A legegyszerĂ»bb animáciĂł, ha kĂ©zzel rajzoljuk meg a változások kĂ©pkockáit. A kĂ©k hal tátogását kĂ©szĂtjĂĽk most el. Érdemes a rĂ©tegeket zárolni, Ă©s csak azt az egy rĂ©teget engedĂ©lyezni, amelyiken dolgozunk. JelöljĂĽk ki a hal2 rĂ©tegen a halat, majd konvertáljuk filmrĂ©szlet szimbĂłlummá. A filmrĂ©szletet editálhatjuk kĂĽlön munkaterĂĽleten, de ha szeretnĂ©nk halványan látni a hátteret, akkor akár saját környezetĂ©ben is szerkeszthetjĂĽk a halat. A filmrĂ©szletek önállĂł idõvonallal rendelkezõ filmek. Az idõvonalon egy kĂ©p a következõ kulcskockáig láthatĂł. SzĂşrjunk be egy kulcskockát a következõ kĂ©p megrajzolásához. A flash ilyenkor az utolsĂł kĂ©pkockát megismĂ©tli, Ăgy csak a mĂłdosĂtásokat kell elvĂ©geznĂĽnk. Most már figyeljĂĽnk oda, hogy melyik kĂ©pkockát szerkesztjĂĽk. MĂłdosĂtsuk a hal szemĂ©t. VigyĂĽk arrĂ©bb a kört. A helyĂ©n egy ĂĽres kör maradt, mert a flash az egymásra rajzolt objektumokat egyesĂti. TöltsĂĽk ki a helyet. Máskor Ă©rdemes a mozgĂł rĂ©szleteket kĂĽlön csoportba foglalni. A rĂ©szletkijelölõ eszközzel kattintsunk a hal kontĂşrjára. ĂŤgy láthatĂłvá válnak a vektoros görbĂĽletpontok. A görbĂĽletpontok helyĂ©t hĂşzással mĂłdosĂthatjuk. Kicsit csukjuk beljebb a hal száját. SzĂşrjunk be mĂ©g egy kulcskockát! Ilyenkor megint az utolsĂł kockárĂłl kapunk másolatot. VĂ©gezzĂĽk el a tervezett mĂłdosĂtásokat a hal szemĂ©n Ă©s száján. Hogy befejezett legyen a mozgás, másoljuk át a 4. kulcskockának a másodikat. A lejátszáshoz kattintással tegyĂĽk a lejátszĂłfejet az elsõ kockára, majd a Control menĂĽben adjuk ki a lejátszás parancsot! LĂ©pjĂĽnk vissza a fõ idõvonalunkhoz Ă©s nĂ©zzĂĽk meg a munkánkat a böngĂ©szõben is. A flash alapĂ©rtelmezĂ©skĂ©nt vĂ©gtelenĂtve ismĂ©tli a jeleneteket, tehát a halunk ki-be csukja a száját.
Most hozzuk mozgásba a halat a fõ idõvonalon! Ehhez szĂşrjunk be egy kulcskockát a 40. kĂ©pkockára. Mivel a többi rĂ©teg csak 1 kĂ©pkockábĂłl áll, ezĂ©rt szĂşrjunk be ezeken a rĂ©tegeken is kulcskockákat az F6-os forrĂłbillentyĂ»vel. Most már minden rĂ©teg látszik a 40. kockáig. A halunk egy filmrĂ©szlet szimbĂłlum. A flash kĂ©t kulcskocka között automatikusan ki tudja számolni a közbĂĽlsõ kockák tartalmát. PĂ©ldául az 1.kockán bĂşjtassuk a halat a szikla mögĂ©. Le is kicsinyĂthetjĂĽk, el is forgathatjuk. A kezdõ kulcskockán ez lesz a hal indulĂł pozĂciĂłja, a második kulcskockán már láttuk a hal pozĂciĂłját. A mozgás generálásához kattintsunk az idõvonalba, Ă©s a properties panelon a Tween listábĂłl válasszuk a mozgást. A kĂ©t kulcskocka között lĂ©trejön egy nyĂl, amellyel a flash jelzi, hogy máris kiszámolta a közbĂĽlsõ kockákat. NĂ©zzĂĽk meg böngĂ©szõben! Ha az idõvonalon kijelölĂĽnk egy kĂ©pkockát, akkor nĂ©hány Ă©rdekes tulajdonságot beállĂthatunk a tulajdonság panelon. PĂ©ldául a lassulást. ĂŤgy a mozgás lassulĂł lesz. Mozgás közben lehetõsĂ©gĂĽnk van a szimbĂłlum forgatására is. Meg kell adnunk a forgás irányát Ă©s számát. Inkább tekintsĂĽnk el a forgástĂłl.
Most prĂłbáljuk meg egy Ăştvonal mentĂ©n mozgatni a másik halat. Zároljuk a többi rĂ©teget, csak a hal_1 legyen szerkeszthetõ. KĂ©szĂtsĂĽnk belõle filmrĂ©szlet szimbĂłlumot, Ă©s az elsõ kulcskockát másoljuk át a másodikra. ĂŤgy elõállt mindkĂ©t kulcskockán a mozgás alapfeltĂ©tele, mindkettõn ugyanaz a szimbĂłlum találhatĂł. Az Ăştvonalhoz szĂşrjunk be egy mozgás segĂ©drĂ©teget. Ezen rajzoljuk meg a mozgás Ăştját. PĂ©ldául ugorjon ki a hal a vĂzbõl Ă©s sĂĽllyedjen le. Ezután a kezdõ kockán vigyĂĽk a halat az egyik vĂ©gponthoz, Ă©s fordĂtsuk az ugrás irányába! Kapcsoljuk be az objektumok egymáshoz ragadását, Ăgy rá tudjuk tenni a halat a kezdõpontra. A második kulcskockán tegyĂĽk a halat a vĂ©gpontra. Itt is fordĂtsuk el, esetleg kicsinyĂtsĂĽk a halat. Kapcsoljuk be a mozgást a properties panelon. Játsszuk le a jelenetet! Ha nem az Ăştvonalon halad a hal, akkor valamelyik vĂ©gpontra nem illeszkedik az objektumunk. Ha bekapcsoljuk az iránytartást, akkor a halunk szĂ©pen követni fogja a görbe vonalát. NĂ©zzĂĽk meg a böngĂ©szõben! A további mozgásokhoz további kulcskockákat helyezhetĂĽnk el, Ăgy rĂ©szletrõl rĂ©szletre fejleszthetjĂĽk az animáciĂłnkat.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!