Játékszer
1 pakli 52 lapos francia kártya
Játékosok száma
2 játékos
A játék célja
A játék célja 11 pont összegyûjtése az aztalon lévõ (nyitott) lapok ütésével (cseréjével)
A lapok értékei: A: 1 pont, 2-10: névérték, B: 11 pont, D: 12 pont, K: 13 pont
A játék menete
A sorsolással kiválasztott osztó 3-3 lapot oszt, majd 4 lapot nyitva az asztalra tesz. A másik játékos kezd, aki a nyitott lapokból annyi számértéket üthet, amennyit a kézben lévõ lapokból össze tud állítani (pl. az nyitott lapokból az ászt és a hármast a kezében lévõ négyessel, másképp a kézben tartott 3, 5 és 6 felhasználásával az asztalon lévõ királyt és ászt).
Cserélni csak egyszer lehet egy körben. Legfeljebb 13 számértékû lapot lehet ütni. Az ütés után az elvitt lapokat a játékosok nyitva helyezik maguk elé. Ha nem tudunk vagy nem akarunk cserélni, kézbõl egy lapot nyitva a többi mellé teszünk. Ha egy cserével (ütéssel) elfogynak a lapok az asztalról, táblát csináltunk. Tábla után az ellenfél letesz egy lapot és megpróbálja kicserélni. Ha nem megy, addig tesz le lapokat, amíg sikerül.
Amennyiben kézbõl fogy el a lap, a talonból kell húzni. Ha az egyik játékos lapja elfogy, de ellenfelének még van, nem húzhat, meg kell várnia, amíg ellenfelének is üres lesz a keze. Ha egyszerre fogynak el a lapok, az húz elõször hármat, aki legutóbb ütött. Amikor a talon elfogy, mindkét játékos nyílt lapokkal játszik tovább (ezeket természetesen nem lehet ütni). Aki az utolsó körben utoljára üt, elviszi az asztalon lévõ maradék nyitott lapokat is. Ha itt senki sem tudott cserélni, az összes lap (az ellenfélé is) a legutóbbi ütõ játékoshoz kerül.
Pontozás:
Laptöbblet: több, mint 27 lap hazavitele: 2 pont;
Hét vagy több pikk lap hazavitele: 1
minden ütött ász: 1 pont
kiskaszinó: a pikk 2 ütése: 1 pont
nagykaszinó: a káró 10 ütése: 2 pont
tábla: 1 pont, osztás után legfeljebb egy cserével: 2 pont
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!