Álláskeresési stratégia megválasztása alatt azt értjük, hogy a munkát kereső egyén lehetőségeinek felmérése után elhatározza, milyen állásokat pályáz meg és/vagy milyen cégekhez adja be önéletrajzát.
Azt is eldönti mennyi időt és energiát fordít az álláskeresésre, mennyi időt vár a visszajelzésekre, mit szeretne elérni (milyen fizetést, kompenzációt, előrejutást). E kérdések megválaszolása után több módszer is követhető.
Van olyan, aki:
• összeírja azt a 10-15 cégnevet, ahol szívesen dolgozna és eljuttatja hozzájuk önéletrajzát
• megpályáz minden marketing területen kiírt állást, ami a sajtóban fellelhető
• elküldi pályázatát az összes állásajánlatra, ahol közgazdászt keresnek
• csak az Interneten keresgél: vállalatok honlapjainak karrier lehetőségeit, tanácsadó cégek adatbázisait célozza meg
• ismerőseit kéri meg, járjanak közben az érdekében ennél vagy annál a munkáltatónál
és így tovább.
Javaslatunk szerint a fentiek és az általunk meg nem nevezett módszerek együttesen is használhatók, kihasználva a szinergiában rejlő lehetőségeket.
Forrás:
- Debreceni Egyetem - Pont Szolgáltató központ
- Szegedi Tudományegyetem - Hallgatói Állásközvetítő és Karrier Iroda
- Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem - Karrier Iroda
által kiadott KARRIER CD 2003 |
Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!