HTML
Flash VIII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VII.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Távtan
Webesztétika
A magyar játékfejlesztő cégek
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Kártyázzunk
Tizennégy lapos römi
Programajánló
Július 2019
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bőrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
HTML HTML
Dreamweaver VII.
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

Folytatjuk a Dreamweaver megismerését. A mai műsorban az úgynevezett viselkedésekről lesz szó. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A keretek után most az objektumok viselkedésével foglalkozunk. Pontosabban beállíthatjuk, hogy egy eseményre milyen akciót indítson el. Például egy képnek eseménye lehet a rámutatás, a rákattintás, a duplakattintás és még sorolhatnánk. Ezek az események akciókat indíthatnak el. Például egy üzenetpanel megjelenítését, képcserét, egy weblap megnyitását.

A következő példában legyen az objektumunk egy kék kör. A rámutatás hatására íródjon ki az üzenet ablakban egy szöveget. Esetünkben a rámutatás lesz az esemény, az akció pedig az üzenet megjelenítése. Nézzük meg, hogyan lehet ezt a viselkedést létrehozni. Jelöljük ki az objektumot. A Behaviors panelon a + gombbal tudunk új viselkedést felvenni. A legördülő listában válasszuk ki a nekünk megfelelő akciót, a Popup Message-et. A megjelenő ablakban írjuk be egy szöveget. Láthatjuk, hogy meg is jelent a viselkedés a listában. Próbáljuk ki a böngészőben! Módosítsuk a kék kör eseményét rámutatásról kattintásra! Kattintsunk az eseményre és a legördülő menüből válasszuk az OnClick eseményt! Ismét indítsuk el a böngészőt! Az akciók apró programok, úgynevezett scriptek, melyek Javascript nyelven íródnak. Ezeket a Dreamweaver automatikusan elkészíti, beilleszti a weblap kódjába. Most nézzünk bele a kódjába.

Nézzünk meg egy másik viselkedést, ahol az akció képváltás lesz. Készítünk egy olyan képtárat, ahol a kép kis méretű változatára kattintva lentebb a nagyobb méretű változatát mutatja. Előkészítésként nevezzük el a nagy kép helyét n-nek, és töröljük ki a méreteit, hogy minden kép a saját méretében jelenhessen meg az n nevű képhelyen. Utána jelöljük ki azt a képet, amelyikre kattintáskor a változásnak meg kell történni. Ez legyen a második kis kép. A Behaviors panelen a + gombbal tudunk új viselkedést felvenni. Ez nem más, mint egy esemény által elindított akció. A legördülő menüből válasszuk a képváltáshoz szükséges Swap Image parancsot! A megjelenő ablakban beállítható, hogy melyik nevű kép forrását szeretnénk lecserélni. Beállítható, hogy a második képet előre letöltse-e. Ez galériáknál nem előnyös. Illetve beállítható, hogy ha az egérkurzor elhagyja az eseményt indító képet, akkor a váltott kép vissza váltson-e az eredeti állapotára. Az adatok kitöltése után minden viselkedés egy külön sor lesz a listában. Az első oszlopban itt is az akciót kiváltó eseményt állíthatjuk be. Most a rámutatáskori esemény helyett válasszuk a kattintáskori eseményt. Az akció oszlopban dupla kattintással módosíthatók az akció beállításai. Próbáljuk ki böngészőben, hogy működik-e a képváltás. Most már létrehozhatjuk minden kép viselkedését. Természetesen minden kis képhez a saját nagy képét választjuk a váltásnál. Tudnunk kell, hogy az események böngésző függőek. Számos esemény nem működik például Netscape Navigatorban. Ha azt szeretnénk, hogy a kis képre mutatáskor a böngészőben a mutató kéz alakra váltson a kurzor, akkor minden kis képre állítsunk be # linket. A viselkedések a listából a - gombbal törölhetők. Illetve akár több viselkedést is rendelhetünk egy képhez. Nézzük meg a böngészőben.

Írta: Klari

Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Dreamweaver VII.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player