Manapság leginkább Bugatti Veyron, Ferrari Enzo, Lamborghini Aventador vagy más szupersportautĂłk plakátját láthatjuk a fiatalok falain, azonban nem volt ez mindig Ăgy, hiszen a '90-es Ă©veknek is megvoltak a maguk ideáljai. Ilyen ideál volt pĂ©ldául a rendkĂvĂĽl ritka Ă©s tulajdonkĂ©ppen a Veyron elõdjĂ©nek tekinthetõ Bugatti EB110. A márkát Ă©s vele a brutálisan erõs, valamint gyönyörĂ» sportautĂłt Romano Artioli keltette Ă©letre 1987-ben, mintegy nĂ©gy Ă©vtizednyi "csipkerĂłzsika" álmot követõen. Artioli megvette a jogokat, majd nĂ©gy Ă©vvel kĂ©sõbb bemutatkozhatott a Bugatti modernkori törtĂ©netĂ©nek legendás alakja, az EB110. Az autĂł a maga idejĂ©ben, akárcsak most a Veyron elkĂ©pesztõ teljesĂtmĂ©nyre volt kĂ©pes. A V12-es, 60 szelepes Ă©s nĂ©gy turbĂłval lĂ©legeztetett erõforrás 553 lĂłerõt prĂ©selt ki magábĂłl Ă©s akárcsak a Veyron, összkerĂ©kmeghajtást kapott. Az Ăłriási erõt egy hatsebessĂ©ges, de manuális váltĂł juttatta el a kerekek felĂ©.
1992-ben a Molsheim, egy francia központtal rendelkezõ cĂ©g pedig lĂ©trehozta az EB110 SS, azaz SuperSport változatát, amely könnyebb, ugyanakkor erõsebb is volt az eredeti változatnál. A V12-es motorbĂłl 603 lĂłerõt csalogattak elõ, mĂg a vĂ©gsebessĂ©g elĂ©rte a 348 km/h-át. Az autĂł pedig mindössze 3,2 másodperc alatt teljesĂtette a százas sprintet.
Ebbõl a gyönyörĂ» "Ă©kszerbõl" mindössze talán 30 darab kĂ©szĂĽlt a világon, Ăgy nem csoda, hogy a mellĂ©kelt videĂł ritkaságszámba megy, ahol egy Bugatti EB110 SS-t kergetnek meg, illetve vĂ©geznek gumifĂĽstölĂ©st. NĂ©zd meg te is a videĂłt, mindenkĂ©pp Ă©rdemes.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!