Ami elsőre szembetűnik a játékban, az a grafikája, későbbiekben a napszakváltakozást is megtekinthetitek, nagyon igényesen dolgozták ki a játékot, és mondhatjuk azt is, hogy egy szinten van a Doom 3-al, de azzal majd egy későbbi adásban ismerkedhettek meg.
1986ban felrobban a csernobili atomerőmű, ez szolgál a játék történetének alpjaként, és természetesen helyszíneként. A játékban a texturák fantasztikusak, egyre jobban közeledünk ahhoz, hogy a számítogépünk monitorán a valoságot lássuk, a fegyvereket is eltalálták a játékban, teljesen realisztikusak. Kicsit bővebben a texturákról: mint már említettem a játék csernobil környékén játszódik, így a játékfejlesztő csapat kiment akörnyékére, készített pártezer fényképet a lepusztult házakról, a környezetről, és az elhagyatott játszótérről. A játék motorja az x-ray névre hallgat, ez egy teljesen új, számos úttörő technológiát felvonultató motor. Az X-Ray képes mind beltéri, mind kültéri részek megjelenítésére, képkockánként kb. 100 000 poligont tuszkol a képernyőre. Mellesleg a játék motorját már 2 éve fejlesztiki, s bár 2003 őszére igérték a megjelenését ezzel még sajnos egy kicsit várnunk kell.
Rengeted extrát tartalmaz még a játék motorja, pl. a közvetlen megvilágítási rendszer, amely segítségével dinamikus-színes fények és dinamikus árnyékok szavatolják a hangulatot. A végleges játékban egyébként akár járműveket is vezethetünk. Néhány elem a játékból, hogy kicsit tisztábban lássátok, mivel is lesz dolgunk: Egyedi lényekkel találkozhattok, és a telekinézis is helyet kjapott a játékban. A történet több szálon fut, ennek köszönhetően többféle befejezéssel is találkozhattok. Az emberszabású karakterekkel valós beszélgetést folytathattok. A sok-sok egyedi fegyver mellet megtudhattuk, hogy akár 2 fegyverrel is nyomulhatunk egyszerre.
Mint a későbbiekben kiderült a játék 2030-ban játszódik, s egy stalker vagy másnéven "relikvia vadász" szerepében tetszelgünk, aki imád a csernobili erőmű közelében, veszélyes - erősen rádióaktív - területeken kolbászolni. A játék helyszíne, a zóna rengeteg meglepetéssel szolgálhat, gravitációs gödrök, mérgező gázok, stb. Kezdteben egy egyszerű detektorral nyomulhatunk, ám a későbbiekben egyre durvább fegyverekkel nyomulahtunk a zóna közepe felé. A 20 km2-es területen kedvünk szerint kolbászolhatunk, összesen 15 pályán keresztül. Nagy hangsúlyt fektettek a készítők az újrajátszhatóságra. A helyszín folyamatosan változik A vérbeli játékosok 30-50 óra alatt végig vihetik a játékot, míg a felfedező lelkületűek jóval tovább barangolnak majd a játékban, mire elérik céljukat.
Térjünk vissza kicsit a fegyverekre. Mivel ajáték a jövöben játszódik, a készítők ehhez méltóan állították össze a fegyvereket. Megtalálható itt a legegyszerűbb késtől kezdve a természetfeletti, speciális fegyverekig szinte minden. Kb 30 különböző fegyvert terveznek a játékba melyekhez valós fizikai mopdell társult. Ezeket teleaggathatjuk mindenféle kütyüvel, pl hangtompitó, vagy épp a mesterlövész puskán az optika. Egyébként a cspaat kedvenc időtöltései közé tartoik a paintballozás, így a fegyvereket nagyon kedvelik. Mivel eléggé megszállottak annak érdekében hogy a játék realisztikus legyen, gondosan ügyeltek a fegyverek kidolgozására. Van egy fegyverspecialista a csapatban, aki ügyelt a modellezésre, a valós életbeli fizikai adottságokra, szavatolva ezáltal a fegyverek elvárható képességeit. Továbbá egy másik fickó minden egyes fegyverhez szállítja a valós hangokat. Mindeféle felszereléssel találkozhatunk a játékban, melyek a játék vége felé egyre fontosabbak lesznek, pl Érzékelők, szenzorok, Geiger számláló, védelmi öltözékek és még sok más egyéb cucc áll majd rendelkezésünkre, ám 40 kilonál többet nem cipelhet főhősünk, azonban a fűben vagy a földön magunk után húzva akár több dolgot is hurcolhatunk.
Szólnék pár szót az ellenfeleinkről, A baleset előtt természetes vadvilág és emberek sokasága népesítette be a Zóna területét. A nukleáris katasztrófa azonban rányomta bélyegét az élővilágra: mutáns patkányok, kutyák, zombik és még számos csúfság szambázik a játékos elé, egy divatbemutató erejéig. Mint már említettem a játékban helyet kap a telekinézis, és a telepátia, nos erre néhány lény képes lesz ugyhogy csak óvatosan bánjatok velük! Pár szót a sebzésekröl : Az eltérő testtájékon történő csapások eltérő reakciót váltanak ki a testből. Mindez a csontváz animáció, és természetesen a felpiszkált fizikai motorban tobzódó kódsoroknak köszönhető. Repülő végtagokat nem terveznek azonban, sőt valoszinüleg a vért ki/be lehet majd kapcsolni.
A STALKER komplett szabadságot nyújt a mozgás és a cselekedetek tekintetében. A játék kezdetén a játékos oda megy, ahova kedve tartja. A Zóna egy nagy, 30 KM-es terület, mely a játék bármely stádiumában nyitva áll, felfedezhető. A Zóna némely területei fokozottan veszélyesek, ahol csakis megfelelő felszerelés segítségével tevékenykedhetünk. Minél veszélyesebbek ezek a részek, annál kifinomultabb felszerelésre lesz szüksége a játékosnak az életbenmaradás érdekében. A Zóna átszelése, kimondottan a személyes tapasztalaton és a többi, NemJátékosKarakterek (későbbiekben csak NJK-k) sztalkerrel folytatott kommunikáció kérdése. Így tudhatjuk meg ugyanis, mely területek kevésbé biztonságosak. Ugyanakkor lesznek lakói is a zónának, akik egyedi meglátást képviselnek az életed értelme iránt.
Az Nvidia technikai partnerként van jelen a STALKER fejlesztésében és optimalizálásokat hajtanak végre az FX generációs kártyáikhoz. A Geforce FX kiváló shader lehetőségekkel kecsegtet, és nagy hangsúlyt fektetnek ennek kihasználására. Ugyanakkor midnent megtesznek, hogy biztosítsák a többi videokártyatulajdonost, így nincs miért aggódni, gyártótól függetlenül, minden korszerű effektet kihasználnak a fejlesztők.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!