A spanyol Tramontana versenyautĂł Ă©pĂtõ cĂ©get meglehetõsen kevesen ismerik, annak ellenĂ©re, hogy a Costa Bravan tĂ©nykedõ cĂ©g már korábban letette nĂ©vjegyĂ©t a könnyĂ», de bivalyerõs autĂłk gyártĂłi körĂ©ben. A cĂ©g elsõ prototĂpusát a 2007-es genfi autĂłszalonon mutatták be, amelybõl kĂ©sõbb megszĂĽletett a Tramontana R. A 720 lĂłerõs Ă©s 1360 kg-os versenyautĂł elkĂ©pesztõ teljesĂtmĂ©nyre kĂ©pes, hiszen nullárĂłl százas tempĂłra 3,6 másodperc alatt gyorsul, mĂg a vĂ©gsebessĂ©gĂ©t 325 km/h-ban korlátozták a gyáriak. Az autĂł kĂvĂĽlrõl kevĂ©sbĂ© puritán mint az Ariel Atom vagy mondjuk a nagy vetĂ©lytárs KTM X-Bow, azonban a kg/lĂłerõ aránya Ăgy is rendkĂvĂĽl meggyõzõ.
A spanyoloknak azonban ez sem volt elég, hiszen továbbfejlesztették a kétüléses szupersportautót és hamarosan jöhet a szebb és gyorsabb utód. A Tramontana XTR motorházteteje alá, akár csak az elõd esetében egy V12-es feltöltõs erõforrás kerül, csakhogy ezúttal nem 720, hanem 876 lóerõvel.
Az 5,5 literes bivalyerõs erõforrás ismét a Mercedestõl érkezik, akár csak a Tramontana R esetében és szintén dupla turbót kapott. A 876 lóerõs XTR a cég tervei szerint az év végén lesz elérhetõ, mégpedig 420.000 eurós áron, amely mintegy 118 millió jó magyar forintnak felel meg. További részleteket a Tramontana nem hozott nyilvánosságra, azonban az XTR még az elõdnél is sokkal gyorsabb lehet és elvileg utcán is használható.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!