Kártyázzunk
Tizennégy lapos römi
próbaEz az egyik olyan játék, amit mindenki másképpen ismer, így az is elõfordulhat, hogy az elsõ leosztás komoly vitába torkollik. Újonnan beszervezett játékosok esetén érdemes tehát a szabályok tisztázásával kezdeni.
Rikiki
Alsós
Kanaszta
Zsírozás
Huszonegy
Távtan
Webesztétika
Számítástechnikával foglalkozó híroldalak
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Kártyázzunk Kártyázzunk
Kaszinózzunk!
munkatársunktól   2004 June 18, Friday  

Egy újabb játéktípus következik, amelyet kevéssé tudunk eddigi szabályainkhoz kapcsolni. A Kaszinó összeadó- és kombinációs képességeink kiváló gyakorlóterepe, ahol nem árthat némi jóstehetség sem...
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Játékszer
1 pakli 52 lapos francia kártya

Játékosok száma
2 játékos

A játék célja
A játék célja 11 pont összegyûjtése az aztalon lévõ (nyitott) lapok ütésével (cseréjével)
A lapok értékei: A: 1 pont, 2-10: névérték, B: 11 pont, D: 12 pont, K: 13 pont

A játék menete
A sorsolással kiválasztott osztó 3-3 lapot oszt, majd 4 lapot nyitva az asztalra tesz. A másik játékos kezd, aki a nyitott lapokból annyi számértéket üthet, amennyit a kézben lévõ lapokból össze tud állítani (pl. az nyitott lapokból az ászt és a hármast a kezében lévõ négyessel, másképp a kézben tartott 3, 5 és 6 felhasználásával az asztalon lévõ királyt és ászt).
Cserélni csak egyszer lehet egy körben. Legfeljebb 13 számértékû lapot lehet ütni. Az ütés után az elvitt lapokat a játékosok nyitva helyezik maguk elé. Ha nem tudunk vagy nem akarunk cserélni, kézbõl egy lapot nyitva a többi mellé teszünk. Ha egy cserével (ütéssel) elfogynak a lapok az asztalról, táblát csináltunk. Tábla után az ellenfél letesz egy lapot és megpróbálja kicserélni. Ha nem megy, addig tesz le lapokat, amíg sikerül.

Amennyiben kézbõl fogy el a lap, a talonból kell húzni. Ha az egyik játékos lapja elfogy, de ellenfelének még van, nem húzhat, meg kell várnia, amíg ellenfelének is üres lesz a keze. Ha egyszerre fogynak el a lapok, az húz elõször hármat, aki legutóbb ütött. Amikor a talon elfogy, mindkét játékos nyílt lapokkal játszik tovább (ezeket természetesen nem lehet ütni). Aki az utolsó körben utoljára üt, elviszi az asztalon lévõ maradék nyitott lapokat is. Ha itt senki sem tudott cserélni, az összes lap (az ellenfélé is) a legutóbbi ütõ játékoshoz kerül.

Pontozás:
Laptöbblet: több, mint 27 lap hazavitele: 2 pont;
Hét vagy több pikk lap hazavitele: 1
minden ütött ász: 1 pont
kiskaszinó: a pikk 2 ütése: 1 pont
nagykaszinó: a káró 10 ütése: 2 pont
tábla: 1 pont, osztás után legfeljebb egy cserével: 2 pont


Elküldöm a kedvenc játékom!

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow Kártyázzunk arrow Kaszinózzunk!



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player