Elindult Magyarországra az elsõ két Flirt motorvonat Svájcból
MTI
2014 February 26, Wednesday
(MTI) - Elindult Magyarországra az elsõ két készre szerelt, a MÁV-Start Zrt. megrendelésére készült Flirt motorvonat Svájcból, a Stadler Rail Csoport üzemébõl, a jármûveket mozdony vontatja és várhatóan pénteken érkeznek Budapestre
|
(MTI) - Elindult Magyarországra az elsõ két készre szerelt, a MÁV-Start Zrt. megrendelésére készült Flirt motorvonat Svájcból, a Stadler Rail Csoport üzemébõl, a jármûveket mozdony vontatja és várhatóan pénteken érkeznek Budapestre - közölte a vasúttársaság az MTI-vel szerdán.
Az új vonatok annak a 42 darabos flottának az elsõ jármûvei, amelyrõl a MÁV-Start és a Stadler még 2013 márciusában írt alá szerzõdést. Magyarországon az új jármûvek hatósági próbafutásokon vesznek részt, majd a sikeres teljesítés után utasforgalomba állnak. A MÁV-Start Zrt. és a GYSEV Zrt., közös ajánlatkérõként, tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerû alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg. Az elsõ két motorvonatot 2014 októberéig kell átadni a Stadlernek, de a gyártó célja az, hogy az új jármûvek minél korábban forgalomba állhassanak. Az utolsó jármûveket legkésõbb 2015. szeptember 30-ig adja át utasforgalomra kész állapotban a Stadler. A leszállított 42 új jármûvel együtt a MÁV-Start kötelékében már 102 korszerû FLIRT motorvonat közlekedik majd - közölték. Az új jármûvek a tervek szerint a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Esztergom, Budapest-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalakon közlekednek majd. A Flirt motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport több mint 940 ilyen típusú motorvonat gyártására kapott megbízást 14 országból. Az akadálymentesített jármûvek összesen 211 ülõhellyel rendelkeznek. A motorvonatok egyebek mellett korszerû utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel és WIFI-vel rendelkeznek. A jármûveket a gyártó az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS2) is ellátja, amely lehetõvé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 kilométeres sebességgel közlekedhessenek.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!