KĂĄrtyĂĄzzunk
Tizennégy lapos römi
prĂłbaEz az egyik olyan jĂĄtĂ©k, amit mindenki mĂĄskĂ©ppen ismer, Ă­gy az is elĂ”fordulhat, hogy az elsĂ” leosztĂĄs komoly vitĂĄba torkollik. Újonnan beszervezett jĂĄtĂ©kosok esetĂ©n Ă©rdemes tehĂĄt a szabĂĄlyok tisztĂĄzĂĄsĂĄval kezdeni.
Rikiki
Kanaszta
ZsĂ­rozĂĄs
KaszinĂłzzunk!
Huszonegy
TĂĄvtan
Webesztétika
A Chroniclogic nevű jĂĄtĂ©kfejlesztő cĂ©g Ă©s annak fejlődĂ©se
Tech
Mi is az a HDTV Ă©s mire jĂł?
ProgramajĂĄnlĂł
ïżœprilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a hïżœnapban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongråd megyében is tåmogatjåk a Mintamenza program terjedését
14:41 
UkrĂĄn vĂĄlsĂĄg - Az oroszok hajĂłk elsĂŒllyesztĂ©sĂ©vel foglyul ejtettĂ©k az ukrĂĄn flotta egy rĂ©szĂ©t
14:40 
UkrĂĄn vĂĄlsĂĄg - Orosz lap: Viktor Janukovicsot ĂĄllĂ­tĂłlag infarktussal kĂłrhĂĄzban kezelik
14:38 
Versenyuszoda Ă©pĂŒl GödöllĂ”n
14:36 
Ukrån vålsåg - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelÔit
13:44 
DiszkĂłtragĂ©dia - Fenntartotta a korĂĄbbi jogerĂ”s Ă­tĂ©letet a KĂșria a West BalkĂĄn-ĂŒgyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnår Tamåsék Diapolo Szeged VE néven folytatjåk
PingvinfiĂłkĂĄk szĂŒlettek a Szegedi Vadasparkban
VĂĄlasztĂĄs 2014 – Bajnai: ĂĄprilisban hosszĂș tĂĄvra eldĂ”l, az orszĂĄg merre halad tovĂĄbb
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
VĂĄlasztĂĄs 2014 – Botka: az OrbĂĄn-kormĂĄny levĂĄlthatĂł
KĂĄrtyĂĄzzunk KĂĄrtyĂĄzzunk
AlsĂłs
munkatĂĄrsunktĂłl   2004 August 08, Sunday  

MĂĄra igazi kuriĂłzum lett a szĂĄzadfordulĂłs MagyarorszĂĄg kaszinĂłinak legnĂ©pszerĂ»bb tĂĄrsasĂĄgi idĂ”töltĂ©sĂ©bĂ”l. KĂĄr lenne kihagyni a sorbĂłl, habĂĄr a legnehezebben jĂĄtszhatĂł jĂĄtĂ©kok közĂ© tartozik. Kellemesen keveredik benne mindaz, amit ma ultikĂ©nt, mĂĄriĂĄskĂ©nt, tarokkĂ©nt Ă©s jasszkĂ©nt ismerhetĂŒnk.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

Jåtékszer
1 Pakli 32 lapos magyar kĂĄrtya

Jåtékosok szåma
2-3 jåtékos

A jåték célja és szabålyai
Bemondåsokból és figuråkból minél több pontot elérni

Lapértékek:
Ász: 11
X: 10
KirĂĄly: 4
FelsĂ”: 3
AlsĂł: 2
VII-IX: 0
Adu alsĂł: 20
Adu 9: 14

UtolsĂł ĂŒtĂ©s 10

BemondĂĄsok:
ÖsszefĂŒggĂ©seket Ă©s figurĂĄkat lehet bemondani. A kĂŒlönbsĂ©g az, hogy az összefĂŒggĂ©sek kĂ©zben
vannak, a figuråkat pedig a jåték alatt kell teljesíteni, hasonlóan az ultihoz (ha tehåt az alsós
ulti lenne, a bemondott 40 itt összefĂŒggĂ©snek, a 40-100 pedig figurĂĄnak szĂĄmĂ­tana).

ÖsszefĂŒggĂ©sek:

  • BĂ©la kassza: Adu K Ă©s Adu F egyĂŒtt: 20
  • terc: 3 egymĂĄs utĂĄni azonos szĂ­nĂ» lap: 20
  • kvart: 4 egymĂĄs utĂĄni azonos szĂ­nĂ» lap: 50
  • kvint: 5 egymĂĄs utĂĄni azonos szĂ­nĂ» lap: 100
  • szekszt: 6 egymĂĄs utĂĄni azonos szĂ­nĂ» lap: 100
  • szept: 7 egymĂĄs utĂĄni azonos szĂ­nĂ» lap: 100
  • okt: 8 egymĂĄs utĂĄni azonos szĂ­nĂ» lap: 100
  • vannak: 4 azonos Ă©rtĂ©kĂ» lap: 80

Ha egyszerre több jĂĄtĂ©kosnak ugyanolyan összefĂŒggĂ©se van, akkor
a nagyobb szĂĄmĂ©rtĂ©kĂ» vagy az adu Ă©rvĂ©nytelenĂ­ti a mĂĄsikat. A magasabb Ă©rtĂ©kĂ» összefĂŒggĂ©s semmissĂ©
teszi az ellenfĂ©l összes összefĂŒggĂ©sĂ©t, viszont Ă©rvĂ©nyesĂ­ti a
többi sajĂĄt összefĂŒggĂ©st.

A Béla kassza kétszeresére emeli a jåték értékét.

FigurĂĄk:

  • tulĂ©troĂĄ: Adu A, Adu 9 Ă©s Adu 7 ĂŒtĂ©se: 2
  • csalĂĄd: Adu Ász, Adu K Ă©s Adu F ĂŒtĂ©se: 2
  • abszolĂșt: adujĂĄtĂ©kban legalĂĄbb 82, szĂ­n nĂ©lkĂŒli (szanzadu) jĂĄtĂ©kban. Csak kĂ©zbĂ”l lehet
    mondani(az elsÔ osztåskör utån) : 60
  • negyvennĂ©gyes: 4 ĂĄsz ĂŒtĂ©se: 4
  • szĂĄzas: adujĂĄtĂ©kban legalĂĄbb 100, szanzadujĂĄtĂ©kban 80 pont ĂŒtĂ©sekkel. Csak kĂ©zbĂ”l lehet mondani: 4
  • kĂ©tszĂĄzas: adujĂĄtĂ©kban 100, szanzadujĂĄtĂ©kban 180 pont összefĂŒggĂ©sekkel Ă©s ĂŒtĂ©sekkel: 4
  • ultimĂł: utolsĂł ĂŒtĂ©s Adu VII-tel: 5
  • összes adu: VII Ă©s VIII kivĂ©telĂ©vel minden adu hazavitele: 6
  • volĂĄt: minden ĂŒtĂ©s (pont, mint az ultiban): 10
  • betli: egyetlen ĂŒtĂ©s sem (ez is teljesen megegyezik az ulti betlijĂ©vel): 10

Nagy kĂŒlönbsĂ©g viszont az ultihoz kĂ©pest, hogy csendes összefĂŒggĂ©s vagy figura egyĂĄltalĂĄn nincs. A figurĂĄkat a jĂĄtĂ©k megkezdĂ©se elĂ”tt az ultihoz hasonlĂłan lehet kontrĂĄzni, rekontrĂĄzni. SzĂ­nre szĂ­nt, annak hiĂĄnya esetĂ©n adut kell adni, viszont a felĂŒlĂŒtĂ©s nem kötelezĂ”.
A szĂ­nek növekvĂ” erĂ”ssĂ©gi sorrendje: Zöld, Tök, Piros, Makk, Szanzadu(aduszĂ­n nĂ©lkĂŒli jĂĄtĂ©k)

A jåték menete
Kétszemélyes jåték

OsztĂĄs
Az osztĂł 8 lapot ad a kollĂ©gĂĄnak, a következĂ” lapot felĂŒti adunak, majd tovĂĄbbi 4 lapot oszt, amelyek a licit vĂ©gĂ©ig csukva az asztalon maradnak. Az osztĂł a maradĂ©k csomag aljĂĄrĂłl mĂ©g egy lapot felĂŒt Ă©s a csomag tetejĂ©re teszi. Az eredeti adu a csomag aljĂĄra kerĂŒl nyitva(mint a snapszliban). A kĂ©t lĂĄthatĂł Ă©s a maradĂ©k csukott lapok Ă­gy kĂ©pezik a talont.

Licit
Az elsĂ” 8 lapbĂłl kell a jĂłstehetsĂ©gĂŒnket kihasznĂĄlva elĂ”ször az adu szĂ­nĂ©re licitĂĄlni. ElĂ”ször a talon alatti, eredeti szĂ­nre licitĂĄlunk. Ha a felvevĂ” Bemegyek felkiĂĄltĂĄssal nem vĂĄllalja az elĂ”ször felĂŒtött szĂ­nt adunak, passzolhat Ă©s ĂĄtengedheti a lehetĂ”sĂ©get az osztĂłnak. Ha mindketten passzolnak, Ășj adu vĂĄllalhatĂł a szĂ­nek erĂ”ssĂ©gi sorrendjĂ©ben (Z, T, P, M, Szanzadu). A felvevĂ” az eredetitĂ”l eltĂ©rĂ” bĂĄrmelyik szĂ­nt bemondhatja vagy passzolhat, a következĂ” jĂĄtĂ©kosnak mĂĄs erĂ”sebb szĂ­nt kell mondani vagy passzal elfogadni az elĂ”zĂ” szĂ­nt. Amennyiben az összes szĂ­nt passzal elutasĂ­tjuk, Ășj osztĂĄs következik. MiutĂĄn megĂĄllapodtunk az aduszĂ­nben, felvesszĂŒk a csukott lapjainkat. Ha az eredeti szĂ­n lett az adu, Ă©s a talon feletti lap is adu vagy ĂĄsz, lehetĂ”sĂ©ge van a felvevĂ”nek (vagy ha Ă” nem tudja, az osztĂłnak) kĂ©zben levĂ” Adu VII-essel kicserĂ©lni az alsĂł adut, Ă©s egyben a felsĂ” adut is elviheti. Ha a VII van az asztalon, akkor VIII -assal, ha a VII Ă©s a VIII is az asztalon van, a IX-essel lehet siberelni. AhĂĄny lapot Ă­gy cserĂ©ltĂŒnk, annyit letakarva be kell tenni a talonba.

A felvevĂ” jĂĄtĂ©kos kezdi az összefĂŒggĂ©sek bemondĂĄsĂĄt. Ha az osztĂł nem tud magasabb Ă©rtĂ©kĂ» összefĂŒggĂ©st produkĂĄlni, Mehet bemondĂĄssal jelzi, de ha tud nagyobbat prezentĂĄlni, Nem mehet bemondĂĄs utĂĄn közli a sajĂĄt legnagyobb Ă©rtĂ©kĂ©t, (a szabĂĄlyokban ismertetett elven) semmissĂ© tĂ©ve a felvevĂ” összes összefĂŒggĂ©sĂ©t Ă©s Ă©rvĂ©nyesĂ­tve sajĂĄtjait. A legmagasabb összefĂŒggĂ©s megĂĄllapĂ­tĂĄsa utĂĄn az Ă©rtĂ©keket felĂ­rjĂĄk, a felvevĂ” bemondja a kĂ­vĂĄnt figurĂĄt Ă©s megkezdĂ”dik a lejĂĄtszĂĄs.

Håromszemélyes jåték

ElÔször 6, aztån 3 lapot osztunk jobbról balra. Az aduszínre az elsÔ 6 lapból kell licitålni. A bemondåsokat az óramutató jåråsa szerint kell megejteni. Egyebekben nincs eltérés.


ElkĂŒldöm a kedvenc jĂĄtĂ©kom!

Hozzïżœszïżœlïżœsok Kedves Olvasïżœ! Jelentkezzen be ïżœs akkor hozzïżœszïżœlhat a tïżœmïżœhoz!



Webradio.hu - Szegedi, orszïżœgos ïżœs sport hïżœrek a nap 24 ïżœrïżœjïżœban!:HĂ­rek arrow TĂĄvtan arrow KĂĄrtyĂĄzzunk arrow AlsĂłs



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player