Programajánló
November 2019
H K S C P S V
282930311 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bőrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Zenei hírek
Gitárprímás Szegeden
Guano Apes a SZINpadon!
Uccai dumák
Változó világ
Bulvár
Visszavihetik Franciaországba Ophelie holttestét
Felmentették Vajnai Attilát az önkényuralmi jelkép viselésének vádja alól
Játék
South Park Rally
GTR2 - Nagyszerű autóverseny
Buli
Bastian
HunDeep
Autók
Ezentúl Bugatti Veyronnal is üldözik a bűnt Dubaiban
Szegedi hírek Szegedi hírek
Tanoda járatot sürget a képviselő
Objektív hírügynökség   2003 October 10, Friday  

Iskolabuszok, vagyis "Tanodajárat"-ok beindításával mérsékelhető lenne Szeged forgalmi túlterheltsége.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
"Újszeged reggeli csúcsforgalma már nemigen fokozható. Mindennapos a kilométeres, álló gépkocsisor a régi híd lábánál, a buszok csordultig tömve araszolnak -áll dr. Szabó László önkormányzati képviselő közleményében.
A tömegközlekedés megállóiban a tömegek egymást tiporják, és még így is jelentős számú várakozó csak a következő járatra fér fel. A hangulat - finoman szólva - nem európai.
A legutóbbi közlekedési témájú lakossági fórum sem hozott átütő megoldást. A Volán gazdaságosságra hivatkozik, túlterhelt, járatsűrítést nem vállal. Állandósultak a lakossági panaszok, mind az autósok, mind a tömegközlekedéssel járók részéről. A terület beépülése és benépesülése - a lélekszám-növekedés - folyamatos, míg a tömegközlekedés szinte a 20 évvel ezelőtti szinten rekedt meg. A megoldás tovább nem halogatható! Az "iskolabuszok", vagy más néven "tanodajárat(ok)" beállításával a terület túlterheltsége mérsékelhető lenne. A diákok számára a szolgáltatás, az utazás színvonala is emelkedne, és biztonság(osság)a is javulna, hiszen a tolongás mérséklődésén túl a zsebesektől és egyéb zaklatástól is mentesen utazhatnának. Egy jó útvonalterv kialakításával esetleg célirányosabban is, mint eddig, csaknem "háztól házig". A nem diákként utazók számára is mérséklődne a zsúfoltság. Mivel a gépkocsiforgalom egy jó része is a gyermekszállítást irányozza, így ennek kiváltásával a régi (Belvárosi) híd túlterheltsége is csökkenne.
Indítványozom, hogy Újszeged minden diákja kapjon "ingyenes bérlet"-et! A Város tömegközlekedése a reggeli órákban azonban nem csak Újszegeden túlterhelt, így javasolom, hogy a későbbiekben bővítsük a már bevált tanjárat (iskolabusz) rendszerét és indítványozom, hogy a Város minden diákja kapjon "ingyen bérletet"! Amennyiben ennek költsége nem haladja meg az 500 000 000, azaz félmilliárd Ft-ot, úgy Szeged városa "ingyen" megoldhatja a diákok utaztatását, helyesebben még igen jelentős nyereséghez is jut általa! Bármilyen hihetetlen, az "ingyenes bérlet" nem, hogy nem ró semmi többletköltséget a városra, de még a félmilliárd Ft-hoz közelítő megtakarítást is eredményez. Az állami költségvetés a tömegközlekedést támogató árkiegészítésével a diákbérlet 30 %-os árának kétszeresét támogatásként a város kasszájába juttatja. Ennek a kb. feléből megoldható az utaztatás.
A diákbérletek árának előteremtése pedig az SzKT-nak juttatott 500 000 000, azaz ötszázmilliós támogatás megfelelő részének címzetté tételével is megoldható.
Ezúton - Városuk iránti szeretetükre számítva - kérem képviselőtársaimat, támogassák meg Városunk diákságát a térítésmentes utazás lehetőségével, ezáltal legalább néhány tízmillió Ft-nyi állami támogatásnak is megnyitva Szeged "európai" kapuit" - áll dr. Szabó László képviselő közleményében.

Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player