1. Nyissuk meg azt a két fájlt, amelyekbõl a montázs képünket készítjük! Másoljuk át a felsõ rétegnek szánt fájlt a másik képre. A baloldali képet bezárhatjuk. Hívjuk be a Layer palettát, hogy a munkánk során a rétegeket figyelemmel kísérhessük. Ha egy kicsit elhalványítjuk a felsõ képet, akkor már kezd látszódni a két kép montázsából összeálló eredmény. 2. Válasszuk a téglalap alakú kijelölõ eszközt. A properties panelon a kijelölés élét állítsuk Anti Alias-ra, hogy kivágáskor ne képzõdjenek �recés" szélek. Jelöljük ki a kivágandó területet és a Delete billentyûvel töröljük le. Távolítsunk el ilyen módon minden olyan képrészletet, amit tudunk. Szabálytalan alakú egyenesekkel határolt területeken használjuk a poligon lasso eszközt. Ha kell, nagyítsuk ki a részletet, hogy pontosabb legyen a kijelölés. Az élt itt is állítsuk Anti Alias-ra. Az íveknél több kattintással, az egyeneseknél végpontra való kattintással haladjunk. Az abszolút görbe részeknél használjuk a lasszó eszközt. Vigyázzunk, hogy ne menjünk bele olyan területekbe, amit meg szeretnénk hagyni. Végezzük el a maradék kivágásokat is. 3. Ahol nagyon látszik a vágás, ott nagy kerek, pár pixeles, lágy szélû radírral radírozzunk, hogy megszûnjenek az éles kontúrok. Az apróbb részeket érdemes kisebb méretû radírral pontosítani. És már el is készült a munkánk!
Fotomontázs (arcok) - Radírozásos technikák
1. Most pedig két fiúnak a fejét fogjuk összemontázsolni. Másoljuk át a baloldali képet a jobb oldalira. A létrejött felsõ rétegbõl fogjuk az arcot venni. A baloldali kép már nem is kell! Tegyük ki a Layers panelt, így máris látható a két réteg. Most egy sok türelmet igénylõ mutatvány következik! A felsõ képet kicsit átlátszóvá tesszük, hogy egymásra tudjuk pozícionálni! A Scale tool segítségével addig méretezzük és forgassuk a felsõ képet, ameddig rá nem simul az alsó kép referenciapontjaira. Arcnál az áll, szem, orr az irányadó! 2. Ha kész vagyunk, akkor állítsuk vissza a felsõ kép átlátszóságát. Válasszuk a tools-on a radír eszközt. A formája legyen kör, a mérete legyen minél nagyobb, a széle pedig minél puhább. A puha szél azért fontos, hogy kevésbé látszódjon, ha véletlenül beleszaladunk nem kívánt képrészletekbe. A kevésbé gyakorlottak a radír átlátszóságán is visszavehetnek. Ha biztosak vagyunk a dolgunkban, akkor visszaállíthatjuk 100%-ra az átlátszóságot. Radírozzunk óvatosan kívülrõl befelé. Lehetõleg minél kevesebb árulkodó jelet hagyjunk! Ha az állnál végeztünk felmehetünk a hajhoz. Itt is kívülrõl befelé haladjunk óvatosan! Ha kész a hajradír, akkor a kis árulkodó jeleket nagyobb nagyítás mellett kisebb radírral korrigáljuk. Kész is vagyunk a fotomontázsunkkal.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!