HTML
Flash VIII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VII.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Távtan
Webesztétika
KrĂşdy Gyula Kereskedelmi, VendĂ©glátĂłipari SzakközĂ©piskola Ă©s SzakmunkáskĂ©pző Iskola
Tech
Mi is az a HDTV Ă©s mire jĂł?
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
HTML HTML
Dreamweaver VII.
MunkatársunktĂłl   2005 March 06, Sunday  

Folytatjuk a Dreamweaver megismerését. A mai mûsorban az úgynevezett viselkedésekrõl lesz szó. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A keretek után most az objektumok viselkedésével foglalkozunk. Pontosabban beállíthatjuk, hogy egy eseményre milyen akciót indítson el. Például egy képnek eseménye lehet a rámutatás, a rákattintás, a duplakattintás és még sorolhatnánk. Ezek az események akciókat indíthatnak el. Például egy üzenetpanel megjelenítését, képcserét, egy weblap megnyitását.

A következõ példában legyen az objektumunk egy kék kör. A rámutatás hatására íródjon ki az üzenet ablakban egy szöveget. Esetünkben a rámutatás lesz az esemény, az akció pedig az üzenet megjelenítése. Nézzük meg, hogyan lehet ezt a viselkedést létrehozni. Jelöljük ki az objektumot. A Behaviors panelon a + gombbal tudunk új viselkedést felvenni. A legördülõ listában válasszuk ki a nekünk megfelelõ akciót, a Popup Message-et. A megjelenõ ablakban írjuk be egy szöveget. Láthatjuk, hogy meg is jelent a viselkedés a listában. Próbáljuk ki a böngészõben! Módosítsuk a kék kör eseményét rámutatásról kattintásra! Kattintsunk az eseményre és a legördülõ menübõl válasszuk az OnClick eseményt! Ismét indítsuk el a böngészõt! Az akciók apró programok, úgynevezett scriptek, melyek Javascript nyelven íródnak. Ezeket a Dreamweaver automatikusan elkészíti, beilleszti a weblap kódjába. Most nézzünk bele a kódjába.

Nézzünk meg egy másik viselkedést, ahol az akció képváltás lesz. Készítünk egy olyan képtárat, ahol a kép kis méretû változatára kattintva lentebb a nagyobb méretû változatát mutatja. Elõkészítésként nevezzük el a nagy kép helyét n-nek, és töröljük ki a méreteit, hogy minden kép a saját méretében jelenhessen meg az n nevû képhelyen. Utána jelöljük ki azt a képet, amelyikre kattintáskor a változásnak meg kell történni. Ez legyen a második kis kép. A Behaviors panelen a + gombbal tudunk új viselkedést felvenni. Ez nem más, mint egy esemény által elindított akció. A legördülõ menübõl válasszuk a képváltáshoz szükséges Swap Image parancsot! A megjelenõ ablakban beállítható, hogy melyik nevû kép forrását szeretnénk lecserélni. Beállítható, hogy a második képet elõre letöltse-e. Ez galériáknál nem elõnyös. Illetve beállítható, hogy ha az egérkurzor elhagyja az eseményt indító képet, akkor a váltott kép vissza váltson-e az eredeti állapotára. Az adatok kitöltése után minden viselkedés egy külön sor lesz a listában. Az elsõ oszlopban itt is az akciót kiváltó eseményt állíthatjuk be. Most a rámutatáskori esemény helyett válasszuk a kattintáskori eseményt. Az akció oszlopban dupla kattintással módosíthatók az akció beállításai. Próbáljuk ki böngészõben, hogy mûködik-e a képváltás. Most már létrehozhatjuk minden kép viselkedését. Természetesen minden kis képhez a saját nagy képét választjuk a váltásnál. Tudnunk kell, hogy az események böngészõ függõek. Számos esemény nem mûködik például Netscape Navigatorban. Ha azt szeretnénk, hogy a kis képre mutatáskor a böngészõben a mutató kéz alakra váltson a kurzor, akkor minden kis képre állítsunk be # linket. A viselkedések a listából a - gombbal törölhetõk. Illetve akár több viselkedést is rendelhetünk egy képhez. Nézzük meg a böngészõben.

ĂŤrta: Klari

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Dreamweaver VII.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player