Oktatás |
---|
(MTI) - A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) keresi "a pozitív megoldást" az idei évi béren kívüli juttatások kifizetésére, a tárgyalások a szakszervezetekkel megkezdõdtek, de még nem zárultak le. | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hírek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
Répás: segítik és támogatják a sikeres, magyar életpályát
MTI
2014 February 07, Friday
(MTI) - A külhoni nemzetpolitikai helyettes államtitkár szerint biztosítani kell és meg kell mutatni a külhoni magyarság számára, hogy segítik és támogatják a sikeres, magyar életpályát.
|
(MTI) - A külhoni nemzetpolitikai helyettes államtitkár szerint biztosítani kell és meg kell mutatni a külhoni magyarság számára, hogy segítik és támogatják a sikeres, magyar életpályát.
Errõl Répás Zsuzsanna beszélt egy szakmai konferencián pénteken a fõvárosban. Rámutatott: a külhoni magyarság legnagyobb problémája a népességfogyás, aminek oka, hogy kevés gyermek születik, illetve az asszimiláció és az elvándorlás. Hangsúlyozta: a magyar közösségek szempontjából a legfontosabbak a magyar intézmények és iskolák, amelyek azonban csak akkor mûködhetnek, ha abba magyar gyermekek járnak. Szólt arról, hogy harminc oktatási programmal segítették a külhoni magyar oktatást. Ezek közül kiemelte a külhoni magyar óvodák évét, majd a külhoni magyar iskolák éveit és idén a külhoni felsõsök évét. A programokra 100-100 millió, idén 140 millió forint áll rendelkezésre. Az idei, a tehetséggondozást középpontba állító tematikus program részeként márciusban kárpát-medencei körutat szerveznek, pályaorientációs tréninget tartanak hetedikes-nyolcadikos diákoknak, és lehetõség nyílik a szakoktatás népszerûsítésére is. Folytatódik a módszertani továbbképzés, a Ringató program, és Csodasarok játék is várja a kisiskolásokat. Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár kiemelte: nagyon sok és rendkívül komoly változás zajlott az elmúlt években a köznevelésben. A köznevelés egészének bõvülnek a feladatai, ugyanakkor eltérõ feltételrendszerben mûködnek az iskolák. Hozzátette: a közszolgálat irányába mozdultak el a folyamatok a köznevelés területén, és alapvetõ célként jelölte meg a nagyobb állami szerepvállalást az egységes, magas minõség érdekében, az iskola nevelõ szerepének erõsítését. Kiemelt cél a tehetséggondozás, a leszakadás megakadályozása. Fontosnak tartotta a nevelési és oktatási feladatok egyensúlyát, és kitért a pedagóguspálya presztízsének helyreállítására is. Ezen a téren tavaly komoly eredményeket mutattak fel - mondta. Sikerült elérni, hogy a pedagógusbérek értékállóak - állapította meg, a pedagógusképzésben pedig az osztatlan forma visszaállítását hangsúlyozta. Jelezte: egyszerûbb, átláthatóbb modell jött létre az intézményfenntartásban. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elõnyei között említette az átlátható struktúra kialakításának lehetõségét, az iskolákban mûködõ, szülõket, tanulókat segítõ eljárásrendek egységesítését. A szakképzésben visszatérnek a hároméves programhoz, a szakiskolai rendszer megerõsítése megtörtént - közölte. Az Oktatáskutató és Fejlesztõintézet által Értékek és dimenziók a Kárpát-medencében címmel elindított konferenciasorozat célja, hogy az itt élõ magyarság megismerje a megújított köznevelés rendszerét és a magyar nyelvû oktatás színterein együttmûködést alakítsanak ki. A konferencia mûhelykonferenciákkal folytatódik az következõ hetekben hat külhoni helyszínen.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!