2. lap. �sszesen 2.
- Dékán lettél. Miért?
- Hát annak idején, nem azt kiabáltam a homokozóban, ha nagy leszek, dékán leszek. Csak hát, így alakult. Miután több éven át óraadó voltam itt, 2000-ben átjöttem ide, a Gazdaságtudományi karra. Késõbb oktatási dékánhelyettesként is dolgoztam itt, tehát bizonyos hivatali dolgokban járatos lettem. Szerencsére egy fiatal, lendületes munkatársi csapattal dolgozhattam. Ezekben, az években már megkezdõdött a felsõoktatásban a struktúraváltás, az átalakulás folyamata elõttem zajlott. Meg volt is bennem egyfajta késztetés, hogy a munkatársaimmal részt vállaljak ezekben a változásokban. Õk szolidálisak és lojálisak voltak az elképzeléseimhez, s õk is tenni akarnak a karért, az egyetemért, a hallgatókért - magukért.
- S milyen dékánnak lenni manapság?
- Nem könnyû ma dékánnak lenni, fõleg nem „kezdõ" dékánnak. A Bologna-folyamat komoly feladatokat ró ránk is, csakúgy, mint az új közoktatási törvény és a felsõoktatási finanszírozásnak gondjai. Örömmel és büszkeséggel olvastuk viszont, hogy a „felvi.hu" országos felmérésben az elsõ helyre tették a hallgatók a SZTE Gazdaságtudományi Karát az intézményi demokratizmus, a hallgatói közérzet, az oktatókkal való kapcsolat milyensége alapján. Igyekszünk, persze, új és színvonalas képzési formákat teremteni, amibõl akár iskola is kinõhet. Ilyen például a Lengyel professzor által mûködtetett Regionális gazdasági szakcsoportunk, vagy a Gazdaság pszichológiai szakcsoport, melyek potenciális kutatómûhelyek.
- Szereted csinálni? Marad idõd a szakmádra is?
- Megpróbálom tisztességgel csinálni. Rengeteget dolgozom. Már most érzem, hogy az oktatás sem úgy megy, mint régen, de felüdülés, ha be tudok menni órára. Kutatásaim - publikációm, konferenciák - valóban visszaestek ez alatt a 10 hónap alatt, de igyekszem ezt is rendbe tenni. Az adminisztráció, sajnos sokat elvesz.
- Az otthonról hozott értékrend lehet a szigorúságod oka? „Jaj, a Hetesi!" - hallani sokszor.
- Ez mindig meglep! 27-dik éve tanítok, de mindig meglep, mert úgy érzem, nem vagyok szigorú! Igazságtalan viszont biztos nem vagyok!
- Hiányzik-e családi egység érzése?
- Igen. Õszintén mondom, ha igazán nagy problémám van, akkor bedobálok mindent az autóba és elindulok az Anyukámhoz. A volt férjemnek van családja, és folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, de egyre kevesebb az idõ a közös születésnapi-kertipartikra. Ez már egyre kevésbé fér bele a nyári programba.
- Válás után tudatosan alakítottad így az életed? Hosszú távú együttéléssel nem is próbálkoztál?
- Tudatosan döntöttem így, ellentétben a tudatos szakmai- és hivatali karrierépítéssel. Mikor elváltam, úgy döntöttem, többet én hivatalos házassági kapcsolatot nem akarok.
- Politika, karrier, család. Melyiket válasszuk?
- Nincs erre egyértelmû válasz. Mindenki maga döntse el, mit szeretne, mit tud összeegyeztetni a családi, munkahelyi feladataival. Az én otthonról hozott értékrendem például azért is jó, mert tudom, hogy az egész életem nem a dékánságról, vagy a szakmáról szól. Ezt, bár a legjobban törekszem végezni, csak egy szelete az életnek, nem kell, hogy minden errõl szóljon! Sõt, nem is errõl szól! Rengeteg más dolog van még, ami fontos számomra. Ha valaki karriert akar csinálni, tegye, ha másvalaki tradicionális anya akar lenni lehessen az, de egyikõjük elé se gördítsünk akadályokat, gátakat. Ismerve bizonyos kutatásokat, úgy tûnik számomra, a mai nõk karrierépítése elõtt azért van még néhány akadály, néhány gát.
- Mi az amit mindenképp szeretnél még elérni?
- Tudományos munkámban az a célom, hogy tudjak csapatot teremteni, iskolát építeni, közösen kutatni, publikálni. Én azt hiszem, elsõsorban csapatmunkás szeretek lenni. Dékánként az a célom, hogy mindent kihozzak ebbõl a Karból, amit lehet. A hatéves kar nyerje el méltó helyét az egyetemen belül is, a többi kar között. Ne csak azért legyen imidzse, mert az a nevében elõtte áll, hogy Szegedi Tudományegyetem. Sõt, idõvel a SZTE-nak legyen jobb imidzse, mert az övé ez a Gazdaságtudományi Kar. S természetesen idõvel váljon ki ez a kar az ország többi gazdaságtudományi kara közül szakmai - oktatási - hallgatói minõsége alapján. Ezt szeretném elérni.
És, egyébként, hogy vagy?
Köszönöm jól! Minden rendben.
Gróf Róza
|< Kezd�
< El�z�
1
2
K�vetkez� >
Utols� >|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!