Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
sd versus hd felbontásMagyarországon a tévézésre átlagosan heti 30 órát szánnak az emberek. A tévézés tehát fontos és most változás elõtt áll. A változás neve HDTV. Tényleg csak egyszerû minõségi javulásról van szó?
Norton Antivirus
A Phantom konzol
A Nokia játékkonzola, az N-gage
Unreal Torunament 2004
Doom 3
Távtan
Webesztétika
A számítógépes újságok weboldalai
Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Tech Tech
Half Life 2
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

A half-life óriási előrelépés, és hatalmas játék volt hajdanán, most a folytatással, a half life 2-vel ismerkedhettek meg kicsit jobban.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Mindenekelőtt megnyugtatnék mindenkit aki szerette az első részt, hogy a történetet ugyanaz a személy írja, így ilyenek miatt nem kell aggodnunk. Mint látjátok a grafika is frenetikus, sőt a készítők rengeteget foglalkoztak a karakterek és a hangok kidolgozásával. Ám ami egy cseppet kétségbeejtő, az a játék megjelenése.

Történt ugyanis októberben, hogy a játék forráskódja valami furcsa modon kiszivárgott a fejlesztő valve cégtől. Akkor megtudhattok hogy sajnos igencsak a játék forráskódja került közkézre, úgy hogy valaki hozzáfért az egyik fejlesztő e-mail fiokjához, az adatforgalmak összevetésével jöttek rá a turpisságra de már rgé késő volt. Ezek után a gép tulajdonosa furcsa dolgokat észlelt számitogépén, de sem virust sem más programot nem talált ami ilyeneket okozhatott volna, igy ujraformázta az egész rendszerét. Mindezek után valaki lemásolta a half life 2 forrását. Valamilyen billentyüleütés figyelö program került az egyik gépre, valószinüleg igy jutottak hozzá a jelszóhoz. Mindezek után sorba fertőződtek le a gépeik. Mindeközben már jonéháyn weboldalra kikerült a forráskód, igy egy megállithatatlan folyamat vette kezdetét. Ennek köszönhető, hogy a játék megjelenésének időpontja 2003 szeptember 30.árol, 2004 áprilisára csúszott.

E kis kitérő után lássuk magát a játékot! A játék grafikus motorja egyszerűen fantasztikus, helyet kapott egy hölgy is a játékban, akihez ha kicsit közelebb megyünk láthatjuk hogy a fénycsillanás változik a szemeiben. Rendkívül nagy részletességre alakították a szemgolyókat és realisztikus szemtengely-mozgást programoztak be! Mindezek mellet a Nem Játékos Karakterekbe programoztak egy-egy szoftveres optikai szenzort, ze teszi lehetővé hogy fleénk nézzenek, és olyan érzésünk támadjon hogy valóban minket bámul, fantasztikus megoldás!

A szemek mellet az arc mimikáját is továbbfejlesztették. Minden egyes karakternek sajátos drámai személyiséget kölcsönöz, nomeg a beszéd a szájmozgással teljesen együtt van, ezt kevés játékban láthattuk jól megoldva.

Kicsit a játék motorjáról: Tökéletes beltéri részeket, elképesztő belvárosi környezetet és csúcsminőségű szabadtéri pályákat jelenít meg az új motor. Mindezt megdöbbentő naturalizmussal teszi. Ami a való életben létezik és jól néz ki, az nagyrészt megtalálható a játkban is! Ezek után ha valami szokatlant láttok, az tényleg szembeötlő lesz! A 3D motor érdekessége, hogy még Pentium 700 procival is elvánszorog! Természetesen az optimális gépkonfiguráció 2Ghz processzor és GF4 osztályú videokártya, de nem kell aggodnotok, a játék hangulata megmarad gyengélbb gépeken is, a grafika sajnos nem. Persze a GeForce Ti sorozat és a jobb Radeonok már tudnak szőr, haj és bőreffekteket, amit a Valve teljes mértékben ki is használ! Nagyfelbontású textúrák és csucsmionőségű karakterek is teljesebbé teszik a játékot.

A játékban az izmok, és csontok is helyet kaptak, ez fantasztikus látványt nyújt, az összes játékban szereplő lény valosághünek hat. Minden tárgynak van tömörsége, súrlódási együtthatója, sűrűsége és pontosan kiszámított súlya. A fizikai motor határozza meg, hogy széttörhető-e, karcolható-e a tárgy, fel bírod-e emelni, és milyen hangot ad ki, mikor belelősz fegyverrel. A szereplők csontozata és IZOMZATA a fizikai motorral összekapcsolva bámulatosan élethű eséseket és mozdulatokat tesz lehetővé földön, levegőben és vízben egyaránt. Bemutattak egy komplex, működő dugattyús motort, amibe hatalmas csavarkulcsot dobtak, mire besült az egész!

Pár szót a mesterséges inteligenciárol. Minden szörny fejlett intelligenciával rendelkezik. Mozgásod, fegyverkezelésed alapján felmérik, milyen ügyesen harcolsz. Meg tudják állapítani, milyen fenyegetést jelentenek nekik a katonák, illetve egyéb veszélyes pályarészek. Bemutattak egy demot, melyben egy óriási szörny a katonák üldözése közben egy hídhoz ért, előszőr m,egprobálta lerombolni azt, de mivel ez nem siekrült neki más utat kellet keresnie. Ezek után lehajolt, benézett a híd alá hogy van e elég hely átmenni alatta, mindezek után szépen átmászott alatta, és folytatta a katonák üldözését.

A texturákat elég szépen oldották meg, alapbol minden narancssárga szinű, s erre tudják a későbbiekben feltenni a texturákat. A játék motorja a felületre huzott textura fajtája alapján állitja be annak tulajdonságait. Pl ha fém textura van valamilyen tárgyon, arrol fémes hanggal pattan vissza a lövedékünk, mig ugyanezt téglával eljátszva teljesen más hang és képhatásokat figyelhetünk meg. A játékban egyébként a fa tárgyakat szanaszét lőhetjük, így például egy fa álványzat segitségével elég sok kárt tehetünk másokban. Természetesen atárgyaknak sulyuk is van, igy egy nagyobb fémlapot magunk elé tartva kivédhetjük az automata golyoszorok lövedékeit, nomeg ha közel kerültünk hozzá, a rács sulyával lecsaphatjuk a fegyver csövét.

Írta: Boborjan

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow Tech arrow Half Life 2



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player