Lengyelországban készül majd az új Fiat 500-as
MTI
2013 February 11, Monday
(MTI) - Az 500-as modell nemzetközi piacra szánt következõ generációját kizárólag Lengyelországban fogja gyártani a Fiat - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál.
|
(MTI) - Az 500-as modell nemzetközi piacra szánt következõ generációját kizárólag Lengyelországban fogja gyártani a Fiat - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál.
A hírportál belsõ forrásokból származó értesülése szerint a Fiat S.p.A. az 500-as modell nemzetközi piacra szánt következõ generációját kizárólag Lengyelországban fogják gyártani. Az észak-amerikai piacra szánt modellek gyártása megszûnik a Chrysler mexikói üzemében. Az új 500-as modell 2015-ben jelenik meg. A stílusbeli hasonlóság lényeges szerkezeti eltéréseket takar az amerikai és az európai piacokra szánt 500-as modellek között. A modell egyetlen üzemben gyártásával a Fiat az üzem berendezési és -felszerelési költségeinek duplikálását igyekszik elkerülni. Az európai modell gyártásába a Fiat 300 millió eurót, az észak-amerikai 500-as modell licenc alatti gyártásába pedig a Chrysler 550 millió dollárt invesztált a mexikói Toluca üzemben. Az új 500-as modell gyártásával a Fiat a lengyelországi Tychy üzemben a Panda gyártásának befejezésével felszabadult kapacitást használja ki, ugyanakkor gyártási kapacitást szabadít fel a Chrysler számára a mexikói üzemben az észak-amerikai piacra szánt fõbb modelljei számára - mutatott rá Massimo Vecchio, a Mediobanca Securities elemzõje a Automotive News Europe szakmai hírportálnak. "Egyetlen gyártási telephely az új 500-as modellnek logikus lépésnek tûnik" - fogalmazott. Az Automotive News Europe értesülését sem a Fiat, sem a Chrysler szóvivõje nem kommentálta. A Fiat dél-lengyelországi Tychy üzemét érzékenyen érintette az öt éve tartó európai autópiaci visszaesés, különösen az egyik legsikeresebb európai kisautó, a Panda gyártásának beszüntetése. A Panda új generációjának gyártását a Fiat 2011-ben a dél-olaszországi Pomigliano d'Arcoban lévõ üzemébe helyezte át. Sergio Marchionne a Fiat vezérigazgatója januárban egy torinói sajtótájékoztatón elismerte, hogy a Panda gyártásának áthelyezése "nem volt racionális döntés", azt kizárólag az olaszországi munkahelyek megmentése érdekében hozták meg. Tavaly a Tychy üzem még gyártotta az elõzõ Panda modell egy változatát Panda Classic néven, de decemberben ezzel is leálltak. Az üzemben gyártott másik három modell, a Fiat 500, a Lancia Ypsilon és a Ford Ka csökkenõ eladásai a gyártás lassítására, a termelés három mûszakról két mûszakra való átállítására és 4900 alkalmazottból 1450 fõ elbocsátására kényszerítette az olasz autógyárat. A Tychy üzem termelése 2009-ben csúcsosodott ki 605 ezer autó gyártásával, ami 2012-re már 300 ezerre csökkent, az idén 250 ezer autó gyártására számítanak. A Chrysler mexikói Toluca üzeme a Fiat 500 mellett a Dodge Journey modellt gyártja, amit Európában, Dél-Amerikában és Kínában Fiat Freemont néven értékesítenek. Tavaly a Toluca üzemben 82 ezer Fiat 500-as és 179 ezer Journey/Freemont készült.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!