Játékszer
2 pakli 52 lapos francia kártya +4 dzsóker
Játékosok száma
2-4 játékos
A játék célja és szabályai
A cél minél nagyobb pontérték elérése lapkombinációkból.
A lapok pontértékei:
dzsóker: 50
2-es (kis dzsóker): 20
A: 20
8-tól K-ig: 10
fekete 3-tól 7-esig: 5
piros 3-as: 100, ha az összes egy játékosnál vagy párnál van: 800
piros kanaszta: 7 azonos értékû lap dzsókerek nélkül: 500
fekete kanaszta: 7 azonos értékû lap legfeljebb 3 dzsókerrel: 300
játék befejezése: 100
játék befejezése kézbõl: 200
A már lerakott lapokat felvenni és más kombinációban lerakni nem lehet csak új lapokat hozzájuk illeszteni.
A lerakások legalább 3 lapot tartalmaznak és több természetes lapnak kell bennük lenni, mint dzsókernek.
Az elsõ körben a lerakás minimális értéke: 50, a továbbiakban az addig elért pontoktól függõen:
kevesebb mint
0: 15 pontot kell lerakni
0- 1495: 50
1500- 2995: 90
3000-14995: 120
A játék menete
Az osztó 15 lapot oszt, a talon felsõ lapját felüti és a talon mellé helyezi. Ha ez nem természetes lap (2, 3), a következõ lappal lefedi, mindaddíg, amíg nem jön egy természetes lap. Osztás után mindenki nyitva maga elé teszi a piros hármasait, amelyek a játékban nem használhatók fel, csak a pontszámításban van szerepük. Az óramutató járásával egyezõ irányban folyik a játék. A következõ játékosok minden körben húznak és nyitva dobnak 1 lapot. Az elsõ lerakás elõtt felhasználhatjuk a nyitott talont, amennyiben annak felhasználásával lerakást tudunk teljesíteni. Lerakás után csak akkor vehetjük fel a nyitott talon felsõ lapját, ha azt korábbi lerakásainkhoz vagy kanasztánkhoz tudjuk illeszteni. Ha már csak egy lap van a kezünkben, értelemszerûen nem vehetjük fel a nyitott talont.
Lehetõségünk van a többi játékostárs hátráltatására tartós fagyasztással (ilyenkor egy kis vagy valódi dzsókert teszünk keresztbe a csukott talonra, amelyet így csak akkor tudnak használni ellenfelelink, ha azt legalább két azonos lappal fel tudják venni és le tudják tenni) vagy stoplappal (fekete 3-ast vagy dzsókert simán dobunk, ennek hatására a következõ játékos nem húzhat a nyitott talonból)
Elszámolás
A játék akkor ér vége, ha valaki megszabadul összes lapjától. Mindenki felírja a piros hármasokért és kanasztákért járó pontokat. A kiment játékos hozzáadja ehhez az összes lerakott lapjának értékét. A vesztes a kezében maradt lapok értékét a lerakottakbol és ezt írja fel eredményként. Ha egyáltalán nem sikerült lerakni, a piros hármasait és a kézben lévõ lapokat is negatív elõjellel könyveli el.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Balogh Gézáné 2009 March 15, Sunday, 21:01:55
Javítom: A lapomban nem három, hanem négy király van, így lesz 14 lap és kanaszta! További kérdés: lehet-e 2 természetes laphoz két dzsolit (illetve háromhoz-hármat) letenni?
Balogh Gézáné 2009 March 15, Sunday, 20:58:22
Lehet-e "hand"-ot játszani úgy, hogy 4 dzsoli, négy természetes lap a kanasztám és 2 dzsolival képzett terc van a kezemben? Így a kanasztába 8 lap kerül. (A lapom 6 dzsoli, 3 király, 2 ász, 2 tízes.) Köszönettel Balogh Gézáné
Rónai Katalin 2008 September 04, Thursday, 10:23:22
Azt szeretném megtudni, hogy 2 játékos hogyan játssza a kanasztát.
Mátyási Imre 2008 January 27, Sunday, 10:11:34
Természetesen a 4 fekete 3-astehetõ le 3 jokerrel kanasztaként.A felvételnél a pár egyik tagja sem lehet joker, viszont a jokerrel va ló lefagyasztás után következõ játékos 2 db jokerrel felveheti a teljes talont,de csak õ.
Mátyási Imre 2008 January 27, Sunday, 10:05:11
A fekete 3-as Á:-100 pont, viszont 3 jokerrel kanasztaként letehetõ.Ha egy kézben van a 4 fekete 3-as az -1000 pont.A fekete3-as csak a soronkövetkezõ játékost tiltja el a talonfelvételtõl.A tiszta Á kanaszta ugyan úgy 1000 pont mint a joker kanaszta, a piszkos Á kanaszta 500 popnt. Ha valamelyik pár még semmit nem rakott le a piros 3-as is darabonként -100 pont,ha mind a 4 ugyan azon a párosnál van -800 pont.Ajáték -ba5000pont felett kanasztával lehet belépni, mindegy,hogy tiszta,vagy piszkos.