Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
A diktatúráról
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Chevrolet Matiz V8: Csöpp autó nagy "szívvel"
Játék Játék
20 éves a Tetris
Munkatársunktól   2005 December 10, Saturday  

Általában a legegyszerûbben megvalósított dolgok egyúttal a legzseniálisabbak is. Nincs ez másként például a számítógépes játékoknál sem. Ezúttal egy nagy öreg, a Tetris ünnepli a születésnapját, méghozzá a huszadikat.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Talán nincs is olyan számítógéppel rendelkezõ ember a Földön, aki ne játszott volna már legalább egyszer a Tetrisszel, amit egykor két orosz programozó talált fel. Alekszej Padsitnyov ötlete meglehetõsen egyszerû volt, és a Pentamino orosz játékon alapult. Az akkor 29 éves férfi egy üvegbe dobott különbözõ hosszúságú négyszögletes rudakat. Ha az egyik ráesett a másikra, akkor az adott sor telítõdött és így tovább. A játéknak akkor volt vége, amikor valamelyik sor elérte az üveg peremét.

Az "élõ programot" Alekszej Padsitnyov barátja, Vagyim Geraszimov írta meg számítógépes nyelvre úgy, hogy az alkalmazás bármelyik IBM számítógépen futtatható volt. A két férfi órákon át játszott az új játékkal. Akkor még nem is gondoltak arra, hogy a szoftvert el kellene adniuk vagy terjeszteniük kellene.

A Tetris így elindult világhódító útjára. Akkor még nem voltak szoftverboltok, a játék egyszerû mágnes­le­me­zeken cserélt gazdát és megfertõzött mindenkit, aki a közelében volt. Az akkor csupán 16 éves Geraszimov büszke volt a játékára, miként Padsitnyov is, utóbbi azonban ekkor még hiába próbálta meg eladni valakinek a Tetrist - az senkinek sem kellett. A megoldást az jelentette, hogy Padsitnyov a Szovjet Tudományos Akadémiának dolgozott és a találmányra hamar felfigyeltek. Kis idõ múlva ez a játék lett a Szovjetunió egyik legsikeresebb exportcikke.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player