1. lap. �sszesen 2.
Játékszer
32 lapos magyar kártya
Játékosok száma
3 játékos
A játék célja és szabályai
A cél minél nagyobb értékû bemondás teljesítése, ill. mások vállalásának megbuktatása.
Bemondások
A következõ alapbemondásokat és ezek kombinációját alkalmazhatjuk:
Parti: az nyer, aki ütésbõl és a snapszliból már ismert bemondásból (húsz, negyven) több pontot szerez. A pontszámítás megegyezik a zsírozáséval (ász, X és az utolsó ütés 10 pontot ér)
40-100: 40 bejelentésével összesen 100 pont megszerzését vállaljuk
Négy ász: Mind a négy ászt hazavisszük
Ulti: az utolsó ütést az aduszín VII lapjával visszük
20-100. 20 bejelentésével összesen 100 pont megszerzését vállaljuk Betli: nem lesz ütésünk
Durchmars: minden ütést megnyerünk
Terített betli és terített durchmars: az elsõ ütés után nyitott lapokkal, de változatlan szabályokkal folyik tovább a játék.
A kontrák szorzói
kontra: 2x
rekontra: 4x
szubkontra: 8x
hirskontra: 16x
mordkontra: 32x
Kontrázásra az elsõ körben lesz lehetõségünk, vagyis amennyiben saját lapjainkból úgy ítéljük, hogy az ellenfél a vállalt játékát nem tudja teljesíteni, bemondással kontrázhatunk. Mivel általában ketten játszunk a vállalt játék ellen, társunkkal is közösen kontrázunk (tudjuk, hogy ha mi kontrázunk pl. egy 40-100 vállalást, akkor a társunk is profitál belõle vagy velünk bukik), kivéve a szín nélküli betlit és durchmarst, ezeket egyénenként kontrázzuk, és a pontszámításkor is egyénenként kapjuk érte a fizetséget. Kombinált játék esetén az egyes elemeket külön kontrázhatjuk (pl. ha ulti 40-100 négy ász esetén mindhárom elemet külön-külön támadhatjuk).
A lapok sorrendje
Adujátékban: VII- VIII- IX- Alsó- Felsõ- Király- X- Ász
Szín nélküli játékban (betli és durchmars): VII- VIII- IX- X- Alsó- Felsõ- Király- Ász
Minden vállalásban kötelezõ a felülütés és a színre szín adás.
A játékok pontértékei
Az ulti (sokat játszott játék lévén) számtalan változatban és számtalan pontszámítási rendszerben létezik. Az alábbi táblázat azokat a bemondásokat és lapkombinációkat tartalmazza, amelyeket a legtöbb társaság ismer és elismer. Egyes asztaloknál sokkal bátrabbak a játékosok a kombinációk kiterjesztésében, pl. játszható piros terített durchmars ulti 20-100 48 pontért is :)
A legtöbb eltérés a pontszámítási rendszerben van, ezért mielõtt játszani kezdenénk egy társaságban, érdemes megállapodni a pontokban.
pont | játék | csendes 100 (pont) | csendes ulti (pont) | csendes durchmars (pont) |
1 | parti | 2 | 2 (elbukott -4) | 3 |
2 | piros parti | 4 | 4 (elbukott -8) | 6 |
4 | négy ász | 2 | 2 (elbukott -4) | 3 |
40-100 | - | 2 (elbukott -4) | 3 |
4+1 | ulti | 2 | - | |
5 | betli | - | - | - |
6 | durchmars | - | - | - |
8 | 40-100 Ulti | - | - | 3 |
Piros 40-100 | - | 4 (elbukott -8) | 6 |
20-100 | - | 2 (elbukott -4) | 3 |
8+2 | piros ulti | 4 | - | 6 |
10 | piros betli | - | - | - |
12 | ulti 20-100 | - | 2 (elbukott -4) | 3 |
piros durchmars | - | - | - |
16 | piros 40-100 ulti | - | - | 6 |
piros 20-100 | - | 4 (elbukott -8) | 6 |
20 | terített betli | - | - | - |
24 | terített durchmars | - | - | - |
|< Kezd�
< El�z�
1
2
K�vetkez� >
Utols� >|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!