkal kellemetlenebb élhetetlen országban élni.
[medgyesik] 16:54:05: Nem tudom, ki emlékszik rá, április 21-én megjelent egy
interjú a Délmagyarországban Gyurcsánnyal. Éppen a napokban került a
kezembe ez a cikk. Arra a kérdésre, hogy "gyõzelmük esetén lesz költségvetési
megszorítás?" a következõképpen felelt: "Miért kellene?"
[matetotha] 16:54:26: Tehát a radikalizmust nem kell eleve elutasítani, az meg a lényegéhez tartozik, hogy kiszámíthatalan.
[szincsokgy] 16:54:46: És akkor még nem beszéltem arról, hogy Torgyán jóska
is reaktivizálódott, és igyekszik hiteles politikusként betölteni ezt a hihetetlen
morális ûrt. Na szóval, az ilyen "szászlóbontásoktól" meg aztán tényleg kifordul
a gyomrom.
[matetotha] 16:55:32: Ez tényleg kabaré, viszont a média imádni fogja azt
a jópofa szájhõst.
[katonap] 16:55:42: Mint szociológus, úgy érzem, hogy a társadalom sokkal
jobban demobilizált, mint akár pár éve. Elképesztõ, hogy a demonstrációktól a
politika mentesség váratik el, hiszen a demonstrálók konkrét kormányzati
lépések ellen demonstrálnak, amelyeknek az ellenkezõjét  (sem) ígérték. Nem
kell minden demonstráló mögött kényszeresn a Fideszt sejteni, nem hiszem,
hogy a diákokat, az orvosokat, a gyógyszerészeket, a nagycsaládosokat Orbán
irányítaná kezében egy távirányítóval.
[medgyesik] 16:54:39: Csak úgy lehet egy pártot, mozgalmat felépíteni, ha
ahhoz van pénz, nem is kevés, sok. Kérdés: milyen pénzügyi körök állhatnak
Torgyán mögött. A magam részérõl persze remélem, ez az egész zászlóbontás
egy eleve elvetélt próbálkozás.
[katonap] 16:54:59: Úgy emlékszem, hogy a demonstrációk szabadságfoka
még a Horn kormány idején is nagyobb volt: az akkori diákok különvonattal
mentek Szegedrõl is Pestre lehetett "fikázni" táblákkal Hornt és Bokrost is.
Most Szegedne azonnal lekapcsolták azokat a gyerekeket, akik egy
Gyurcsányt csípkedõ transzparenst emeltek fel..
[szincsokgy] 16:55:12: Nem hinném, hogy az emberek annyira imádnának az
utcán demonstrálni, egyszerûen nem szeretik a tehetetlenség érzését, és a
belsõ kényszer kiviszi õket az utcára. Valamelyik párt pedig jól kihasználja ezt.
Ez kormányoktól és ellenzékektõl független jelenség.
[matetotha] 16:56:45: Azokban az országokban vannak jó demonstrációk,
ahol vagy a civil társadalom erõs és nem minden politika pártpolitikai
lefoglaltságú vagy a premodern kultúra tömeget visz az utcára. Nálunk
egyik sincs, ezért nincsenek igazán nagy demonstrációk.
[Társalgó]: matetotha 16:57:12 -kor kilépett
[Társalgó]: matetotha 16:57:15 -kor belépett
[katonap] 16:57:30: Hozzá kellene szoknia végre a politikai osztálynak a
többpártrendszerhez: a másik fél olyan amilyen, a párunkat megválszthatjuk, a
vetélytársunkat nem. Elképesztõ, hogy a pol. osztály különbözõ csoportjai
egyszerûen nem tekintik szalonképesnek a másik felet, bár most Fletóék sokat
tettek ennek alátámasztására.
[szincsokgy] 16:57:32: András egy dolgot kifelejtett: ahol erõsek és függetlenek
a közszolgálati médumok.
[matetotha] 16:58:08: Azért azt ajánlom Uraim, fõzzünk egy nagy kondér teát,
ha a taxisok sztrákolni kezdenek, legyen készenlétben     
[matetotha] 16:58:27: sztrájkolni
[medgyesik] 16:58:51: A tandíj elleni szegedi tüntetésen viszont - megítélésem
szerint - kevesen voltak. Ott biztos, hogy lehettek volna többen. A diákok
ilyesfajta aktivitása képes jó irányba terelni a folyamatokat.
[katonap] 16:59:02: És ahol vannak autonóm értelmiségi véleményformálók.
Szomorú, ahogy a véleményformáló értelmiség lefeküdt a politikának.
[szincsokgy] 16:59:14: Lassan a végére érünk, ezért egy rövid körkérdés:
Szerintetek ki nyeri a helyhatósági választásokat, és milyen arányban? Ja, és
Szegeden ki lesz a polgármester?
[matetotha] 17:00:43: MSZP, Botka elégséges, de nem nagy különbséggel.
[medgyesik] 17:00:43: Szeged más mint az ország többi része. A
Bartha-korszaknak máig tartóan rossz a híre. Minden egyes választáson ezt
verik le a szegediek a Fideszen.
[katonap] 17:01:49: Felelõsségem teljes tudatában állítom: nem tudom. Ezt a
véleményemet emelt fõvel vállalom a választások után is, bárki számon kérheti
rajtam... Bárcsak Szöged népe gyõzne, több munkahellyel tisztább várossal, új
beruházásokkal, az emberek nyelvén értõ (down to earth) politikusokkal..
[szincsokgy] 17:01:59: Hát, akkor köszönöm a részvételt, élmény volt veletek,
gyertek máskor is. Sziasztok!
[matetotha] 17:02:20: Köszönöm én is! Üdv!

 

 


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Szines



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player