Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Van ilyen
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Megálmodta, megtervezte saját szupersportautóját
Kereskedelem Kereskedelem
Évrõl-évre nõ a webáruházak forgalma
MTI   2012 May 22, Tuesday  

(MTI) - Tavaly a webáruházak kiskereskedelmi forgalma (B2C) 155-160 milliárd forint volt, szemben a 2010. évi 133 milliárd forinttal, a növekedés 50 százalékát a piacra újonnan belépõ e-kereskedõk adták.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Tavaly a webáruházak kiskereskedelmi forgalma (B2C) 155-160 milliárd forint volt, szemben a 2010. évi 133 milliárd forinttal, a növekedés 50 százalékát a piacra újonnan belépõ e-kereskedõk adták.

    Zajdó Csaba, a WebShop-Experst Kft. ügyvezetõje az árukeresõ.hu Kft. együttmûködésével készült, kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott közös felmérésükrõl elmondta, a magyar piacon több mint 3 ezer webáruház van, ám a forgalom 90 százalékát mindössze az e-boltok 10 százaléka generálja.
    Hozzátette, az idén a forgalom a becslések szerint 175 milliárd forint lesz, de a szakértõk általában "alálõnek" a piacnak.
    Palocsay Géza, az árukeresõ.hu operatív igazgatója kifejtette: mivel az internetes vásárlás alfája és ómegája egyszerûség és a gyorsaság, azok az oldalak számíthatnak sikerre, amelyek ezt figyelembe véve, folyamatosan, személyre szabottan fejlesztik mûködésüket.
    Elmondta, a webáruházak forgalma azért nõ évrõl-évre, mert a kényelem miatt is egyre többen választják az internetes vételt a hagyományossal szemen, s nõ a bizalom a világhálós fizetéssel kapcsolatban is.
    Kifejtette, a lényeg az, hogy minél kevesebb lépéssel, regisztráció nélkül, többféle fizetési mód közül választva vehesse meg valaki a terméket. A hírlevelekben például csak célzott ajánlatok, speciális hirdetések jelenjenek meg, mert csak ekkor tudják felkelteni a potenciális vevõk érdeklõdését. Az úgynevezett "esernyõajánlatok" nem túl sikeresek, mert a nagy reklámzajban elvesznek.
    A 305 webáruház részvételével végzett kutatás alapján a látogatók száma átlagosan napi 500-nál kevesebb, s csak az áruházak 10 százalékát keresi fel ennél több internetezõ: ezen beül az e-boltok 5 százalékára napi 2 ezernél is többen kattintanak.
    A negyedik Nagy Webáruház Felmérés szerint a napi látogatók száma összefügg az áruház korával, minél régebben mûködik, annál többen keresik fel.
    A kutatás mérte az úgynevezett konverziós rátát is, ami azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan vásárolnak. Ezt az indexet is befolyásolja az, hogy mennyi ideje mûködik az áruház. Az egy évnél fiatalabb áruházak esetében a ráta 1,06 és 1,21 százalék között mozog, míg az 5 événél régebbiek esetében 1,57 és 1,94 százalék között.
    A webáruházakban a legtöbben könyvet, élelmiszert, kozmetikai terméket, háztartási árut keresnek, de felkerült a listára a bútor is. Legkevésbé az órát, ékszert, erotikus eszközöket és az alkoholos italokat keresik az internetes boltokban.
    Az átlagos tranzakció összege 2011-ben 28.500 forint volt, ami 10 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál: ebben az esetben is igaz az, hogy a régebbi áruházakban többet költenek a vevõk. Az egy évnél fiatalabb boltokban ez az összeg átlagosan 20 ezer forint körüli, míg a 4-5 évesekben 30-43 ezer forint közötti.
    A webáruházakban valamivel több nõ vásárol, mint férfi, ami összefügg azzal is, hogy egyre több nõ internetezik. A legtöbben az esti órákban, 19-22 óra között vásárolnak, míg a másik, az elõbbinél kisebb csúcs, a délelõtti 8-10 óra közötti idõpont.
    Palocsay Géza elmondta, az internetezõket a webáruházak akkor érik el a legkönnyebben, ha a keresõ oldalakon az elsõk között jelennek meg, illetve, ha a közösségi oldalakon is ott vannak, bár ez utóbbi jelenlét nem mindig vezet vásárláshoz.
    A közösségi vásárlásokról, a bónuszos, kuponos oldalakról elhangzott: ezek jellemzõen szolgáltatásokat adnak el. A termékeladásuk többnyire veszteséges, mivel azt csak a nagyon alacsony ár miatt veszik meg a látogatók.
    A webáruházak mûködtetõi ezért úgy ítélik meg, hogy ezek az oldalak nem jelentenek valós veszélyt számukra, 74 százalékuk egyáltalán nem tart tõlük.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player