HTML
Flash VII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban néhány parancs segítségével működőképes hangerőcsúszkát fogunk előkészíteni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Flash II.
Távtan
Webesztétika
A Digital Improvisation zeneformátum és az mp3pro
Tech
A Phantom konzol
Kártyázzunk
Tizennégy lapos römi
Programajánló
December 2019
H K S C P S V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
HTML HTML
Flash VIII.
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A zenéket be kell importálnunk a filmbe, utána bármelyik képkockáról elindíthatjuk a lejátszást. A zene egyaránt lehet wav vagy mp3 típusú. Az előző részben készített képtárunkon fogunk hangoskodni egy kicsit. Először is állítsunk be egy kis háttérzenét. Jelöljük ki a zenét indító első képkockát, majd a properties panelon a sound részen állítsuk be a hangot! Mi már az importálást előre megtettük. Kattintsunk az első képkockára és állítsuk be a már beimportált mp3 állományt. Az Effect listában felvezetések és halkítások közül választhatunk. Végtelenítettnek tűnő zenét úgy érhetünk el, hogy az ismétlésszámot nagyra állítjuk. Nézzük, és hallgassuk meg a böngészőben a munkánkat!

Ugyanilyen elven gombok képkockáihoz is rendelhetünk hangokat. Például rendeljünk a gomb over, rámutatáskori állapotához egy rövid hangot, majd a benyomott állapotához is válasszunk egyet! Ehhez válasszuk ki az egyik gombpéldányt és menjünk át szerkesztő üzemmódba. Jelöljük ki az over állapothoz rendelt képkockát és importáljuk be a kívánt hangot. Most legyen egy kattintás. Állítsuk be a hangot a képkockához, de most ne legyen ismétlés! Importáljunk be egy hangot a lenyomott állapotnak is, legyen ez egy pendítés. Jelöljük ki a képkockát és állítsuk be a hangot. Nézzük meg a böngészőben. Bármelyik gomb kattan ha rámutatunk, és pendülő hangot ad ha rákattintunk. És közben zavartalanul megy a háttérzene.

Nézzük meg, hogyan történik a zene betöltése, vezérlése programból. A legegyszerűbb zenebetöltést néhány utasítással elvégezhetjük. Először hozzunk létre egy Sound objektumot az első filmkockán! Legyen a neve z, mint zene. Ezután jelöljük ki az első Háttérzene indítógombját, és adjuk meg a következő programot: (On release (vagyis kattintáskor) z.loadSound(Hang fájl elérési út); Ez az utasítás tölti be a hang fájlt a z objektumba. z.start(kezdő idő, ismétlésszám) Ez az utasítás pedig elindítja a hang fájlt.) Tehát, ha az 1. indítógombra kattintunk, akkor az 1. utasítás betölti a hangfájlt, a 2. pedig elindítja. Ezt a pár sort másoljuk fel a vágólapra és illesszük be a 2. gomb programlistájába. Módosítsuk a betöltendő fájl nevét. Majd végezzük el ugyanezt a 3. gombra is! Próbáljuk ki a programot a böngészőben!

Hangerőszabályzás, stop gomb, start gomb. A hangerőt 0-tól 100-ig lehet szabályozni. A csúszkát 20-ra állítottuk, hogy egyből hallható legyen majd a hang! A csúszkánk működéséről az előző adásban már szó volt. Most mivel más pozícióban van, ezért mások a koordináták. A skála filmrészlet enterframe eseménye írja ki az n nevű dinamikus szövegmezőbe a csúszka aktuális értékét. Ide szúrjuk be a hangerőt szabályzó utasítást is! (z.setvolume(hangerő) a hangerőnél felhasználhatjuk az n értékét.) A stop, majd a start gomb esetén is adjuk ki a megfelelő utasítást. Zárjelben a kezdőidőt és az ismétlésszámot kell megadnunk a start gombnál. (A stop gomb esetén on release eseményre a z.stop() utasítást kell kiadni.) (A play gomb esetén pedig a z.start(kező idő, ismétlésszám)) Nézzük meg a böngészőben a munkánkat! 

Írta: Klari




Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Flash VIII.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player