Játékszer
Fracia (dzsókerek nélkül) vagy magyar kártya, a játékosok számának megfelelõ mennyiségben
Játékosok száma
Akárhány játékos
A játék célja és szabályai
Cél a kijátszás elõtt pontosan megjósolni ütéseink számát.
Az azonos szĂnĂ» magasabb lap, illetve az adu ĂĽt. SzĂnre szĂnt kell tenni, ha nincs a hĂvott szĂn akkor adut. A felĂĽlĂĽtĂ©s kötelezõ. NĂ©mi gyakorlás után ki fog derĂĽlni, hogy ezekkel a szabályokkal a hĂvĂł játĂ©kos viszonylag könnyen irányĂthatja a játĂ©kot. Izgalmasabb Ă©s szĂłrakoztatĂłbb lehet a játĂ©k, ha az elõbbi szabályok közĂĽl csak a szĂnre szĂn adását tartjuk meg. Ha több paklival játszunk, akkor az azonos lapok közĂĽl az utoljára lerakott ĂĽt.
A játék menete
A játĂ©k kĂĽlönbözõ számĂş lappal játszott körökbõl áll. Az elsõ körben 1, majd 2, 3, stb számĂş lapot osztunk mindaddig, amĂg csak jut mindenkinek azonos számĂş lap, utána egyesĂ©vel csökkentjĂĽk az osztott lapok számát, egĂ©szen 1-ig. Elõfordulhat, hogy minden lapot kiosztunk a játĂ©khoz, ilyenkor nincs aduszĂn.
Az elsõ körben mindenki 1 lapot kap, Ăşgy hogy minden játĂ©kos felteszi a homlokára, hogy mindenki más lássa, de õ maga nem. A talon felsõ lapját felcsapjuk adunak. A többiek lapjának mustrája után következik az ĂĽtĂ©sek számának megtippelĂ©se (az elsõ körben Ă©rtelemszerĂ»en legfeljebb egy lehet). A tippelĂ©s törtĂ©nhet egyszerre (pĂ©ldául mindenki mutassa a kezĂ©n, hogy mennyit tippel, ami azonban 10 feletti lapszámnál csak a lábujjak bevonásával lehetsĂ©ges), vagy egymás után sorban. Amennyiben nem egyszerre tippelĂĽnk, ki kell kötni, hogy a vállalt ĂĽtĂ©sek száma nem egyezhet meg a kiosztott lapok számával (magyarán valaki törvĂ©nyszerĂ»en pĂłrul fog járni). A tippek Ă©s a kapott pontok rögzĂtĂ©sĂ©hez cĂ©lszerĂ» egy egyszerĂ» táblázatot kĂ©szĂteni, amelyben a vállalt Ă©s tĂ©nylegesen teljesĂtett ĂĽtĂ©sek számát, valamint a kapott pontokat vezetjĂĽk. Az osztĂłtĂłl balra ĂĽlõ játĂ©kos kezd hĂvással.
A második körtõl az elõzõ körben kezdõ játékos oszt, de itt már mindenki csak a saját lapját láthatja.
PontszámĂtás
Ha valaki pontosan eltalálta ütései számát, 10 pontot kap, és a vállalt ütései számának kétszeresét. 0 vállalás esetén a kiosztott lapok számának kétszerese jár, de legalább 10 pont.
Ha nem sikerült eltalálni, akkor az eltérés kétszeresét kell veszteségként könyvelni.
A játĂ©k Ăşgy Ă©r vĂ©get, ahogy elkezdõdött, vagyis a homlokra helyezett 1 lapos nyĂlt körrel.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
tomi 2009 November 04, Wednesday, 10:13:09
hogy a faszmba kel, it jácani