A zenĂ©ket be kell importĂĄlnunk a filmbe, utĂĄna bĂĄrmelyik kĂ©pkockĂĄrĂłl elindĂthatjuk a lejĂĄtszĂĄst. A zene egyarĂĄnt lehet wav vagy mp3 tĂpusĂș. Az elĂ”zĂ” rĂ©szben kĂ©szĂtett kĂ©ptĂĄrunkon fogunk hangoskodni egy kicsit. ElĂ”ször is ĂĄllĂtsunk be egy kis hĂĄttĂ©rzenĂ©t. JelöljĂŒk ki a zenĂ©t indĂtĂł elsĂ” kĂ©pkockĂĄt, majd a properties panelon a sound rĂ©szen ĂĄllĂtsuk be a hangot! Mi mĂĄr az importĂĄlĂĄst elĂ”re megtettĂŒk. Kattintsunk az elsĂ” kĂ©pkockĂĄra Ă©s ĂĄllĂtsuk be a mĂĄr beimportĂĄlt mp3 ĂĄllomĂĄnyt. Az Effect listĂĄban felvezetĂ©sek Ă©s halkĂtĂĄsok közĂŒl vĂĄlaszthatunk. VĂ©gtelenĂtettnek tĂ»nĂ” zenĂ©t Ășgy Ă©rhetĂŒnk el, hogy az ismĂ©tlĂ©sszĂĄmot nagyra ĂĄllĂtjuk. NĂ©zzĂŒk, Ă©s hallgassuk meg a böngĂ©szĂ”ben a munkĂĄnkat!
Ugyanilyen elven gombok kĂ©pkockĂĄihoz is rendelhetĂŒnk hangokat. PĂ©ldĂĄul rendeljĂŒnk a gomb over, rĂĄmutatĂĄskori ĂĄllapotĂĄhoz egy rövid hangot, majd a benyomott ĂĄllapotĂĄhoz is vĂĄlasszunk egyet! Ehhez vĂĄlasszuk ki az egyik gombpĂ©ldĂĄnyt Ă©s menjĂŒnk ĂĄt szerkesztĂ” ĂŒzemmĂłdba. JelöljĂŒk ki az over ĂĄllapothoz rendelt kĂ©pkockĂĄt Ă©s importĂĄljuk be a kĂvĂĄnt hangot. Most legyen egy kattintĂĄs. ĂllĂtsuk be a hangot a kĂ©pkockĂĄhoz, de most ne legyen ismĂ©tlĂ©s! ImportĂĄljunk be egy hangot a lenyomott ĂĄllapotnak is, legyen ez egy pendĂtĂ©s. JelöljĂŒk ki a kĂ©pkockĂĄt Ă©s ĂĄllĂtsuk be a hangot. NĂ©zzĂŒk meg a böngĂ©szĂ”ben. BĂĄrmelyik gomb kattan ha rĂĄmutatunk, Ă©s pendĂŒlĂ” hangot ad ha rĂĄkattintunk. Ăs közben zavartalanul megy a hĂĄttĂ©rzene.
NĂ©zzĂŒk meg, hogyan törtĂ©nik a zene betöltĂ©se, vezĂ©rlĂ©se programbĂłl. A legegyszerĂ»bb zenebetöltĂ©st nĂ©hĂĄny utasĂtĂĄssal elvĂ©gezhetjĂŒk. ElĂ”ször hozzunk lĂ©tre egy Sound objektumot az elsĂ” filmkockĂĄn! Legyen a neve z, mint zene. EzutĂĄn jelöljĂŒk ki az elsĂ” HĂĄttĂ©rzene indĂtĂłgombjĂĄt, Ă©s adjuk meg a következĂ” programot: (On release (vagyis kattintĂĄskor) z.loadSound(Hang fĂĄjl elĂ©rĂ©si Ășt); Ez az utasĂtĂĄs tölti be a hang fĂĄjlt a z objektumba. z.start(kezdĂ” idĂ”, ismĂ©tlĂ©sszĂĄm) Ez az utasĂtĂĄs pedig elindĂtja a hang fĂĄjlt.) TehĂĄt, ha az 1. indĂtĂłgombra kattintunk, akkor az 1. utasĂtĂĄs betölti a hangfĂĄjlt, a 2. pedig elindĂtja. Ezt a pĂĄr sort mĂĄsoljuk fel a vĂĄgĂłlapra Ă©s illesszĂŒk be a 2. gomb programlistĂĄjĂĄba. MĂłdosĂtsuk a betöltendĂ” fĂĄjl nevĂ©t. Majd vĂ©gezzĂŒk el ugyanezt a 3. gombra is! PrĂłbĂĄljuk ki a programot a böngĂ©szĂ”ben!
HangerĂ”szabĂĄlyzĂĄs, stop gomb, start gomb. A hangerĂ”t 0-tĂłl 100-ig lehet szabĂĄlyozni. A csĂșszkĂĄt 20-ra ĂĄllĂtottuk, hogy egybĂ”l hallhatĂł legyen majd a hang! A csĂșszkĂĄnk mĂ»ködĂ©sĂ©rĂ”l az elĂ”zĂ” adĂĄsban mĂĄr szĂł volt. Most mivel mĂĄs pozĂciĂłban van, ezĂ©rt mĂĄsok a koordinĂĄtĂĄk. A skĂĄla filmrĂ©szlet enterframe esemĂ©nye Ărja ki az n nevĂ» dinamikus szövegmezĂ”be a csĂșszka aktuĂĄlis Ă©rtĂ©kĂ©t. Ide szĂșrjuk be a hangerĂ”t szabĂĄlyzĂł utasĂtĂĄst is! (z.setvolume(hangerĂ”) a hangerĂ”nĂ©l felhasznĂĄlhatjuk az n Ă©rtĂ©kĂ©t.) A stop, majd a start gomb esetĂ©n is adjuk ki a megfelelĂ” utasĂtĂĄst. ZĂĄrjelben a kezdĂ”idĂ”t Ă©s az ismĂ©tlĂ©sszĂĄmot kell megadnunk a start gombnĂĄl. (A stop gomb esetĂ©n on release esemĂ©nyre a z.stop() utasĂtĂĄst kell kiadni.) (A play gomb esetĂ©n pedig a z.start(kezĂ” idĂ”, ismĂ©tlĂ©sszĂĄm)) NĂ©zzĂŒk meg a böngĂ©szĂ”ben a munkĂĄnkat!Â
Ărta: Klari
Hozzïżœszïżœlïżœsok Kedves Olvasïżœ! Jelentkezzen be ïżœs akkor hozzïżœszïżœlhat a tïżœmïżœhoz!