"Újszeged reggeli csúcsforgalma már nemigen fokozható. Mindennapos a kilométeres, álló gépkocsisor a régi híd lábánál, a buszok csordultig tömve araszolnak -áll dr. Szabó László önkormányzati képviselõ közleményében. A tömegközlekedés megállóiban a tömegek egymást tiporják, és még így is jelentõs számú várakozó csak a következõ járatra fér fel. A hangulat - finoman szólva - nem európai. A legutóbbi közlekedési témájú lakossági fórum sem hozott átütõ megoldást. A Volán gazdaságosságra hivatkozik, túlterhelt, járatsûrítést nem vállal. Állandósultak a lakossági panaszok, mind az autósok, mind a tömegközlekedéssel járók részérõl. A terület beépülése és benépesülése - a lélekszám-növekedés - folyamatos, míg a tömegközlekedés szinte a 20 évvel ezelõtti szinten rekedt meg. A megoldás tovább nem halogatható! Az "iskolabuszok", vagy más néven "tanodajárat(ok)" beállításával a terület túlterheltsége mérsékelhetõ lenne. A diákok számára a szolgáltatás, az utazás színvonala is emelkedne, és biztonság(osság)a is javulna, hiszen a tolongás mérséklõdésén túl a zsebesektõl és egyéb zaklatástól is mentesen utazhatnának. Egy jó útvonalterv kialakításával esetleg célirányosabban is, mint eddig, csaknem "háztól házig". A nem diákként utazók számára is mérséklõdne a zsúfoltság. Mivel a gépkocsiforgalom egy jó része is a gyermekszállítást irányozza, így ennek kiváltásával a régi (Belvárosi) híd túlterheltsége is csökkenne. Indítványozom, hogy Újszeged minden diákja kapjon "ingyenes bérlet"-et! A Város tömegközlekedése a reggeli órákban azonban nem csak Újszegeden túlterhelt, így javasolom, hogy a késõbbiekben bõvítsük a már bevált tanjárat (iskolabusz) rendszerét és indítványozom, hogy a Város minden diákja kapjon "ingyen bérletet"! Amennyiben ennek költsége nem haladja meg az 500 000 000, azaz félmilliárd Ft-ot, úgy Szeged városa "ingyen" megoldhatja a diákok utaztatását, helyesebben még igen jelentõs nyereséghez is jut általa! Bármilyen hihetetlen, az "ingyenes bérlet" nem, hogy nem ró semmi többletköltséget a városra, de még a félmilliárd Ft-hoz közelítõ megtakarítást is eredményez. Az állami költségvetés a tömegközlekedést támogató árkiegészítésével a diákbérlet 30 %-os árának kétszeresét támogatásként a város kasszájába juttatja. Ennek a kb. felébõl megoldható az utaztatás. A diákbérletek árának elõteremtése pedig az SzKT-nak juttatott 500 000 000, azaz ötszázmilliós támogatás megfelelõ részének címzetté tételével is megoldható. Ezúton - Városuk iránti szeretetükre számítva - kérem képviselõtársaimat, támogassák meg Városunk diákságát a térítésmentes utazás lehetõségével, ezáltal legalább néhány tízmillió Ft-nyi állami támogatásnak is megnyitva Szeged "európai" kapuit" - áll dr. Szabó László képviselõ közleményében.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!