Álláskeresési stratégia megválasztása alatt azt értjük, hogy a munkát keresõ egyén lehetõségeinek felmérése után elhatározza, milyen állásokat pályáz meg és/vagy milyen cégekhez adja be önéletrajzát.
Azt is eldönti mennyi idõt és energiát fordít az álláskeresésre, mennyi idõt vár a visszajelzésekre, mit szeretne elérni (milyen fizetést, kompenzációt, elõrejutást). E kérdések megválaszolása után több módszer is követhetõ.
Van olyan, aki:
• összeírja azt a 10-15 cégnevet, ahol szívesen dolgozna és eljuttatja hozzájuk önéletrajzát
• megpályáz minden marketing területen kiírt állást, ami a sajtóban fellelhetõ
• elküldi pályázatát az összes állásajánlatra, ahol közgazdászt keresnek
• csak az Interneten keresgél: vállalatok honlapjainak karrier lehetõségeit, tanácsadó cégek adatbázisait célozza meg
• ismerõseit kéri meg, járjanak közben az érdekében ennél vagy annál a munkáltatónál
és így tovább.
Javaslatunk szerint a fentiek és az általunk meg nem nevezett módszerek együttesen is használhatók, kihasználva a szinergiában rejlõ lehetõségeket.
Forrás:
- Debreceni Egyetem - Pont Szolgáltató központ
- Szegedi Tudományegyetem - Hallgatói Állásközvetítõ és Karrier Iroda
- Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem - Karrier Iroda
által kiadott KARRIER CD 2003 |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!