Oktatási Vezetõk Szakszervezete: a kormány vizsgálja felĂĽl a pedagĂłgusok minõsĂtĂ©si eljárását
MTI
2014 February 19, Wednesday
(MTI) - Az Oktatási Vezetõk Szakszervezete arra kĂ©ri a kormányt, hogy vizsgálja felĂĽl a pedagĂłgus-Ă©letpályamodellhez illeszkedõ minõsĂtĂ©s jelenlegi szabályozását, Ă©s tartsa be a szakszervezetekkel kötött megállapodás vonatkozĂł passzusát
|
(MTI) - Az Oktatási Vezetõk Szakszervezete arra kĂ©ri a kormányt, hogy vizsgálja felĂĽl a pedagĂłgus-Ă©letpályamodellhez illeszkedõ minõsĂtĂ©s jelenlegi szabályozását, Ă©s tartsa be a szakszervezetekkel kötött megállapodás vonatkozĂł passzusát - közölte az Ă©rdekvĂ©delmi szervezet elnöke szerdán az MTI-vel.
    Somogyi LászlĂł a közlemĂ©nyĂ©ben kitĂ©rt arra, hogy a megállapodásban szĂł szerint az szerepel: "a szakvizsgával Ă©s megfelelõ szakmai gyakorlattal rendelkezõk besorolása - esetleg bizonyos, a szakszervezetek bevonásával kidolgozott objektĂv szakmai feltĂ©telek figyelembe vĂ©telĂ©vel - a pedagĂłgus II. fokozatba törtĂ©nik".     Az Ă©rdekvĂ©dõ kiemelte, egyetĂ©rtenek az elõzõ napi felhĂvással, amelyben számos pedagĂłgus fejezte ki tiltakozását a minõsĂtĂ©si eljárás Ă©s a portfĂłliĂł miatt.     Hoffmann RĂłzsa köznevelĂ©si államtitkár kedden, sajtĂłtájĂ©koztatĂłn azt mondta: ahhoz, hogy a pedagĂłgusok társadalmi megbecsĂĽlĂ©se növekedjen, számos eszközre van szĂĽksĂ©g. Ilyen a bĂ©remelĂ©s, de emellett fontos az is, hogy merjĂ©k vállalni: kĂĽlsõ, objektĂv mĂ©rce alapján lĂ©pnek elõre a pályán. A vĂ©gsõ minõsĂtĂ©sĂĽk Ăłralátogatással Ă©s egyĂ©b szempontokkal is kiegĂ©szĂĽl majd. Azoknak a tanároknak az elõrelĂ©pĂ©sĂ©t szeretnĂ©k segĂteni, akik már sok mindent bizonyĂtottak a pályán.     A bojkottnak nem örĂĽlnek, Ă©rtelmetlennek tartják - jegyezte meg, hozzátĂ©ve: eddig csak közalkalmazotti bĂ©rtábla volt, Ă©s nem voltak pedagĂłgus fokozatok. "EgyenlõsĂ©gjel volt a tanárok között, Ă©s nem volt objektĂv mĂ©rce" - rögzĂtette azzal kapcsolatban, hogy mintegy ötven pedagĂłgus jelezte: tiltakozásuk jelĂ©ĂĽl nem töltik fel a pedagĂłgus II. fokozatba lĂ©pĂ©s feltĂ©telĂ©ĂĽl szabott portfĂłliĂłikat. A tiltakozĂłk Ăşgy vĂ©lik, "a pedagĂłgus I-ben valĂł maradásuk a jelenlegi minõsĂtĂ©si rendszer szĂ©gyene, olyan rendszerĂ©, amelyet nem kĂvánnak portfĂłliĂłikkal legitimálni".     Szerdán az Emberi Erõforrások MinisztĂ©riuma az Oktatási Hivatal adataira utalva azt közölte, hogy a pedagĂłgusok nagy többsĂ©ge nemcsak elfogadta, de határozottan várta a minõsĂtĂ©si rendszer elindulását. TĂz nappal az egyszerĂ»sĂtett eljárás elindulását követõen az elsõ körben magasabb kategĂłriába lĂ©pĂ©sre jogosult 25 761 pedagĂłgusbĂłl már 8065 regisztrált Ă©s el is kezdte a kĂ©rt dokumentumok elkĂ©szĂtĂ©sĂ©t - Ărta a minisztĂ©rium köznevelĂ©si államtitkársága a közlemĂ©nyben.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!