3. lap. Összesen 6.
2003 január 07
Erős fagy követi a havazást
Kedden egész nap folytatódik az időnkén viharos erejű széllökésekkel kísért havazás - tudta meg a Webrádió Búza Istvántól, a szegedi Meteorológiai állomás munkatársától
2003 január 26
Kemény alkudozás az M5-ösről
[munkatársunktól] Sajtóhírek szerint, előrehaladott tárgyalások folynak az M5-ös autópálya ügyéről, az AKA Rt-velTúl sokba kerülne az egységes matrica
2003 január 28
Túl sokba kerülne az egységes matrica
Akár százmilliárd forintba is kerülhet a költségvetésnek az egységes autópálya-matrica.
2003 február 13
Autópálya két vagy három év múlva
Botka László szegedi polgármester szerint, Medgyessy Péter miniszterelnök minapi parlamenti beszédében egyértelműen kiemelt fontosságot tulajdonított az M5-ös autópálya továbbépítésének.
2003 február 14
Az M5 matrica is igen drága lenne
Kompromisszumos megoldást javasol a Gazdasági minisztérium, az országban egyedülállón magas díjtételű, M5-ös autópálya használatára -tudta meg a Webrádió.
2003 február 20
Állami pénzből is megépül az M5
A szerdai kormányülés után videó-sajtókonferenciát tartott Csillag István közlekedési miniszter.
2003 február 24
Párttá alakult a Pajzs Szövetség
Vasárnap délután Szegeden, új párt indult útjára, dr.
2003 március 02
Vita az autópályadíjakról
Forgalomlassító demonstrációt fontolgatnak márciusban a koncessziós M5-ös autópályát elkerülőktől szenvedő települések.
2003 március 07
Biztosan megépül az M5. és az M43-as
A Medgyessy-kormány elhatározott szándéka az M5-ös autópálya megépítése a határig, jelentette ki Géczi József szegedi szocialista képviselő egy pénteki sajtótájékoztatón.
2003 március 08
Az EU támogatja a kistérségeket
Az Európai Unió kifejezetten támogatja a kistérségi, határokon átnyúló utak, hidak építését, hangsúlyozta Géczi József szegedi szocialista képviselő, sajtótájékoztatóján.
2003 március 12
Legfeljebb matrica
Közös nyilatkozatot fogalmaztak az M5-ös autópálya-menti települések vezetői -tudta meg a Webrádió.
2003 április 28
Az államra hárul az M5-ös sztráda továbbépítése
Kérdésessé vált az M5-ös autópálya továbbépítése: nem tudni ugyanis azt, hogy ki fogja finanszírozza a Kiskunfélegyháza és Szeged közti szakasz megépítését, és minderre mikor kerül sor.
2003 április 29
AKA-val, vagy anélkül megépül az autópálya
A Magyar Hírlap, az M5-ös továbbépülésének buktatóival foglalkozó hétfői cikkére reagálva Andricsák Zoltán, a GKM közúti Közlekedési főosztályának helyettes vezetője elmondta, jelenleg befejezésükhöz közelednek az AKA Rt-vel folytatott tárgyalások.
2003 május 04
Labdarúgás, megyei I osztály
Most a Dorozsma nyert Zomboron
Tovább mélyül a Kiszombor válsága. Ezúttal a Kiskundorozsma nyert Zomborban
2003 május 16
Alapítvánnyal az M5-ösért
M5 autópálya néven új alapítványt hozott létre a Csongrád megyei Kereskedelmi és Ipar Kamara.
2003 május 18
Szegedre látogat a miniszterelnök
Hétfő délután Szegedre látogat Medgyessy Péter, miniszterelnök
2003 május 19
Medgyessy Péter Szegeden
Medgyessy Péter miniszterelnök Szeged városának adományozta azt, a ma még 42 hektáros repceföldet, melyen a közeljövőben Magyarország egyik legnagyobb logisztikai központja valósul meg.
2003 május 28
Baleset miatt állt a forgalom az M5-ösön
Kisteherautónak rohant és kigyulladt egy személyautó szerdán délután az M5-ös autópályán.
2003 május 29
Postabankért M5?
A Postabank sikeres privatizációjából az M5-ös autópálya továbbépítési jogát kellene megvásárolni -mondta Medgyessy Péter.
2003 június 05
Autópályára kényszerülnek a fuvarozók
Útépítési munkák miatt, átmeneti sztráda kényszert alkalmaznak a M5-ös autópálya Dabas környéki szakaszán.
2003 június 05
Rablás az M5-ös parkolójában
A biztonsági kamera felvételét is magával vitte az a rabló, aki csütörtökön hajnalban támadt rá az M5-ös autópálya melletti benzinkút kezelőnőjére.
2003 június 10
M5-ös: csak nem megy tovább
Nem szavazta meg az Alföldi Koncessziós Autópálya-társaságnak szánt refinanszírozási hitelt az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank.
2003 június 12
Világgazdaság az M5-ről
Még nem tartanak ott a gazdasági tárca és az AKA Rt. közötti tárgyalások, hogy magyar kormány támogathatta volna a cég hitelfelvételi kérelmét.
2003 június 15
Világgazdaság az M5-ről
További részleteket tudott meg a Világgazdaság című napilap az M5-ös autópálya továbbépítéséről.
2003 június 19
Csökkenés helyett tovább emelkedik az M5 díja
A nyári idény kezdetén a régóta várt díjcsökkentés, vagy a matricás rendszerbe való besorolás helyett ismét emeli díjait az AKA Rt.
2003 július 02
Matricát ígér az M5-ösre is a közlekedési tárca
A gazdasági és közlekedési miniszter kilátásba helyezte, hogy már jövőre bekerülhet a matricásrendszerbe az M5-ös autópálya.
2003 június 26
Meggy borult az M5-ös autópályára
Felborult egy gyümölcsöt szállító kisteherautó csütörtökre virradó éjjel az M5-ös autópálya 60-as kilométerszelvényében, rakománya, több mázsa meggy mintegy 5-600 méter hosszan szétszóródott a pályatesten, ezért lezárták az autópályát, és a forgalmat elterelték.
2003 június 26
Nem egyeztek meg a fuvarozók a kormánnyal
Nem született megállapodás a közúti fuvarozói érdekképviseletek és a kormány képviselőinek szerda esti tárgyalásán, ezért a szakértői megbeszélések folytatódnak.
2003 július 02
Matricás lehet az M5-ös, gyorsítva építik az M7-est
A gazdasági és közlekedési miniszter kilátásba helyezte, hogy már jövőre bekerülhet a matricásrendszerbe az M5-ös autópálya.
2003 július 11
Húsz óra munka az M5-ös autópálya használatáért
Békés megyében a munkavállalók felének havi ötvenezer forint a jövedeleme, nekik húsz órát kell dolgozniuk azért, hogy a BudapestKecskemét útvonalon oda-vissza kifizessék az útdíjat.
2003 július 12
Megalakult a MAHÉSZ
Megalakult a MAHÉSZ, az M5-ös Autópályát Használók Érdekvédelmi Szövetsége.
2003 július 14
Újabb levél Lévai Katalinnak M5 ügyben
Az M5-ös autópálya díjának mérséklése ügyében írt nyílt levelet Lévai Katalin, tárca nélküli miniszternek Babák Mihály, szarvasi országgyűlési képviselő.
2003 július 16
Az állam építheti tovább az M5-öst
A magyar kormány megállapodás közeli helyzetbe került az autópálya külföldi tulajdonosaival a továbbépítésről és arról, hogy a már meglevő szakaszt bevonják a matricás rendszerbe.
2003 július 19
Az M5-ös autópályánál nincs áttörés
Horn Gyula 2000-re ígérte, Orbán Viktor abban reménykedett, hogy a 2004-es athéni olimpiára egészen az országhatárig az M5-ösön haladhat. Medgyessy Péter szerint 2006-ra érhet Szegedre a sztráda.
2003 július 21
A mozgássérült óvodásnak is fizetnie kell az M5-ösön
Az M5-ös autópályát működtető cég nem adott mentességet annak a szegedi családnak, amelynek mozgássérült gyermeke egy budapesti speciális óvodába jár.
2003 augusztus 05
Vita a minisztérium és a koncessziós cég között
A jövő év elején egyhónapos opciót biztosít az M5-ös autópályát üzemeltető AKA Rt. a kormánynak arra, hogy visszavásárolja az alföldi autópályát.
2003 augusztus 05
A kormány a matrica mellett
A kormány támogatja a matricás rendszer bevezetését az M5-ösön, és meg is kezdte már a tárgyalásokat erről.
2003 augusztus 07
Tükör a Fidesznek
Újhelyi István fölháborítónak tartja, hogy a jobboldali politikusok aláírás-gyűjtést kezdeményeznek az M5-ös autópálya ügyében.
2003 augusztus 16
Duplán szednek díjat a letérőtől az M5-ös autópályán
Duplán kell fizetniük az M5-ös autópálya használatáért azoknak az autósoknak, akik Kecskemétről a fővárosba utazva az ócsai lehajtónál megszakítják az utazást.
2003 augusztus 23
Megbénították az M5-öst a forgalomlassítók
Az M5-ös magas autópálya díja miatt egyforintosokkal való fizetéssel tiltakoznak az autósok Újhartyánnál.
2003 augusztus 29
A megyei Fidesz világos választ vár
Nógrádi Zoltán, a Fidesz Csongrád megyei szervezetének elnöke pénteki sajtótájékoztatóján ismertette azokat a közéleti témákat, amelyekről világos és egyértelmű válaszokat várnak a kormányzattól.
2003 szeptember 01
Szeptembertől még nem csökkennek az útdíjak az M5-ösön
Nem született megegyezés az M5-öst üzemeltető sztrádacég és a közleledési tárca között az autósoknak szeptember elejétől nyújtandó 30 százalékos díjkedvezmény ellentételezéséről.
2003 szeptember 02
Ingyen az M5-ösön
Nem tudnak mit kezdeni a bliccelőkkel -nyilatkozza az Indexnek egy bliccelő, aki Európa egyik legdrágább autópályájának használatáért még soha nem fizetett.
2003 szeptember 04
A TriGránit az M5-ös kapujában
Továbbra sincs határozott elképzelés arról, hogyan vonhatná be a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát a kormányzat. A háttérben zajló útkeresés során viszont már a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó TriGránit-csoport is képbe került.
2003 szeptember 05
Szegeden járt a közlekedési miniszter
"Az EU házhoz jön" rendezvénysorozat pénteki záró plenáris ülésére, Szegedre látogatott Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter.
2003 szeptember 05
Késik a kedvezmény az M5-ösön
Továbbra sem nyilatkozik az M5-öst üzemeltető AKA Rt. arról, hogy a sztrádán mikortól nyújt 30 százalékos kedvezményt az éves autópálya-bérlettel rendelkező autósoknak.
2003 szeptember 16
Napirend előtt az M5-ösért
Botka László napirend előtti felszólalásban szorgalmazta az Országgyűlésben az M5-ös továbbépítését és jóléti intézkedések bővítését.
2003 szeptember 17
GKM: jogos az útdíj mértéke
A Gazdasági és Közlekedési minisztérium a Webrádióhoz is eljuttatott közleményben reagált az M5-ös Autópályát Használók Érdekvédelmi Szövetsége múlt heti, az AKA útdíj megállapítását kifogásoló állásfoglalására.
2003 szeptember 24
Szentes csatlakozott az autópálya alapítványhoz
Szentes város és a meghatározó gazdasági egységei nyilvánosan csatlakoztak szerdán délelőtt az M5-ös autópálya ügyét felvállaló "M5 Autópálya" Alapítványhoz
2003 szeptember 26
Elkelt a Postabank, épül az M5?
géret igen, de hivatalos döntés még nincs arról, hogy a Postabank privatizációból befolyó pénzt M5-ös autópálya építésére fordítják.
2003 szeptember 28
Szabálytalanság a Postabank-tenderben: semmis az üzlet?
A hatályos törvények értelmében nem lehetett volna csak és kizárólag a privatizációs törvény alapján eladásra kínálni a Postabank Rt.-t.
2003 október 09
Továbbra is vita a régészek bére körül
Nem oldódtak föl a feszültségek az M5-ös autópálya tervezett nyomvonalán folyó régészeti feltárások díjazása miatt.
2003 október 09
Szeged, mint háttérintézmény
Szeged kitörési pontjairól beszélt Újhelyi István szocialista képviselő.
2003 október 09
M5-ös: versenyfutás az idővel
A szegedi úton is elfogadhatják a vignettát, mivel a kormány az M5-ös sztrádát üzemeltető társaságból a Postabankért kapott pénzen kivásárolja a külföldi tulajdonosokat. Ennek mára elhárult a pénzügytechnikai akadálya.
2003 október 11
A MKIK is az m5-ös Alapítvány mellett
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara is csatlakozott a szegedi székhellyel létrehozott M5-ös Autópálya Alapítványhoz
2003 október 20
Súlyadó helyett úthasználati díj?
Egy, a kormány elé kerülő törvényjavaslat, úthasználati díjjal váltaná fel a januártól a gépjárműadót. Így az autópályák használata ingyenessé válhatna.
2003 november 03
Csillag István az M5-ről a Magyar Hírlapnak
Túljutottak a puhatolódzó tárgyalásokon az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel, s kérni fogják a kormányt, hogy új irányt vehessenek a tárgyalások -nyilatkozta a Magyar Hírlapmak Csillag István.
2003 november 06
Botka az M5-ösért
Botka László, Szeged polgármestere nyílt levélben fordult Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterhez az M5-ös autópálya mihamarabbi továbbépítésének érdekében.
2003 november 09
Kiss Péter: megtakarítás a fejlesztésekre
Az állam olcsóbb működésével elérendő 450 milliárdos megtakarítást a kormány kizárólag fejlesztésekre kívánja fordítani.
2003 november 12
2004-től matricával az M5-ösön
A kormány szerdán véglegesen döntött arról, hogy utasítja a Pénzügyminisztériumot és a Gazdasági- és Közlekedési Minisztériumot az M5-ös autópálya matricás rendszerbe vonásáról 2004. elejétől.
2003 november 13
Közmeghallgatást tartottak
Közmeghallgatást tartottak csütörtökön délután a szegedi Városházán.
2003 november 22
HVG az M5-ösről
Egyelőre nem tudni, határtalan optimizmusa vagy inkább kétségbeesése késztette-e arra múlt héten a kormányt, hogy egyoldalú döntéssel az M5-ös sztrádát is bevonja a matricás rendszerbe -írja a HVG.
2003 november 24
Botka László szerint lesz új logisztikai központ
A szegedi polgármester cáfolta, hogy az új logisztikai központ nem kapna támogatást a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól.
2003 november 28
A kormány ultimátuma az M5 ügyében
December 5-ig adott haladékot a gazdasági tárca az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-nek, hogy ajánlatot tegyen az M5-ös autópálya matricásítására.
2003 december 04
Az EU csatlakozás után több befektető jöhet
Eddig kevés befektető választotta Csongrád megyét, ám az uniós csatlakozás után változhat a helyzet - mondta az ITD Hungary által szervezett budapesti konferencián Marosvári Attila, a Csongrád megyei önkormányzat alelnöke.
2003 december 04
Szegedről indulhat az autópálya
Szakmai körökben elképzelhetőnek tartják, hogy az M5-ös autópályát nem Kiskunfélegyházától, hanem Szegedtől kezdik továbbépíteni.
2003 december 05
Iparkamara a marticák díjának emelése ellen
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara rövidesen összehívja a megye 50 legjelentősebb cégét és vállalkozóit, azzal a céllal, hogy kikérje véleményüket, az M5-ös autópálya továbbépítését segítő Alapítvány munkájának támogatásáról.
2003 december 09
Három hét múlva lejár az AKA koncessziója az M5-re
Lapinformációk szerint döntő szakaszba érkeztek az M5-ös autópálya továbbépítéséről folyó tárgyalások.
2003 december 11
Szegedi Fideszes képviselők Csillag Istvánnál
Három Csongrád megyei fideszes országgyűlési képviselő is Budapesten tárgyalt a megye érdekében.
2003 december 11
M5: nem lehet kihagyni a pártokat
Mintegy 10 milliárd forintnyi az a különbség, amely a magyar kormány és az AKA Rt. közötti vitát okozza, a januári matricás úthasználat bevezetéséről.
2003 december 14
M5: messze még a megegyezés
Húzódnak az M5-ös autópálya kivásárlásáról, vagy részbeni megvásárlásáról folyó tárgyalások.
2003 december 16
Továbbra sem tudni, mi lesz az M5-ös sorsa
Egyelőre nem tudni, hogy milyen ajánlatot nyújtott be a közlekedési kormányzatnak az M5-ös autópályát üzemeltető társaság a tegnapig megszabott határidőig.
2003 december 17
M5: a matrica nem biztos, az áremelés viszont igen
A jövő év január 1-jétől ismét, ezúttal 5,5%-kal drágul az M5-ös meglévő szakaszának díja.
2003 december 30
Január végén megbénulhat az M5-ös forgalma
Minden eddiginél nagyobb hatású, összehangolt közúti demonstrációt terveznek 2004 január végére, az M5-ös autópályán.
Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!